Turku-Uusikaupunki -radan sähköistäminen alkaa – tasoristeysten alueella ajettava varovaisesti

Lennart Holmberg
Dieselveturi jyskytti Raision kohdalla kesällä 2017. Vuoden 2021 jälkeen Uudenkaupungin ja Turun väliä kuljetaan sähkön voimalla.
Dieselveturi jyskytti Raision kohdalla kesällä 2017. Vuoden 2021 jälkeen Uudenkaupungin ja Turun väliä kuljetaan sähkön voimalla.

Turku-Uusikaupunki -radan sähköistyshanke käynnistyy ja osassa alueen tasoristeyksistä joudutaan ottamaan turvalaitteet pois käytöstä töiden ajaksi.

Sähköistystyöt vaativat junaraiteen alentamista radan ylittävien siltojen kohdalla, kertoo Väylä tiedotteessaan. Nämä työt tehdään 12.-18.5. ja osa töistä tehdään yöaikaan.

Raiteen purkutöitä, louhintaa ja raiteen rakentamistöitä tehdään Pernon ylikulkusillan kohdalla Raisiossa, Seikeläntien ylikulkusillan kohdalla Maskussa ja Hepokarintien ylikulkusillan kohdalla Uudessakaupungissa.

Töiden aikana läheisten tasoristeysten turvalaitteet otetaan pois käytöstä ja radalla liikkuu runsaasti työkoneita sekä muuta työhön liittyvää junaliikennettä. Lisäksi louhintatöistä saattaa aiheutua lyhytaikaisia pysäytyksiä tieliikenteeseen.

Sähköistettävää matkaa on noin 70 raidekilometriä. Kokonaiskustannukset ovat noin 21 miljoonaa euroa.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (15)

Vastaa
Jomppe
täysin tarpeeton
projekti, sillä kyseisellä radalla ei liiku nyt eikä tulevaisuudessa kuin tavaraliikennettä ja sitäkin tosi harvoin. Nykyaikainen diesel on tosi vähän saastuttava ja se hinta mitä säästetään se on suuri.
Kuka näitä päätöksiä tekee ja kuka maksaa. Äänestä EU vaaleissa ja vaikuta (Finexit).
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Onnim
Vast: täysin tarpeeton
Jomppe kaipailee 14% asuntokorkoja ja Krimin kohtaloa Suomelle?

Ehkä nyt vetäisit henkeä ja seuraisit kuinka "mahtavasti" Britannialle käy Brexitin kanssa. Siellä kuitenkin on reilu 10 kertaa enemmän ihmisiä kuin täällä peräpohjolassa ja reilusti suuremmat sisämarkkinat.

Sitten aiheeseen: Radan sähköistyn on hieno juttu, siten radalle saadaan matalalla kynnyksellä lisättyä henkilöliikenne - toivottavasti Kupittaalle asti.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ademeion
Vast: täysin tarpeeton
"täysin tarpeeton projekti, sillä kyseisellä radalla ei liiku nyt eikä tulevaisuudessa kuin tavaraliikennettä ja sitäkin tosi harvoin."

Mikähän on lähteesi sille väitteelle, että radalla on tulevaisuudessa "tosi harvoin" tavaraliikennettä?

"Nykyaikainen diesel on tosi vähän saastuttava"

Mihin perustat sen ajatuksen, että jos rataa ei sähköistettäisi, sillä ajettaisiin "nykyaikaisilla" dieselvetureilla?

"ja se hinta mitä säästetään se on suuri."

Ai pitkällä tähtäimellä, ottaen huomioon diesel- ja sähköveturikaluston erilaiset käyttö- ja ylläpitokustannukset? Onko sinulla laskelmiakin esittää?

"Kuka näitä päätöksiä tekee..."

Hallitus.

"...ja kuka maksaa."

No mitäs luulet?

"Äänestä EU vaaleissa ja vaikuta"

EU ei liity tähän hankkeeseen millään tavalla.

"Finexit"

Ai eroon EU:sta, koska olemme täällä Suomessa ihan itse päättäneet sähköistää yhden ratavälin? Voiko sinua äänestää joissain vaaleissa? Saisit takuuvarmasti ääneni... no ei oikeasti ;-).
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Änkyrä
Kremlin ääni
Moskova haluaa Suomen pois Eu:sta, jotta voisi taas painostaa, kiristää, uhkailla ja vokotella poliitikkojamme.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
kuinka kauan kestää
Julkisten yhteyksien infra tärkeä osa SOTE:a
Moitteettomasti toimivat julkiset liikennejärjestelyt ja infra liittyvät kiinteänä osana SOTE ja SOTU palveluihin ja kaikkiin julkisiin palveluihin.

SOTE palvelun tarjoajat tule olla hyvin julkisin yhteyksin saavutettavissa. Esim TYKS, kaupunginsairaala (päivystykset) on oltava ympärivuorokauden nopean julkisen yhteyden päässä koko toiminta alueensa laajuisesti. Turun kaupungin sairaala (päivystys) on esimerkiksi sijoittiunut huonosti jos ajatellaan junayhteyksiä ja että kyseinen päivystys palvelisi hyvin laajaa aluetta Turun ympärillä.

Voiko rautatieaseman (kupittaa) ja kaupunginsairaalan välille tehdä robottibussiyhteyden. Tai ainakin TYKS ja kupittaan asema välille?

Pienehköt robottibussit voisivat myös syöttää liikennettä kuntien alueella oleville junille jotka vievät ihmiset tarvitsemiinsa SOTE palveluihin SOTE alueiden keskuksiin.

Oleellista on kuinka kauan matka SOTE keskukseen kestää, kuinka helposti kyseiseen keskukseen pääsee myös autoton ja mitä kyseinen matka maksaa ihmiselle joka tarvitsee SOTE palveluja.

Tietysti tämä moitteettomasti toimiva hyvin laaja julkinen infra palvelee myös kaikkea muutta myös yksityistä puolta.

Esim max matka-aika SOTE päivystykseen yhteen suuntaan julkisilla 1 tunti ja kustannus max 5€ eikä joudu odottamaan esim. vaihtoa ulkona.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
huge
Vast: Julkisten yhteyksien infra tärkeä osa SOTE:a
Ja sitten vielä robottiambulanssit, jotka antaisivat digitaalisesti ohjeen, että mene taksilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Eu:sta irti korjaa kaiken :D
Vast: täysin tarpeeton
Entä tuleva matkustajaliikenne? Törpöt eivät näe huomista pidemmälle ja siksi en äänestä niitä nyt, enkä huomennakaan.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ai jaa
Vast: Vast: täysin tarpeeton
Niin, jos USA:n ja Kiinan kauppasota kiihtyy, vaikutukset mitä todennäköisimmin näkyvät Uudenkaupungin suurimman työllistäjän autotehtaan tuotteiden kysynnässä.
Joten.... ketkä sinne Ukiin niin välttämättä henkilöliikennettä kaipaavat? Ja autotehtaan työvuoroja ajatellen, junaliikenne tuskin tulee olemaan yhteensopivalla aikataululla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Log. Ins.
Vast: täysin tarpeeton
Kyseessä on aika suuri panostus turvallisuuteen. Sähköveturilla juna pääsee suoraan jatkamaan matkaansa Turun ratapihan läpi. Nykyisin vaunut jäävät siihen mennen tullen makaan ja odottamaan veturin vaihtoa. Jatkossa, kun ratapihan remontti / uudelleen rakentaminen jatkuu, niin kemikaalivaunut ei saa siinä olla. Eli pitäisi rakentaa uusi veturin vaihtopaikka raiteineen jonnekin ja sitä tilaa ei ole missään. Eli tämä on helpompi ratkaisu ja henkilöliikenne on helpompi aloittaa uudelleen sähköistyksen jälkeen. Vielä pitäisi rakentaa Uki - Rauma välinen rata, niin olisi paljon uusi mahdollisuuksia... mutta tunnin juna ekaksi.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
PM
Vast: Vast: täysin tarpeeton
Hyvä, että yksi kommentoijista tiesi, mistä on kysymys. Sähköveturit kiskovat kemikaalivaunut Kotkasta suoraan Uuteenkaupunkiin jättämättä vaarallisia vaunuja keskelle Turkua.

Ei siis ole täysin tarpeeton. Voi jopa pelastaa tuhansien turkulaisten hengen ja/tai terveyden.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
huge
Vast: Vast: täysin tarpeeton
Voisihan sen uuden jäähallin rakentaa muuallekin, ei välttämättä keskelle raideliikenteen keskusta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Aivojomppaa
Vast: täysin tarpeeton
Finexit on vähän sama juttu, kuin ahvenanmaa yrittäisi itsenäistyä niinkuin katalonia. Ihan eri sarjassa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
käenpoika
Vast: Vast: täysin tarpeeton
Miksi Ahvenanmaa yrittäisi itsenäistyä? Kyllä ne sen verran rahan päälle ymmärtävät.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Torvelo
Rahat heitetään hukkaan
Kyllä koko sähköistys on niin järjetöntä kuin vaan voi olla.Olisi nekin rahat laitettu tiestön tosi huonoon kuntoon.Kyllä varmaan takkiin tukee että ropisee. Linja-auto kuskaa työntekijät ja se on vissiin tosi.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Pasi Lehmuspelto
Rauma-Uusikaupunki myös
Vielä kun rataverkkoon saadaan myös Rauma-Uusikaupunki, niin hyvin menee.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »