Sdp:n raitsikkakiskot solmussa – vanhan kaartin päättäjät hylkäisivät Arven esityksen

Jari Laurikko
Sdp:n Mika Maaskola (vas.) panttaa vielä kantaansa kaupunginjohtaja Minna Arven esitykseen raitiotien jatkosuunnittelusta. Eeva-Johanna Eloranta, Jarmo Rosenlöf ja Seppo Lehtinen pysäyttäisivät koko raitsikka-asian.
Sdp:n Mika Maaskola (vas.) panttaa vielä kantaansa kaupunginjohtaja Minna Arven esitykseen raitiotien jatkosuunnittelusta. Eeva-Johanna Eloranta, Jarmo Rosenlöf ja Seppo Lehtinen pysäyttäisivät koko raitsikka-asian.

Jari Heino

Turun vanhan mahtipuolueen Sdp:n rivit ovat sekaisin kaupunkia kuumentavassa raitsikka-asiassa. Valtuustoryhmän entinen puheenjohtaja Jarmo Rosenlöf vaatii kaupunginjohtaja Minna Arven (kok)...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa TS Digi
1 kk maksutta.

Tilaan 1 kk 0 €
Olen jo tilaaja
Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Miksi?
Mikä tässä kaupungissa on, että nuo ikijäärät saavat edelleen temmeltää ja jarruttaa kehitystä?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi?
Raitsikka se vasta kehityksen jarru olisi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi?
Vanhat sedät näyttäisivät väkisin haluavansa Turusta C-sarjan maakuntakaupunkia, siis samaan sarjaan Jyväskylän ja Kuopion kanssa. Sellaisen kaupungin, johon ei muuteta sisälle vaan josta muutetaan pois. Vanhoja setiä tämä ei tietenkään kiinnosta, he ovat muuttamassa korkeintaan vanhainkotiin.

Käyttäkää sitä ääntänne sunnuntaina! Harkitkaa tarkoin, mille annatte äänenne!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi?
Öyhöttäjä puhuu asiaa. Turulla on kaikki potentiaali olla voittajien joukossa, kuten ennusteissa luvattiinkin, Helsingin ja Tampereen rinnalla. Tätä asemaa ei saada, se ansaitaan. Ennusteissa otettiin huomioon laajalti eri tekijöitä, mutta turkulaisten dinosaurusten vaikutusta Turkua jarruttavana tekijänä varmaankaan ei otettu huomioon.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi?
Turkulaiset on itse valinneet nuo ikijäärät kaupunginvaltuustoon ilmeisesti juuri kokemuksen vuoksi. Tässä heillä on malttia kyseenalaistaa päätös, johon ei kellään ole varaa. Nuoret koheltajat painavat laput silmillä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ratikka olis pitäny toteuttaa toriparkin sijaan.
Kaikenmaailman hömppään, niinkuin toriparkkiin, tuntuu riittävän rahaa mutta sitten järkeviin asioihin kuten ratikkaan ei haluta panostaa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ratikka olis pitäny toteuttaa toriparkin sijaan.
Toriparkkihömpän lisäksi rahaa näyttää "riittävän" panostaa myös ratikkahömppään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Herätys nyt hölmöläiset
On paljon tärkeämpiäkin rahareikiä kuin rakentaa pätkä kiskoa Varsissuolta - Raisioon. Täysin järjetöntä toimintaa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Herätys nyt hölmöläiset
Onko oikeasti? Miksi tämä on sitten yksi kaupungin virallisista tavoitteista? Tuskin sinne on päätynyt vain turhuuttaankaan, vai mitä sanot?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Herätys nyt hölmöläiset
Raitsikan jälkeen rahaa ei sitten riitäkkään muiden fölin linjojen pitoon, eli kaikki kulkekoot varissuolta - Raisioon tai päinvastoin, jolloin vero eurotkin jäävät pois Turulta. Tampereenkin raitsikka maksaa yli miljardin, kun lasetaan kaikki menot yhteen. Kallis hinta Arven johtajan pallista. Ne ehdokkaat jotka äänestävät ratikan puolesta ja puolueet eivät tule saamaan ääntäni missään vaaleissa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Herätys nyt hölmöläiset
Virallisista tavoitteista? Koska noin on päätetty? No mitä sitten odotetaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Turxit
Turun Kaupungit päättäjät ovat ihan samanlaisia kuin Englannissa Brexitin kanssa asiaa käsittelemässä olevat poliitikot. Ei tästä kyllä mitään tule...liian monta sopankeittäjää.
Pitäisi pystyä katsomaan vähän pidemmälle ja ymmärtää, että raitsikat kuuluvat tulevaisuudessa Turkuun, niin kuin moneen muuhun fiksuun kaupunkiin...mutta ei...täytyy pelata poliittista peliä ja ajtellaan vaan omaa napaa ! Taitaa tulla tunnin juna Turusta Tampereelle ennen kuin raitiovaunut Turkuun ?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
No nyt
se on ainakin varmaa ettei sdp saa mun ääntä tulevissa vaaleissa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ratikka olis pitäny toteuttaa toriparkin sijaan.
Toriparkista kaavaillaan bisnestä. Raitiotie on ikuinen rahanmeno. Siinä on projektien ero.
Velkainen ja kohta konkurssikypsä Turku ei yksinkertaisesti kestä ratikkainvestointia. Hyviltä veronmaksajilta ei voi kerätä tarvittavia summia kohteeseen, jota he eivät tarvitse. Miten ihmeessä kokoomus selittää ratikkakiiman niille kannattajilleen, jotka tulevat olemaan hankkeen päärahoittajia?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Ratikka olis pitäny toteuttaa toriparkin sijaan.
Toriparkki on bisnes jos sellaiseksi lasketaan voiton tuottaminen veronmaksajien rahoja kuppaamalla.

Katsos tällainen urakka on helppoa maksattaa muilla. Eli perustetaan toriparkkiyhtiö jonka rahoitusta kasataan hartaasti sieltä ja täältä. Sitten väitetään että rahoitus on jotta saadaan lupa aloittaa ja aloitetaan ennen kuin lupa oikeasti edes on.

Sitten alihankkijaksi otetaan oma toinen yritys jolla teetetään jonkun verran töitä ja maksetaan vähän extraa. Sitten ensimmäiseltä yritykseltä loppuvat rahat ja se ajetaan konkurssissa kaupungin niskoille koska eihän sitä torille kuoppaa voi jättää. Oma rakennusyhtiö sai jo rahat ja saa vielä jatkaa kun kaupunki rakentaa.

Ja sitten kaupungille jää tappiota tekevä betonihärdelli josta on maksettu täysi hinta x2 ja voitot menivät rakentajalle, eivät rakennuttajalle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jo riittää asenteellinen jarrutus
Jos Turun kokoluokan kaupungista halutaan viihtyisää ja toimivaa joukkoliikenteen varaan rakentuvaa kaupunkia, silloin raitiotie on ainoa oikea vaihtoehto.

Mitä nopeammin päätös tehdään, sen nopeammin raitiotien hyödyt myös alkavat näkymään.

Vaikka koen arvomaailmani olevan lähellä demareita, täällä Turussa minun olisi, johtuen kyseisten herrojen voimakkaasta negatiivisesta vaikutuksesta, mahdotonta äänestää tätä puoluetta.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jarruketju..
Olisiko mitenkään mahdollista, että nuo vanhat jäärät jättäisivät pelkän kokonaiskustannusten kauhistelut sikseen, ja ottaisivat selvää, minkälaisia rahoitusmahdollisuuksia isoille projekteille nykyään on. Aikamoista moottoritietäkin on Helsingin ja Tampereen välille rakennettu ns. elinkaarimallilla. Taitaa olla, varsin kin herroilla edelleen laskentataidot hukassa, vaikka alv-verolakikin on moneen kertaan muuttunut. Iso julkistus juuri ennen eduskuntavaaleja tuskin tuo demareille ainakaan lisää ääniä Turussa. Muuten, kansanedustajat tunnetusti kulkevat taksilla, vaikka Helsingissä on hyvä raitiovaunuliikenne.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Miksi ei suoraan hevosaikaan
Ensin kiskot ja sitten katujen putkistosaneeraukset-kaapelinkorjaukset ja kaiken huippuna kaukolämpöputkistojen korjaukset.Esim.kaukolämpö ja tietoliikennekaapeleita ei ollut kaivettuna maahan sielä silloin kun ne kauheat nitisevät ja kolisevat raitiovaunut viimeksi turussa ajoivat.Kyllä kiskot ovat hankalia kaduilla jos kaivuutyötä on yllättäen tehtävä.Silloin taas tarvitaan busseja jotka väistävät työmaan ketterästi KÄÄNTYVILLÄ KUMIPYÖRILLÄ.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi ei suoraan hevosaikaan
Raitiotien kustannusarvioon on sisällytetty kaapeli- ja putkityöt. Ja tiedoksesi, nykyaikainen raitiotie rakennetaan laatalle, jonka alta on helppo korjata putket tai kaapelit ratiotietä katkaisematta. Se on kuin silta. Vastaava kaivanto aiheuttaisi bussille kiertoreitin, ruuhkan ja aikataulun myöhästymisen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi ei suoraan hevosaikaan
"Ja tiedoksesi, nykyaikainen raitiotie rakennetaan laatalle, jonka alta on helppo korjata putket tai kaapelit ratiotietä katkaisematta."

Niinpä. Yleensä mitä enemmän raitiotietä vastustetaan, sitä vähemmän tiedetään, mikä se oikeastaan on. Kiivaimmat vastustajat kuvittelivat kirjaimellisesti, että niitä 50-luvun kotteroita kaivetaan jostain romupihoilta ja aletaan kunnostaa. Siksi välillä puhuttiin pikaraitiotiestä, että rautalangasta väännettiin pesäeroa niin että tyhminkin ymmärtäisi. Tämän minulle kertoi politiikassa työskennellyt tuttavani.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi ei suoraan hevosaikaan
Kustannusarviossa ei ole sisällytetty kaikkia kaapeli- ja putkitöitä, ei museoviraston vaatimia arkeologisia kaivauksia, ei
rikkihapposavesta eli sulfidisavesta johtuvia toimenpiteitä ja kuljetushaittoja, ei em. savesta johtuvia poikkeavia metallimateriaaleja, ei keskustan yrittäjille aiheutuvia haittoja rakentamisaikana, ei joukkoliikenteelle aiheutuvia kustannuksia rakentamisaikana (auki kaivetuilla kaduilla ei bussit kulje - matkustajamäärät vähenee), ei keskustan asukkaille aiheutuvia haittoja (niin fyysisisiä kuin henkisiä), ei pohjanvahvistuksia vaihtelevan maaperän takia. Ohessa nyt muutama mainitakseni, paljon muutakin vielä on tutkimatta ja selvittämättä. Kyllä se on niin että ne jotka ratikkaa kannattavat eivät tiedä asiasta riittävästi vaan elävät utopiassa jostain ihmekulkuneuvosta joka mahtuu joka paikkaan, on niin ekologinen ja on helppo rakentaa mihin vaan. Ja pikaraitiotietä jo tehtyjen suunnitelmien perusteella siitä ei ainakaan tule, se käyttää monessa paikassa samoja kaistoja bussien ja muun liikenteen kanssa, erityisesti keskustassa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi ei suoraan hevosaikaan
Miksi pitäisi tehdä jotain kaivauksia kun kerran ne linjat toteutetaan laatoilla jotka laitetaan nykyiselle tiepohjalle?

Mitään saveakaan ei siirrellä koska tiepohja on tehty jo routiminen huomioiden. Metallikaan ei tule maakosketukseen vaan on siinä laatan päällä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi ei suoraan hevosaikaan
Toivottavasti se laatta ei ole niin korkea, että rollaattorilla pääsee yli.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi ei suoraan hevosaikaan
Luulen ettei kenelläkään ole harmaintakaan aavistusta miten paljon se kunnallistekniikan siirto maksaa. Sähköjohdot, valokuidut, vesi- ja viemäriputket eivät tuosta vaan siirry. Eikä niitä voi vaan jättää sinne ja tehdä laattaa päälle. Niihin pitää päästä käsiksi myös sitten kun raitsikka on tehty. Ja jos se laatta paalutetaan niin sitä suuremmalla syyllä se infra ei voi olla siellä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi ei suoraan hevosaikaan
Luuletko ihan tosissaan, että missään sadoista raitiotiekaupungeista ei ole johtoja kiskojen alla. Voi hemmetti sentään, kertokaa nyt oikeasti, mikä siinä pelottaa?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Päivän selvää
Ei pitäisi olla mitenkään vaikea ymmärtää, että Kauppatori ja Kupittaa tulee kytkeä yhteen tehokkaasti, ja se ei voi tapahtua henkilöautoilla. On selvää että "Varissuon bussit" eivät ole tarpeeksi laadukas vaihtoehto, jos halutaan joukkoliikennettä, johon myös ns. pukukansa voi turvautua ja liikkua sujuvasti työpaikka-alueen ja muiden keskustan palvelujen välillä. Ratikka on ainoa vaihtoehto.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Päivän selvää
Mitäs jos vain laitettaisiin sinne erillinen shuttlebussiyhteys. Sellaisissa "pukukansa" pystyy maailman lentoasemillakin kulkemaan. Tai taksilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.