Turun telakan liikevaihto kasvoi viidenneksen ja hipoi jo miljardia – voitto vajaat 30 miljoonaa

Eero Saarikoski

Turun telakan liikevaihto oli viime vuonna noin 970 miljoonaa euroa. Tilikauden voitto oli kolme prosenttia liikevaihdosta eli saman verran kuin esimerkiksi Uudenkaupungin autotehtaalla. Rahassa summa tekee hieman alle 30 miljoonaa euroa.

Liikevaihto kasvoi vuodessa yli 160 miljoonaa euroa eli noin 20 prosenttia.

Meyer Turku aikoo rahoittaa voitolla telakan investointiohjelmaa.

– Kuljemme tasaisesti kohti asettamiamme liiketoiminnan tavoitteita. Meidän täytyy kuitenkin kaksinkertaistaa tuotantomme seuraavan neljän vuoden aikana, jotta saamme tilauskirjamme laivat rakennettua, Meyer Turun toimitusjohtaja Jan Meyer toteaa yhtiön tiedotteessa.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Entäs verot?
Paljonko Meyer maksaa tuosta tuloksesta tuloveroa? 20% = 6 Me?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Entäs verot?
Se on ennen kuulumatonta, että firma saa tienata. Sen pitää kituuttaa. SDP vaan sorvaamaan sellaisia verolakeja, että tällaisia summia (24Me) tienaavat lähtevät maasta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Entäs verot?
Tuskinpa 24 miljoonaa veroja maksaa jos investoi ison osan voitosta takaisin telakkaan. Ehkä pari millii mut työntekijät maksaa kans kunnallisveroa, pitää muistaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Entäs verot?
Ne kaikki työntekijät maksavat veronsa Suomeen. Siinä ei muutama miljoona riitä, kun pojat pitävät Suomea pystyssä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Miksi?
Tällaisia merenkulkuun liittyviä uutisia kyllä julkaistaan kun on kysymys suurista rahoita. Mutta miksi ei esim. Arctic Coast Guard Week / Polaris 2019 - meripelastusharjoituksesta ? No varmaan siksi, että tässä harjoituksessa on kysymys ihmisen hengen pelastamisesta merellä, joka ei rahallisesti tuota yhtään mitään.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Telakka
Aina tulee mieleen se, ettei telakalle annettu sitä valtiontukea silloin vuosia takaperin. Kyllä ne rahat olisi saatu takaisin. Nyt voitot menevät Saksaan. Oliko silloin Kokoomuslaiset päättämässä kyseisestä asiasta. Muistaakseni niin oli.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Telakka
Mietippä paljonko veroeuroja kilahtaa valtion ja kuntien kassaan. Meyer Turku työllistää suoraan reilu 2000 henkeä, välillisesti jopa 20 000. Väittääkö joku oikeasti että telakka vie euroja enemmän pois Suomesta kuin tuo tänne?

Kateellisten juttuja huvittava lukea. Telekan menestyminen tuntuu olevan monelle harmin paikka.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Telakka
Turun telakan avustuksen hoitivat Vapaavuori ja Orpo. Heidän avulla taattiin laivateollisuus Suomessa ja laivantekijöiden työllisyys. Sen jälkeen Suomeen on valunut 10 miljardia rahaa. Siitä on jäänyt "muutama miljoona" Tukrkuunkin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ilmasto
Paljonko oli hiilidioksidipäästöt?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ilmasto
Käy kaasulla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Telakka
Kirjoitat, että jos ei Meyeriä olisi tullut vaan telakkaa olisi sen sijaan yhteiskunnan rahalla aikanaan tekohengitetty, niin ne avustusrahat olisi saatu takaisin. No ei varmasti olisi vaan olisivat menneet Kankkulan kaivoon ja Turku sekä koko seutukunta ei olisi nyt niin hyvässä vedossa kuin on. Juuri telakan ja sen nykyisten omistajien ansiosta on Turku nyt maamme menestyneimpiä kaupunkeja. Aivan uskomaton väite sinulta. Meidän tulee olla kiitollisia Meyeristä ja sinunkin pitäisi nähdä todellisuus, jota jokin sokea ideologia nyt yrittää hämärtää.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Telakka
Mikä on Mayerin Turkuun jo investoiman euromäärän koko?
Mikä on Mayerin Turun telakan tuotto?
Paljonko varallisuutta pitää telakalla olla omavaraisesti, että voi ottaa vastaan 1,2 miljardia euroa maksavan aluksen rakentamisen? Niitä on nyt 7 kappaletta jonossa.
Mikä on Mayerin Turun telakan koko työllistävä vaikutus? Suomessa? EU-ssa?
Mitkä ovat telakan kokonaisvaikutukset Suomen kansantaloudelle?
Mitkä ovat Varsinais-Suomen talousnäkymät, jos Mayerin telakkaa ei olisi?
Kun kannattaa vaikkapa Annika Lapintien ajattelua siitä, että valtion pitää kaikesta huolehtia, on itse täysin kyvytön luomaan yhtään itse itsensä kannattavaa työpaikkaa. Ainoa, mihin oma itse kykenee, on ojentamaan kätensä ottaakseen elättimaksun jostakin yhteiskunnan eläteille maksuja jakavasta luukusta. Ei hyvä. Ei kelpaa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Telakka
Kyllä se maakaasu yhtäpaljon hiilidioksidiä tuottaa kuin ölykyn. Mutta ölyn palaessa syntyy hiilidioksidin lisäksi typpi- ja rikkiyhdisteitä sekä pienhiukkasia
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Telakka
Bernhardilaiselle pelastajalle:
"Maakaasu eli harvemmin luonnonkaasu on tavallisesti lähes kokonaan metaanista (CH4) koostuva kaasu"
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Telakka
"Ainoa, mihin oma itse kykenee, on ojentamaan kätensä ottaakseen elättimaksun jostakin yhteiskunnan eläteille maksuja jakavasta luukusta."
'
Kaikilla laivatilauksilla on valtion takaus, satoja miljoonia yhteensä verovaroja upotettuna telakan toimintaan,
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hädin tuskin kannattavaa
Meyer Telakan tulos on 3% yhtiön liikevaihdosta. Samaan lopputulokseen pääsee 10 Citymarkettia huomattavasti pienemmällä riskitasolla (yhtiön investointitarpeet ovat satoja miljoonia ja laivanrakennuksen aikataulu ja suhdannepaineet erittäin kovat). Ihan kiva jos ollaan tyytyväisiä kasvuun, mutta aika pienillä asioilla toi tulos on syöty ja toiminta tappiollista. Hienoa että tästä huolimatta omistajat jaksavat silti uskoa toimintaan ja jatkaa investointeja.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hädin tuskin kannattavaa
Aivan. Tällä hetkellä ja nykyisessä liiketoimintatilanteessa. Kun on rakentamassa Turun telakkaa nykypäivän vaatimukset täyttäväksi tuotantolaitokseksi, mitä se ei ole hyvin pitkään aikaan ollut.
Yleisin teollisuusyrityksen ongelma on tuotantotoiminnan jälkeenjääneisyys. Toki huomioiden tuotantoalan ja valmistettavien tuotteiden vaatimukset.
Yksi parhaista jälkeenjääneisyyden tähden maailman huippua edustavista tehtaista on Memmingenin höyryveturitehdas. Yksi muutamasta vielä toimivasta, missä saneerataan eli kunnostetaan eli pidetään maailman (!) höyryveturikantaa elossa ja käyttökunnossa.
Toinen esimerkki ovat käsihionnalla edelleen maailman huippuoptiikkaa valmistavat pienet yritykset.
Edellä vähäistä tietoa suomalaiseen vähätietävään 1 %a katajaisesta kansasta edustavaan urputtajajoukkoon. Saa itsekin penkoa.
PS. DDR:stä ei paljoa jäänyt jäljelle yhdistymisen jälkeen vain ja ainoastaan jälkeenjääneisyyden ja kehittymättömyyden tähden. Ja sama juttu on 20 vuoden ränsistyttämisen jälkeen Venezuelan tilanne. Kannattaa harrastaa sosialistisen ihannevaltion rakentelua.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hädin tuskin kannattavaa
Meyer ei suinkaan yksin laivaa rakenna vaan suurimman osan työstä tekee alihankkijat. Kun lasketaan kaikkien yritysten tulokset yhteen, puhutaan ja aivan eri luokan voitosta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hädin tuskin kannattavaa
Citymarketteja ei vaan ole missään kaupungissa 10 kappaletta ja Citymarkettien tulos tulee kotimaasta.
Laivat taas ostetaan ulkomailta, joten raha valuu Suomeen. Kai ymmärrät, mikä ero rahassa siinä on, jos laiva myydään ulkomaille tai että koko Suomi ostaa perunat kotimaasta? Toisessa raha kiertää kotimaassa, mutta laivan myynnissä rahaa tulee kotimaahan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Onneksi olkoon
Kun yritykselle jää 30 milj 970 miljoonasta niin muut sidosryhmät saavat yhteensä 940 miljoonaa. Eli laite- ja materaalitoimittajat, alihankkijat, työntekijät, verottaja ja vakuutusyhtiöt kuittaavat ihan mukavan potin vuodessa ja joka kaiken lisäksi tulee ostajalta eli ulkomailta. Ei ihan paha. Osa laitteista ja työntekijöistä tulee tosin ulkomailta mutta suuri osa jää tänne pyörittämään kansantalouttamme.
On tämä tilanne parempi kuin ei mitään.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Onneksi olkoon
Täähän se olis. Yllättävän harva keskustelussa tuntuu tajuavan.

Suomessa on sotakorvaushistorian vuoksi vieläpä harvinaisen laaja meriteollisuusklusteri, 90% laivojen osista tuotetaan Suomessa kun muissa alan maissa kotimaisuusaste on jotain 40%
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Liikevoittoprosenteista nimimerkille "Hädin tuskin kannattavaa"
Eri toimialojen liikevoittoprosentteja ei pidä vertailla keskenään, koska ne eivät ole suoraan vertailukelpoisia. Saman toimialan sisällä vertailuja voi tehdä. Toki tällöinkin on huomioitava vertailtavien kohteiden toiminnan tosiasialliset merkittävät erot.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »