Valmet Automotiven toiminta Uudessakaupungissa laajenee – loppuvuoden työvoimatarve nyt 400 henkilöä

Jori Liimatainen
Arkistokuva
Arkistokuva

Valmet Automotive rakentaa Uudenkaupungin autotehtaan kokoonpano-osastolle lisälinjan. Tavoitteena on nopeuttaa tuotantoa ja lisätä sen joustavuutta. Lisälinja otetaan käyttöön elokuun aikana ja se tulee sijoittumaan kokoonpanon alkupäähän. Laajennus tuo autotehtaalle noin 50 uutta työpaikkaa tämän vuoden aikana. Valmet Automotive on ilmoittanut jo aiemmin merkittävästä työvoiman tarpeesta tälle vuodelle. Kun mukaan lasketaan laajennuksen tuoma työvoiman tarve, tullaan Uudenkaupungin autotehtaalle palkkaamaan loppuvuoden aikana noin 400 henkilöä tuotannon eri tehtäviin.

Valmet Automotive on nostanut Uudenkaupungin autotehtaan valmistusmääriä nopeaan tahtiin. Viime vuonna yritys toimitti historiansa ensimmäistä kertaa asiakkaalle yli 100 000 autoa. Alkuvuoden tuotantolukujen valossa näyttää siltä, että ennätys tullaan rikkomaan jo tänä vuonna.

Tänä vuonna tehtävät kokoonpanon muutostyöt ovat merkittävästi laajempia kuin aiempina vuosina. Lisälinjan rakentamisella vastataan nykyisiin ja tuleviin tuotannon tarpeisiin.

– Uudenkaupungin autotehdas valmistautuu jatkuvasti tulevaisuuden haasteisiin. Kokoonpanon lisälinja on osoitus valmistusmenetelmiin liittyvästä kehitystyöstämme sekä toimintamme lisääntyvästä joustavuudesta, toteaa Valmet Automotiven valmistusliiketoiminnan johtaja Pasi Rannus tiedotteessa.

Yrityksen viime vuoden tuotantomäärää korjattu jutussa torstaina kello 18.45.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vastaa
Viita
Aika
Joku linjalla nyt työskentelevä voisi kertoa, että pysähtyykö linja enää ollenkaan asennuksen ajaksi vai pitääkö juosta auton perässä?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »