Käyttäjät arvioivat Turun terveysasemien ja hammashoitoloiden palvelut erinomaisiksi

Marttiina Sairanen

Uuden asiakaspalautejärjestelmän mukaan Turun terveysasemilla ja hammashoitoloissa saa erinomaista palvelua. Palautetta on voinut antaa terveysasemien ja hammashoitoloiden uudenlaisella palautelaitteella viime lokakuissa alkaen.

Terveysasemilla palautteita on annettu tähän mennessä lähes 9000 kappaletta. Yli puolet kaikista palautteen antajista on arvioinut terveysasemien toimintaa parhaimmalla mahdollisella arvosanalla. Suun terveydenhuollon saamat palautteet ovat samansuuntaisia.

Määrällisesti eniten palautetta on annettu Turun suurimmilla terveysasemilla Mäntymäessä ja Keskustassa. Yli kolmasosa palautteista annettiin terveysaseman lääkärin vastaanottokäynnin yhteydessä.

Kaikista palautteita antaneista asiakkaista 58 prosenttia on arvioinut toimintaa arvosanalla 10 ja neljännes arvosanalla 9. Korkeimmat kuukausittaiset terveysasemien laitekohtaisten palautteiden keskiarvot ovat yli 9.5.

Laitteella voi antaa palautetta vastaamalla kysymyksiin: missä asioit, mikä palvelussa oli hyvää ja mitä pitäisi kehittää. Lisäksi asiakkailta kysytään, käytiinkö hoitosuunnitelma yhdessä läpi. Laitteella voi lähettää myös kehuja, moitteita, kehittämiskohteita tai muita toiveita ja terveisiä.

Yli viidennes palautteen antajista kiitteli terveysasemalla saamaansa kohtelua hyväksi ja asialliseksi. Seuraavaksi eniten positiivista palautetta annettiin asiakkaan palvelutarpeeseen vastaamisesta sekä asiantuntevasta henkilökunnasta. Eniten kehitettävää löydettiin siitä, kuinka nopeasti palveluun pääsee ja ajanvarauksen toimivuudesta.

Kaupungin aiemmin käyttämiin palautekanaviin verrattuna palautelaitteen etuna on helppokäyttöisyys ja reaaliaikaisuus.

– Kun asiakastyytyväisyyttä mitataan systemaattisesti, saadaan hyvät työvälineet toiminnan kehittämiseen, jatkuvaan laadun parantamiseen ja asiakkaat mukaan hoidon kehittämiseen. Kun palautteet on aiemmin kerätty jälkikäteen, saamme näillä laitteilla nyt täsmällisempiä tietoja. Palautteita tulee nyt myös määrällisesti enemmän, avoterveydenhuollon ylilääkäri Päivi-Leena Honkinen kertoo kaupungin tiedotteessa.

Honkisen mukaan palautteet käydään säännöllisesti läpi ja sovitaan korjaavista toimenpiteistä.

Roidu Oy:n toimittamaa asiakaspalautejärjestelmää kokeillaan Turun terveydenhuollossa vuoden ajan eli ensi lokakuuhun saakka. Edellisen kuukauden aikana kerätyt asiakastyytyväisyyden arvosana ovat nähtävissä esimerkiksi terveysasemien ja hammashoidon nettisivuilla. Kokemusten perusteella järjestelmää ollaan ottamassa osaksi pysyvää toimintaa.

Hyvinvointitoimialan suun terveydenhuollon hammashoitoloissa ja avoterveydenhuollon terveysasemilla on käytössä 18 asiakaspalautelaitetta. Keskustan terveysasemalta löytyy kaksi laitetta ja Mäntymäen terveysasemalla kolme. Muilla terveysasemilla ja lähipalvelupisteissä on käytettävissä yksi laite jokaisessa toimipisteessä. Keskushammashoitolassa on kaksi laitetta, Dentaliassa, Käsityöläiskadulla, Kirkkotiellä, Varissuolla, Runosmäessä, Mullintiellä ja Moikoisissa sekä Opetushammashoitolassa yksi laite kaikissa yksiköissä.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Mutta...
Jonotus ajat ovat naurettavan pitkät ja se varmasti varjostaa kunnallisen hammashuollon saamaa arvostusta....
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kohtuuttoman hidasta ja kallista
Hammaslääkärille saa ajan korkeintaan kolmen kuukauden välein, kun on hoitosuhteessa. Vaikka olisi märkivä juurihoidettava hammas, ei aikoja saa ripeämpään tahtiin.

Yrittäessäsi varata hammashoitoaikaa saat ilmoituksen, että sinuun otetaan yhteyttä. Muutaman viikon kuluttua saat ehdotuksen mennä yksityiselle. Kaupunki maksaa jonkun kympin. Loput saat maksaa itse. Ei köyhän valinta. Et alunperinkinkään olisi hakeutunut kunnalliselle, jos varaa olisi yksityiselle.

Tarkastusaikaa varatessasi saat ajan kolmen kuukauden päähän suuhygienistille, joka opettaa sinua pesemään hampaat ja käyttämään hammaslankaa. Kolmen kuukauden päähän saat ajan hammaskiven poistoon ja arvion tarpeesta mennä Hammaslääkärille. Hammaslääkäriajan saat kolmen kuukauden päähän. Tarkastuksen jälkeen saat ensimmäisen hoitoajan kolmen kuukauden päähän.
Siis jos hyvin käy, saat hoitoa vaivanneeseen hampaaseen jo vuodessa! Rahaa on hyvinkin kulunut jo toista sataa euroa.

Joku vielä ihmettelee, että miksi aikuiset ihmiset eivät pidä huolta hampaistaan.

Menet nykyisellään minkä tahansa vaivan kanssa lääkäriin, johonkin hoitoon taikka leikkaukseen, ensimmäinen kysymys on: Onko hampaat kunnossa? Hoitoa ei aloiteta, jos ei ole. Hammashoitoon vaan ei pääse järkevässä ajassa kohtuu hintaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kohtuuttoman hidasta ja kallista
Niin, hampaat nypitään pois, joskus jopa kaikki, kun hampaita ei ehditä hoitaa, kun joku muu hoito edellyttää hoidettuja hampaita - suuta ilman tulehduksia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ei kaikki anna palautetta
Ilmeisesti asun eri Turussa kuin mistä nuo papautteet ovat tulleet?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »