Vaaratilanne taivaalla – Wizz Airin kone pääsi ukkosmyrskyn läpi turvallisesti Turkuun

Ville Kossila
Pelastuslaitos varautui onnettomuuteen Turun lentokentällä. Kone pääsi laskeutumaan turvallisesti.
Pelastuslaitos varautui onnettomuuteen Turun lentokentällä. Kone pääsi laskeutumaan turvallisesti.

Turussa syntyi suuren ilmailuonnettomuuden vaara, kun Wizz Airin Gdanskista Turkuun saapuva kone lensi ukkosrintaman läpi.

Varsinais-Suomen pelastuslaitoksen päivystävän päällikön Mika Kontion mukaan koneeseen tai sen välittömään läheisyyteen iski salama.

– Kone laskeutui kuitenkin turvallisesti maahan. Olimme varotoimenpiteenä turvaamassa laskeutumista, Kontio kertoo.

Kontion mukaan koneessa oli 179 matkustajaa.

Hälytys onnettomuuden vaarasta tuli torstaina kello 13.38. Koneen oli määrä laskeutua Turkuun kello 13.55, eikä se myöhästynyt aikataulustaan kuin kolme minuuttia.

– Vaaratilanne oli käynnissä ukkospilvien vuoksi, eikä vaara tietenkään ole koskaan ole ohi, ennen kun kone on turvallisesti maan pinnalla. Laskeutuminen onnistui ja kaikki on hyvin, Turun lentoaseman päällikkö Juha Aaltonen kertoo.

Ville Kossila
Kone laskeutui turvallisesti vain kolme minuuttia aikataulustaan jäljessä.
Kone laskeutui turvallisesti vain kolme minuuttia aikataulustaan jäljessä.

Lue myös:

Turun Gdanskin-lento myöhästyi yli 14 tuntia koneeseen iskeneen salaman vuoksi – tuntui koneessa rysäyksenä

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vastaa
Jykke
Peruskauraa
Tällaista tapahtuu maailmalla toistuvasti. Lensin myrkyn vihreitten pilvien keskellä Boing 747:ssä Montrealiin 1,5 tuntia. Salamointia koko ajan, turbulenssi rajua ja salama iski koneeseen. Kapteeni totesi vain ettei hätää "se oli vain salaman isku".
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »