Turun kehätien Raision kohdan tiesuunnitelmaa ja keskustan asemakaavaa esitellään työpajassa

Marttiina Sairanen
Kehätien remontti käynnistyi Kauselan ja Kirismäen välillä maaliskuussa 2019.
Kehätien remontti käynnistyi Kauselan ja Kirismäen välillä maaliskuussa 2019.

Turun kehätien Raision kohdan tiesuunnitelmaa ja keskustan asemakaava esitellään kaikille avoimessa työpajassa ensi viikolla. Yhteinen asukastyöpaja järjestetään Raision kaupungintalolla keskiviikkona 24. huhtikuuta kello 17–19.

Tilaisuudessa on aluksi yleinen osio, jossa esitellään tiesuunnitelman tarkentuneita ratkaisuja ja Raision kaupungin laatima alustava asemakaavaluonnos. Tarkennukset kohdistuvat Raision keskustan eritasoliittymään, jota on siirretty Kehätien eteläpuolen ramppien osalta Juhaninkujan ja Opinpolun kohdille. Raision tunnelin poikkileikkausta ja korkeusasemaa on sovitettu yhteen rakentamisen haasteiden ja maankäytön kehittämisen kannalta. Myös muita Kehätien ja valtatien 8 ratkaisuja on tarkennettu etenkin korkeusasemien osalta. Katujen osalta on tarkennettu sijaintia, poikkileikkauksia, liittymien mitoitusta sekä korkeusasemaa. Lisäksi on määritelty jalankulun ja pyöräilyn reittien muodostumista. Osana tiesuunnitelmaa on tarkasteltu myös Petterinpellon ja Marjamäen välisen uuden yhteyden sijaintia ja Kuloisten eritasoliittymän parantamista uudelle yhteydellä valtatielle 8 pohjoiseen. Nämä kohteet eivät kuitenkaan sisälly varsinaiseen tiesuunnitelmaan.

Esittelyn jälkeen keskustellaan muun muassa liittymäjärjestelyistä, jalankulku- ja pyöräily-yhteyteyksistä, maankäytön ratkaisuista sekä meluntorjunnasta.

Varsinais-Suomen Ely-keskus laatii Raision keskustan tulevaisuudelle merkityksellistä tiesuunnitelma. Suunnittelua tehdään yhteistyössä Raision kaupungin kanssa, joka laatii samanaikaisesti alueelle Raision keskikaupungin asemakaavaa.

Tiesuunnitelman aktiivinen vaihe käynnistyi alkuvuodesta 2018. Alkuvuodesta 2019 on tehty vaihtoehtojen vertailua Raisiontien itäisistä yhteyksistä Kehätien ja valtatien 8 suuntiin. Tiesuunnitelman valmistuminen on siirtynyt kesään 2020.

Raision kaupunki vie alueen asemakaavoitusta yhtäaikaisesti eteenpäin tiesuunnitelman rinnalla. Asemakaava on nimeltään E18 Keskikaupunki, asemakaava ja asemakaavan muutos. Sen valmisteluaineisto asetetaan nähtäville kevään 2019 aikana.

Hankkeen kaikille avoin työpaja järjestetään keskiviikkona 24.4.2019 klo 17–19 Raision kaupungintalolla (Nallinkatu 2). Erillistä ilmoittautumista ei tarvita.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (5)

Vastaa
jussuf
tien parannus
hienoa että tulee nelikaistainen tie naantalista kirismäkeen alkaa liikenne sujumaan ja pitkät liittymät mukaan
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
ms
Älytöntä
Vielä kun joku viitsisi puuttua liikennevalohärdelliin,raision läpi kehätieltä nesteentielle johtavalla osuudella.Olen 40 autoa ajanut työkseni ympäri suomea,enkä missään muualla
ole törmännyt liikennevalo-ohjaukseen,joka olisi läheskään näin epäonnistunut.Rekka,sekä muu työliikenne seisautetaan lähes poikkeuksitta joka ainoaan valoristeykseen ja jonot saadaan näin kasvatettua esim. neljän aikaan lidl:in risteyksestä kasitielle asti.
Päättäjät on niin tohkeissaan päästöistä,mutta tämänkaltaisesta typeryydestä ei ketään ole kiinnostunut,
vaikka sujuvan liikennevalojen rytmityksellä saataisiin
hiukkaspäästöjä radikaalisti pienennettyä.

Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Rattimies
Vast: Älytöntä
Ilmainen neuvo: Aja hitaammin niin velot ehtii vaihtua vihreäksi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jus
Vast: Älytöntä
"Rattimiehen" ratti taitaa olla kiinni polkuautossa.
Kannattaa jättää kommentoimatta,jos ei ymmärrä asiaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
R Turun ja Raision liepeiltä
Vast: Älytöntä
Ihan näin on kun MS esittää valo-ohjauksesta. Mutta osaksi johtuu liian monista risteävistä väylistä yhden ainoan kilometrin matkalla kun eri suunnista ja suuntiin kaikilla oma valoaikansa. Todella kaaottinen pätkä vilkkaasti liikennöidyllä osin raskaan liikenteen pääväylällä. Pahimmat risteykset K-Centerin kohta, Raisiontie, Alhaistentie ja Raisionkaari vain osa katuristeyksistä mainitakseen. Eli tällaista hässäkkää ei muualta löydy!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »