Auralaiset Jymy-luomujäätelöt lähtevät hakemaan kasvua Saksan markkinoilta

Riitta Salmi
Jymy on kotimainen luomujäätelö, joka ei sisällä väriaineita tai kemiallisia lisäaineita. Maito jäätelöihin saadaan Suomisen luomutilalta.
Jymy on kotimainen luomujäätelö, joka ei sisällä väriaineita tai kemiallisia lisäaineita. Maito jäätelöihin saadaan Suomisen luomutilalta.

Aurassa, entisessä Sisu-pastillitehtaassa valmistettavat luonnonmukaiset Jymy-jäätelöt valtaavat markkinoita Euroopassa.

Luomujäätelö tulee ensi kevään aikana saataville koko Saksan ja Itävallan kattavan Denn’s Biomarkt -ketjun marketteihin. Yhteensä myymälöitä on 330.

– Suomalaisille huippuluokan luomutuotteille on Saksassa erittäin laajat markkinat; Jymy-jäätelö tulee olemaan saatavilla paremmin kuin mikään muu suomalainen elintarvike Saksassa pitkään aikaan, kertoo Business Finlandin Food from Finland -ohjelman johtaja Esa Wrang.

Vegaaniset, ilman maitoa valmistettavat tuotteet kiinnostavat kuluttajia niin Suomessa kuin maailmalla. Vegetuotteiden markkinat kasvavat jatkuvasti.

– Olemme kehittäneet maitopohjaisen jäätelömme rinnalle kotimaisesta luomukaurasta sekä luomuhärkäpavusta kokonaan uuden, vegaanisen jäätelötuoteperheen yhdessä vegaanien kanssa, toimitusjohtaja Horst Neumann Jymy-jäätelöä valmistavasta Suomisen Maito Oy:stä kertoo tiedotteessa.

Lennart Holmberg

Tuontielintarvikkeiden vastuullisuus ja sertifikaatit lisäaineettomuudesta ja luonnonmukaisuudesta houkuttavat saksalaiskuluttajiakin.

–  Tähän lisäaineettomuuden ja puhtauden tarpeeseen Jymy-luomujäätelö on vastannut menestyksekkäästi alusta asti. Nyt eettinen ja kunnianhimoinen toimintamallimme avaa ovet Euroopan suurimmalle markkinalle, Neumann toteaa.

Aluksi Saksassa tulee saataville viisi Jymy-tuotetta: maitopohjaiset Mänty ja Villimustikka, härkäpavusta valmistettava Pistaasi, sekä täysjyväkaurasta valmistettavat Kaksi Marjaa ja Minttusuklaa.

– Puhtaat arktiset raaka-aineet ja maut kiinnostavat saksalaisia. Esimerkiksi Jymy Mänty ja Jymy Villimustikka ovat suomalaisen luonnon eksotiikkaa parhaimmillaan, toimitusjohtaja Neumann uskoo.

Jymy on luomujäätelöalan markkinajohtaja Suomessa, ja sitä viedään Saksan ohella myös Ruotsiin ja Japaniin.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.