Kuparivuoren tunneli avataan liikenteelle torstai-iltana

Jari Laurikko

Naantalin Kuparivuoren tietunneli avataan peruskorjauksen jälkeen uudelleen liikenteelle torstai-iltana kello 21.00.

Tunnelin käyttöönottohetkellä liikenne ohjataan tunneliin vaiheittain ja peruskorjauksen ajan käytössä ollut tilapäinen kiertoreitti Kuparivuorentien ja Uolevi Raaden kadun kautta poistuu kiertotiekäytöstä. Tunneli palautuu normaalin käyttöön noin tunnin kuluessa järjestelyjen aloittamisesta.

Tunnelin korjauksessa sisäpuoliset verhousrakenteet ja ajoratarakenteet korjattiin. Tunnelin valaistus, tekniset järjestelmät, tien kestopäällyste ja ajoratamerkinnät uusittiin kokonaan. Lisäksi tunnelin päihin lisättiin liikennevalot. Lisäksi tunneliin on asennettu kolme hätäasemaa, jotka sijaitsevat tunnelin sisällä ja suuaukoissa. Jokaisella hätäasemalla on painike palohälytystä varten, hätäpuhelin ja käsisammutin.

Turun tieliikennekeskus voi jatkossa seurata tunnelin liikennettä tunneliin sijoitettujen kameroiden avulla ja tarvittaessa ohjata liikennevaloja.

Kesään mennessä tunneliosuuden kestopäällyste viimeistellään vielä lopullisella, uudella kerroksella asfalttia. Päällysteen rakentaminen vaiheittain parantaa sen pitkäaikaiskestävyyttä. Samalla tehdään vielä muitakin pieniä ympäristön viimeistelyjä.

Tunnelin peruskorjaus alkoi viime vuoden elokuussa. Kuparivuoren tunnelin eristys- ja verhousrakenteen elinkaari oli lopussa, joten se oli uusittava.

Työn tilaajana toimii Väylä eli entinen liikennevirasto. Hankkeen kustannusarvio on noin neljä miljoonaa euroa. Urakoitsijana toimii Destia Oy ja rakennuttajakonsulttina Ramboll Finland Oy.

Lue myös: Kuparivuoren tunneli muutti muotoaan

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Asbestiako
Tunnelin palosuojausta parannetaan. Mikä aine palaa huonommin kuin peruskallio? Ja mikä peruskalliossa on se hyvin palava aineosa? Ymmärtäisin jos kyseessä sähköosat, mutta....?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Asbestiako
Eiköhän kysymys juuri sähkölaitteiden paloturvallisuudesta ole, niitähän tuollaisessa rakennelmassa riittää koko matkalle. Pelkkä reikä kalliossa kyllä on paloturvallinen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Myöhästyi
Vähän myöhästyi. Valmista piti kyltin mukaan olla jo maaliskuussa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »