Turun talous halutaan kuntoon ennen raitsikkaa – Arven esitykseen tulossa reunaehtoja

Riitta Salmi
Minna Arve.
Minna Arve.

Jari Heino

Kaupunginhallituksen pöydällä lepäävä kaupunginjohtaja Minna Arven (kok) joukkoliikenne-esitys ei sellaisenaan kelpaa Turun poliittiselle enemmistölle. Tuo enemmistö kaavailee esitykseen kah...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa TS Digi
1 kk maksutta.

Tilaan 1 kk 0 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (43)

Vastaa
pekko
konkurssiratikka
Raitsikat jälkeen ollaankin kolmekymmentä vuotta kuralla !
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
:(
Vast: konkurssiratikka
Taitamattomien virkamiesten takia kuralla ollaan jo nyt, ja valtio on kohta ottamassa Turun taloudenhoidon haltuunsa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Toinen päälle
Vast: konkurssiratikka
Se on sitten tuplakura.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Konkurssitoriparkki
Vast: konkurssiratikka
Eiköhän sitä kuraa ole tullut Toriparkin montusta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Keturi
Raitsikka
Taitaa sittenkin järki voittaa! Ei pidä haihatella, jollei ole varaa siihen!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Rahaa ei tehdä käyttämättä sitä
Tuolla perustelulla mitään ei saada aikaiseksi koskaan
Eli ei ratikkaa tai ylipäätänsä mitään investointeja Turkuun, jos tälle linjalle lähdetään. Ottakaa vaan syömävelkaa päiväkoteihin ja vanhustenhuoltoon ja hukkukaa kasvaviin velkoihinne. Ette saa niitä maksettua ilman investointeja.
Kiitos Turku menneistä vuosista. Ei tule ikävä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Suosittelen suosiollista vaihtoehtoa
Ratikka tulee suosiolla tai väkisin
Vai talous kuriin ennen? Eli leikkauksia niiltä osa-alueilta, joiden perusteella ratikkaa vastustetaan. Ihmiset eivät näköjään ymmärrä velan ja investoinnin merkitystä. Investoinnilla maksetaan velkoja, eikä investointi välttämättä tarvitse leikkauksia muualta. Investoinnin vaikutukset ovat kaiken lisäksi niin kauas kantoisia, että on lyhytkatseista vastustaa sitä huonon taloudellisen tilanteen takia. Juuri sen takia investointeja tehdään! Korjausliike tehdään silloin kun ollaan huonossa jamassa, eikä silloin, kun kaikki on hyvin. No valittajat siitä kärsivät, kun saavat sitä, mitä pelkäsivätkin. Sinäänsä sääli, mutta Turku tarvitsee nyt tekoja eikä ainaista marinaa ja mussutusta.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
vaihtoehtoliike
Vast: Ratikka tulee suosiolla tai väkisin
Et taida olla kauppakorkeakoulun opiskelija?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Eeli
Vast: Ratikka tulee suosiolla tai väkisin
Parempi tuotto olisi jos investoidaan 300 miljoonaa koulutukseen eikä teräskiskoihin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vajaa koulutus?
Vast: Ratikka tulee suosiolla tai väkisin
Raitsikka on Turun oma. Koulutus on valtakunnallinen. Voisko sellaiset, jotka eivät ymmärrä edes kaupungin budjettia, olla kommentoimatta!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Näinon
Vast: Ratikka tulee suosiolla tai väkisin
Kaikki investoinnit eivät ole tuottavia. Ratikka on yksi niistä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Mikropitsa
Jääkaappikin on investointi
Ratikka on vähän kuin jääkaappi. Jos on nälkä ja korvia myöten veloissa, pitää ostaa ruokaa huonosta rahatilanteesta riippumatta. Kaupoista saa hankittua vain pika-aterioita, jotka maksavat enemmän kuin pelkät raaka-aineet yhteensä. Ilman jääkaappia ei raaka-aineita voi säilyttää. Kannattaa ottaa velkaa jääkaappiin, eikä niihin pika-aterioihin. Kun on jääkaappi ja halvemmat ruoat, jää käteen enemmän rahaa, kun kustannuksia on vähemmän. Lisäksi hyvillä raaka-aineilla on hyvät vaikutukset terveyteen, mikä on kieltämättä hyvä asia. Nyt sitten ehdotetaan sitä, että syödään pika-aterioita vähemmän, jotta saadaan säästettyä rahaa jääkaappiin. Eikö olisi parempi vaihtoehto ottaa velkaa heti siihen jääkaappiin, kuin kärsiä ties kuinka kauan nälässä ja epävarmuudessa, tietämättä koska on mahdollista hankkia se jääkaappi jatkuvien kuluerien takia. Kumpi on parempi? Kumpi on vastuullisempaa? Kummassa kärsitään vähemmän?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jorma
Vast: Jääkaappikin on investointi
Kun minä aloitin opiskelun 70-luvulla, niin voi säilytettiin talvella soluasunnon ikkunan välissä ja kaupasta ostettiin leipää voin alle. Asunto oli soluasunto eikä yksiö niin kuin nykyisin. Jääkaapista ja pika-ateriasta ei ollut tietoa. Velkaa otettiin opiskelua varten eikä mukavuuksiin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
40 vuotta myöhemmin opiskelut aloittanut
Vast: Jääkaappikin on investointi
Joukkoliikenne ei ole mukavuutta. Varsinkaan Turussa, jossa käyttömäärät ovat vähentyneet, vaikka tavoittena on ollut jo vuosia kasvattaa sitä. Yhtä lailla mukavuutta on kaataa hanasta vettä lasiin, kun voihan sitä kaivostakin hakea vettä. Näin ainakin minun mummini teki, joten meidänkin pitää.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jorma
Vast: Jääkaappikin on investointi
"Joukkoliikenne ei ole mukavuutta" sanoo hän, mutta ylioppilaskylään on keskustan kapakoista vain puolitoista kilometriä, kyllä 70-luvulla sellainen matka vielä kävellä jaksettiin. Tuskinpa 40 vuotta myöhemmin opiskellut sillä ratikalla kuitenkaan Varissuolle haluaa matkustella.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vuokrajääkaappi
Vast: Jääkaappikin on investointi
Paljon kiinnostavampaa olisi tietää, missä voita säilytettiin keväällä ja syksyllä. Eihän se talvella ole saavutus eikä mikään pitää ruoka kylmänä
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kotoisa
Vast: Jääkaappikin on investointi
Jorma. Miten Varissuon päätepysäkki liittyy tähän? On siinä välissä muutakin. Olen Varissuon linjaa käyttänyt koko Turussa asumani ajan, enkä ole kertaakaan sinne asti matkustanut. Oletko kuullut esimerkiksi sellaisesta paikasta kuin Kupittaa?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Järki käteen turkulaiset!!
Herran jestas
Anna kun arvaan. Ratikka investointi laitetaan jäihin, kunnes talous on kunnossa, mutta muita investointeja ei. Saanko kysyä, mikä muu investointi on yhtä merkittävä, kuin ratikka. Ratikasta hyötyy päivittäin neljäsosa asukkaista ja vajaa puolet työpaikoista. Nyt olisi aika laittaa faktoja muiden asioiden tärkeydestä. Mitä tuo Vilkkilänmäen päiväkotikin mahtaa tuottaa, näin veronmaksajan näkökulmasta. Tuleeko tuottoja, vai onko se pelkkä kuluerä, jota pyöritetään velalla?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Veli
Vast: Herran jestas
Toi on aina hupaisin raitiontie perustelu, kun joku sanoo, että lähes puolet työpaikoista sijaitsee raitiotiereitin varrella. Ongelma vain on, että myös työntekijän pitäisi asua tuon yhden suunnitellun raitiotiereitin varressa, jotta sillä olisi yhtää mitään merkitystä.
Jos työntekijä asuu Hirvensalossa tai Ilpoisissa, niin paljoa ei lämmitä, jos Itäharjulla olevan työpaikan vierestä kulkee raitiotie.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Järki on otettu käteen
Vast: Herran jestas
"Järki käteen turkulaiset" Otamme todella järjen käteen, sillä kaupungissa on toimiva joukkoliikennejärjestelmä, johon kyselyn mukaan ollaan vieläpä tyytyväisimpiä kaikista kaupungin palveluista. Joten emme tarvitse mihinkään harvennetuin pysäkinvälein kulkevaa raitsikkaa, joka vaatii vielä bussein järjestettävää syöttöliikennettä eli raitsikasta vaihtamisen bussiin, sillä kaikki eivät asu kiskojen vieressä. Emme halua rahoittaa miljardi-investointia 12 km matkalle, joka palvelee pientä joukkoa turkulaisia ja huonontaa vielä perillepääsyä.

Mielenkiintoista, että otit esimerkkinä turhasta investoinnista päiväkodin. Kukaan ei muuta kaupunkiin sen takia, että siellä kulkee joustavan bussin sijasta raitiovaunu, mutta päiväkodin puute on todellinen este muuttamiselle. Mihin tarvitaan raitiovaunuakaan, ellei lapselle ole kaupungissa hoitopaikkaa.

Ympäristökunnat ovat kasvattaneet merkittävästi asukasmääräänsä pitämällä peruspalvelut kunnossa, eikä raitsikkaa ole "vetovoimatekijänä" kaivannut kukaan. Föli kulkee ja saa kiitosta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Järki on kadonnut Turusta
Vast: Herran jestas
Jos tyytyväisiä ollaan, niin miksi se ei näy tilastoissa? Bussit ovat tukossa ruuhkaisilla linjoilla ja matkustajamäärät ovat tippuneet. Mitään palvelua ei voi tosissaan sanoa hyväksi näillä perusteilla. Hyvä palvelu on sellainen, mikä houkuttelee käyttäjäksi. Ei päinvastoin. Turku on tippunut kauas Tampereen matkustajaluvuista, eikä siihen vaikuta pelkkä Tampereen kapea kannas.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
R. Aisa
Raisio kieltäytynee kunniasta
Me raisiolaiset emme tule mukaan tähän humpuukiin. Täällä on jo kiskoja pienellä rahalla Turun keskustaan tai vaikka Kupittaan kautta Varissuolle, jos jollakin on sinne asiaa. Tuskin valtiokaan tähän lähtee. Jos edes tunnin junaan, siltä näyttää.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ei ei
Vast: Raisio kieltäytynee kunniasta
Ei ratikkaa Raisioon, sillä busseilla pääsee vaivattomasti.
Miksi ihmeessä sellaista mitä emme edes tarvitse ehdotetaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
M.W.
Vast: Raisio kieltäytynee kunniasta
Mainitut suunnittelumäärärahat tulee laittaa lähijunatutkimukseen. Raitsikkahölmöilyyn on törsätty jo liikaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
PaljasjalkainenRaisiolainen
Vast: Raisio kieltäytynee kunniasta
Raisan ei parane puhua muiden Raisiolaisten puolesta jos yksin on tuota mieltä Kyllä kiitos pika-raitiotielle! Mielellään rata Naantaliin saakka!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Nåde
Vast: Raisio kieltäytynee kunniasta
"PaljasjalkainenRaisiolainen", valmis ratahan menee jo Naantalin keskustaan. Ei muuta kuin tarjouksia pyytämään liikennöitsijöiltä. Hieno juttu, eikö?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Mies2019
Kiukuttaa
Kyllä ratikkahaihattelijoita ja hankkeesta hyötyviä tahoja nyt kiukuttaa, kun järki meinaa päästä voitolle. Huvittavia kirjoituksia.

Ratikka on valtava kuluerä, joka ei tule milloinkaan maksamaan itseään takaisin tällaisessa tuppukylässä. Tämän lisäksi ratikka alkaa pian olla jo täysin vanhanaikaista tekniikkaa ja siksihän näillä ratikalla rahastavilla tahoilla onkin paniikki päällä. Järkisyitä ratikan rakentamiselle ei ollut missään vaiheessa, mutta pian huonot tekosyytkin ovat loppu.

Täällä hoetaan, miten hieno investointi ratikka on. Mitään faktoja tai laskelmia ei koskaan esitetä, eikä ole pystytty kumoamaan minun esittämiä faktoja. Vain höpinöitä, miten ratikan perässä Turusta tulee koko maailman osaamiskeskus. Piilaaksokin jää kakkoseksi, kunhan ratikat kolistelevat Turussa. Kaikki miljoonia tienaavat osaajat haluavat heti muuttaa Varissuolle, jotta pääsevät aidon ratikan kyydissä töihin? Mahtavaa!!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hah
Vast: Kiukuttaa
Lukuja ja fatkoja on kyllä esitelty jo usean vuoden ajan. Etsit niitä vain väärästä paikasta. Pitää olla ajantasalla asioista, varsinkin jos haluaa ottaa kantaa. Pitääkö kaupungin virkamiesten nyt liittyä tähän keskusteluun, että typerät väittet saadaan hiljennettyä?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mies2019
Vast: Kiukuttaa
Yksikään vakavasti otettava laskelma ei tue ratikkaa. Kuluja ei saada koskaan eliminoitua. Puhunattakaan siitä, että todelliset kulut tulisivat taas olemaan huomattavasti suuremmat kuin julkiset arviot.

Kulujen lisäksi ratikka on pian muinaismuisto. Mutta siksi lobbareilla onkin kiire päätöksen kanssa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tältä pohjalta
Vast: Kiukuttaa
Eniten itseäni ihmetyttää se näköalattomuus, jolla halutaan betonoida kaupungin kehitys ja joukkoliikenne maahan upotettavilla kiskoilla. Totta kai ne tahot, jotka tulevat hyötymään rakennusvaiheen aikaisista urakoista lobbaavat hanketta ankarasti, mutta liikennemuodot kehittyvät tänä päivänä valtavasti, esittelyssä maailmalla on jo "junia" kaupunkiliikenteeseen, jotka eivät vaadi kiskoja maahan eikä ajolinjoja yläpuolelle.

Nyt pitää joukkojen eteen astua todellisia visionäärejä jotka seuraavat kehitystä maailmalla, sillä kaupungin asukkailla ei ole mitään tarvetta hätäiseen ratkaisuun. Joukkoliikenne toimii hyvin eikä kaupungista ole näillä näkymin tulossa mitään metropolia. Viimeisen parin kuukauden asukassaldo oli miinusmerkkinen. Kaupunki kuuluu taloutensa puolesta jo kriisikuntiin, joka ei kestä satojen miljoonien lisävelkataakkaa tarpeettomasta raitiovaunuinvestoinnista. Korviaan myöten velkainen kaupunki ja veroäyrin nousu-uhka ei todellakaan houkuttele uusia veronmaksajia Turkuun.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Lapio Maahan
Raitiotie on tasapainotushanke
Miksi Turun talous on kuralla? No siksi, että edellinen ratikka purettiin, ja sen jälkeen on rakennettu autokaupunkia, joka vei mm. Detroitin konkurssiin. Turun on pakko korjata virheensä nyt, koska joka vuosi virheen hinta kasvaa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Turku ok
Vast: Raitiotie on tasapainotushanke
Turun aataminaikainen ratikka olisi kelvoton nykyaikana, joten sillä ei ole mitään tekemistä nykyratikan tai Turun talouden kanssa. Ja Turun talous taitaa olla ihan samalla tasolla, kuin muidenkin kaupunkien ja huomattavasti parempi, kuin esim. Espoon.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Nyt menee jo yli
Vast: Raitiotie on tasapainotushanke
Onko todella niin, että jotkut näkevät kaiken, jopa Turun talouden vain raitiovaunun kautta? Nyt on raitiovaunulle isketty kyllä sellainen arvolataus, että ei ole enää todellista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Hannu A
Raitsikka
Tampereella Hämeensilta piti rakentaa uudestaan raitiovaunuille. Miten Turussa Tuomiokirkkosilta?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sunnitelmista
Vast: Raitsikka
Se ei ole ainoa vaikea paikka. Kiskojen perustukset ja paalutus on aika köykäisesti nyt laskettu, tiettävästi uudet sillat ja ahtaissa paikoissa hankala voimavirta turvarajoineen myös. Kuulemma Tampereen versio on kyllä enemmän lähijuna kuin tiukoissa risteyksissä kurvaileva raitsikka.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.