Carnivalin risteilijän rungon koonti on alkanut Turussa

Riitta Salmi
Kölipukeille asetetut kolikot tuovat onnea, kun alus seilaa maailman meriä.
Kölipukeille asetetut kolikot tuovat onnea, kun alus seilaa maailman meriä.

Carnival Mardi Gras -risteilyaluksen rungon koonti on alkanut, tiedottaa Meyer. Turun telakalla rakenteilla oleva risteilyalus valmistuu vuonna 2020. Matkustajia alukseen mahtuu noin 5200.

Rungon koonnin alkua juhlistettiin perinteisellä kolikkoseremonialla, jossa kölipukeille sijoitetaan kolikot, jotka viedään vesillelaskun jälkeen sisälle laivaan tuomaan hyvää onnea.

Varsinainen rungon kokoaminen alkoi kaksi viikkoa sitten, kun laivan yli 100 metriä pitkä kelluva konehuoneyksikkö tuotiin Turkuun Meyerin toiselta telakalta Rostockista.

Mardi Gras -alukselle rakennetaan vesiliukumäkiä, urheiluareena ja vuoristorata.

Meyer Turun 200 miljoonan euron investointiohjelma on hyödyttänyt Carnival Mardi Gras -alusta. Telakan terästuotanto käy läpi laajoja uudistuksia, jotka kohdistuvat laitteisiin, IT-järjestelmiin, laivanrakennusparosesseihin sekä henkilökunnan koulutukseen.

– Näemme nyt jo investointien vaikutuksia, ja lisää vaikutuksia tulee tämän vuoden aikana. Automaattinen teräksen esikäsittelylaitoksemme sekä teräsvarasto toimivat jo, ja ovat tukeneet Mardi Grasin tuotantoa, toimitusjohtaja Jan Meyer kertoo tiedotteessa.

Lue myös:

Carnivalin risteilijän nimeksi Mardi Gras – Turun telakalla rakenteilla oleva alus sai nimen 1970-luvulta

Turussa rakennettava risteilijä ihastuttaa maailmalla – brittilehti julkaisi videon kannelle tulevasta vuoristoradasta

Carnivalin risteilijään tehdään vuoristorata – Turun telakalla rakennettavan laivan kannelle toteutuu laivanvarustajien pitkäaikainen unelma (TS+)

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.