Skanssi palkittiin brändin uudistamisesta

Jori Liimatainen
Skanssi täyttää tänä vuonna kymmenen vuotta.
Skanssi täyttää tänä vuonna kymmenen vuotta.

Turkulainen kauppakeskus Skanssi on voittanut Suomen Kauppakeskusyhdistyksen jakaman Vuoden Kauppakeskusteko 2019-palkinnon. Skanssi voitti kilpailun brändin uudistamisesta. Sen seurauksena sekä kauppakeskuksen kävijämäärät että sen liikkeiden myynnit lähtivät kasvuun. Skanssin kaikkien aikojen kävijäennätys syntyi viime vuonna, kun kävijämäärä nousi edellisvuodesta seitsemän prosenttia 3,6 miljoonaan kävijään.

Brändin uudistuksen tavoitteena oli tehdä kauppakeskukselle entistä selkeämpi ja tunnistettavampi visuaalinen ilme. Sen loi turkulainen mainostoimisto Briiffi. Kantavana elementtinä ilmeessä toimii hunajakenno, joka viestii kauppakeskuksen omista mehiläisistä, kauppakeskushunajasta sekä Skanssin ekologisuudesta. Skanssi juhlii tänä vuonna 10-vuotissyntymäpäiviään ja hunajakenno-elementti tulee jatkamaan elämää ja näkymään juhlavuoden viestinnässä. Kennoelementtiä on myös hyödynnetty uuden EAT Skanssi ravintolamaailman logossa.

Vuoden kauppakeskusteko on Suomen Kauppakeskusyhdistys ry:n järjestämä kilpailu, jossa valitaan vuosittain Suomen merkittävin kauppakeskusteko. Kilpailun avulla halutaan nostaa esiin positiivisia kauppa- ja palvelukeskuksiin liittyviä tekoja ja samalla kehittää toimialaa ja sen palvelukykyä.