Valmet Automotive aikoo ryhtyä valmistamaan akkuja Salossa – satoja työpaikkoja luvassa

SSS-arkisto/MARKO MATTILA
Valmet Automotive aikoo aloittaa akkujen suursarjatuotannon Salossa.
Valmet Automotive aikoo aloittaa akkujen suursarjatuotannon Salossa.

Valmet Automotive suunnittelee akkujen suursarjatuotannon aloittamista Salossa. Toteutuksesta on käyty keskusteluja Salon kaupungin ja Salo IoT Campuksen kanssa. Tuotanto on tarkoitus aloittaa vielä kuluvana vuonna.

Salo tarjoaa akkutuotantoon teknologiaosaamista ja valmista infrastruktuuria. Akkuvalmistuksen työllisyysvaikutus on useita satoja henkilöitä.

Valmet Automotive on strategiansa mukaisesti laajentanut systemaattisesti tarjontaansa sähköisen liikenteen palveluissa. Salon tehtaalla olisi tärkeä rooli strategian toteuttamisessa, sillä tehtaalla on tarkoitus valmistaa merkittäviä määriä akkupaketteja autoteollisuuden toimijoiden tarpeisiin.

Tavoitteena on päästä Salo IoT Campuksen kanssa ratkaisuun, jolla Valmet Automotive voisi muuttaa Salo IoT Campuksella olevan, aiemmin matkapuhelinvalmistukseen käytetyn tilan akkuvalmistuksen tarpeisiin. Akkutehtaan suunnitelmien mukainen henkilöstötarve on yli 300 henkilöä, joista toimihenkilöiden osuus on useita kymmeniä. Valmet Automotiven tavoitteena on käynnistää toimihenkilörekrytoinnit mahdollisimman pikaisesti.

– Valmet Automotiven suunnitelmat akkujen suursarjatuotannon aloittamiseksi Suomessa ovat edenneet nopeasti. Salo tarjoaa teknologiatuotantoon maailmanluokan insinööri- ja valmistusosaamista sekä tarpeisiimme sopivaa infrastruktuuria, kertoo Valmet Automotiven toimitusjohtaja Olaf Bongwald tiedotteessa.

– Valmet Automotive vastaa autoteollisuuden muuttuviin tarpeisiin strategiansa mukaisesti, painottaen liikenteen sähköistymisen merkitystä. Suunniteltu Salon akkutehdas on vahva osoitus pyrkimyksestämme nousta autoteollisuuden sähköisen liikenteen keskeiseksi ratkaisuntarjoajaksi. Akkujen suursarjatuotannon aloittaminen Salossa olisi myös tärkeä virstanpylväs Suomeen kehittyvän akkuklusterin näkökulmasta, kertoo tiedotteessa puolestaan Valmet Automotiven hallituksen puheenjohtaja Jarkko Sairanen.

Lue myös: Salon Iot-Park neuvottelee useiden uusien yritysten kanssa

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

hyvät uutiset
kerrankin yt ja lopputili neuvotteluista luettu ihan tarpeeksi
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: hyvät uutiset
Salo iot kampus pyytää jo rahaa Salon kaupungilta.kaupungille tulee tästä kova lasku.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hienoa!
Onnittelut Saloon pitkään jatkuneiden huonojen uutisten jälkeen. Toivottavasti Valmet löytää osaavaa ja motivoitunutta työvoimaa. Tämä toivottu hanke osoittaa, että Suomen kilpailukykyä on saatu ratkaisevasti kehitettyä. Toivottavasti seuraava hallitus ei tee tässä suhteessa käännettä huonompaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hienoa!
Hyvä jos toimii paremmin kuin Kiinalainen kännykkätehdas ja hyprer loop. Niitä paremmin ei paljon tarvitse lisätä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Akut
Hyvä,että taas saadaan Saloon jotain suurempaa toimintaa.
Tätä ja muita ajatellen niin pitää nopeesti potkaista se tunnin juna käyntiin.
Ei nyt olla hitaita ja kateellis,vaan heti töihin..
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Akut
Mitä sillä tunnin junalla on tämän uutisen kanssa tekemistä? Salo on niin pikkukylä, että sen rajojen sisäpuolella pystyy kulkemaan ilman junaa. Turun ja Salon ja Helsingin välillä on lisäksi ainakin kolme maantiereittiä. Junaradan tieltä myös moni perhe menettäisi kotinsa eikä tod.näk. saisi edes kohtuullista korvausta. Mietippä sitä. Mutta ei tänne turkulaisia eikä helsinkiläisiä junantuomia töihin kaivata, omia fiksuja työttömiä on kyllä riittävästi tarjolla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Akut
Palkkataso kokoonpanotyössä on sellainen, ettei Turusta tai Helsingistä kannata tänne töihin tulla. Salossa on yllinkyllin työvoimaa, toivottavasti palkkataso kelpaa heille.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Akkuja
Positiivinen uutinen Salon kaupungille ja koko Suomelle.Liikenne sähköistyy hyvällä pöhinällä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Innostuinko turhaan?
Kelpaako yli 50 -v töihin?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Innostuinko turhaan?
Tuskin kun edes telakelle +37 on liikaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Innostuinko turhaan?
Toiveajattelua, asennevamma on firmojen johtajien päissä joten...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jaa mutta kenenkä
Rahat nyt sitten laitetaan likoon? Valmetilla tuskin on... Valtiolla tietty on mutta mitenkä on aateltu että se tuottaisi moinen? Tottamaar jos tarpeeksi rahaa laitetaan peliin niin tänne saa vaikka koko maailman tehtaat ja onhan se hyvä jos sitten on halukkaita työntekijöitäkin tarjolla. Salossa kuuluu olevan ja lisäähän saa kun taas maksetaan!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Jaa mutta kenenkä
Osallistuuko valtio Mayerin Turun telakan investointeihin? Entäpä Automotiven Mersuja rakentavan tehtaan? Tai Piikkiön hyttitehtaan?
Olisi hyvä Elon Vena ja vastaavan toveripiirin päivittää keskusyksikkönsä. Anniki Lapintien vaatimus siitä, että valtion pitää osallistua Pernon telakan ylläpitämiseen aikana, kun se oli konkurssikypsän Korealaisen monialakonsernin hyppysissä, on täysin virheellinen olettamus kannattavan yritystoiminnan luonteesta.
On niin, että yritys itse tietää tarpeensa sekä tuotantotilojen, laitteistojen että henkilöstön kohdalla. Paitsi Venäjällä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Akkumulaattor
Sinänsä positiivinen uutinen. Mutta onko jo mietitty käytettyjen akkujen kierrätys? Akkuvuoria ei kaivata mihinkään autohajottamoon.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Akkumulaattor
Tuotantolaitosten suunnittelu sisältää nykyään koko tuotantoketjun raaka-aineiden hankinnasta kaikkien tuotteiden loppukäyttöön.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Halpatyöpaikkoja
Eli Salon akkutehtaalle palkataan halpatyövoimaa vuokratyöfirmojen kautta 0-tuntisopimuksilla. Ei näillä palkoilla ja työtunneilla Suomessa EU:n kalleimassa maassa vain tule toimeen. Tuntipalkan pitäisi olla vähintään 20 euroa ja työtunteja 40 tuntia viikossa, jotta se riittäisi ylikorkeisiin vuokriin, sähkön siirtohintoihin ja vakuutuksiin sekä vanhan auton käyttömaksuihin. Orjatyöpaikkoja ei kukaan tarvitse, mutta kansa se vain edelleen äänestää kokoomuksen luokkayhteiskuntahaavetta.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Halpatyöpaikkoja
Mikäli lasket, ketä rahasi vie niin verotus on heittämällä suurin menoerä. Tämä nykyinen tilanne on hyvin pitkälti sosialistisen suunnitelman tulosta. Jokainen pysyy suurin piirtein hengissä ja saa välttämättömät tarpeet katettua. Elintaso on sama, kävi sitten töissä tai ei. Kokonaisveroprosentin ollessa lähes 50 ollaan lähempänä kommunistista ideaalia eli valtion orjia kuin markkinataloutta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Työtä turkuun
Olisi kiva saada teollisia työpaikkoja tänne turkuunkin. Laitila, salo, ugi, loimaa jne... Kaikki työpaikat jossain maaseudulla. Turussa asuu paljon työvoimaa mutta teollisuus karttaa johtuneeko politikkojen jähmeästä suhtautumisesta?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Akkumulaattor
On. Sellaiset järjestelmät ovat jo toiminnassa Keski-Euroopassa. Sielläkin keskitetysti, yhden EU-valtion alueella huolehditaan yhdenlaisesta, koko EU-alueen erikoiskierrätyksestä, toisen toisesta ja kolmannen kolmannesta. Keskitetysti ja kannattavasti. Kaikkine kierrätyksessä tarvittavine erikoislaitteistoineen.
Miksi suomalaisilla on niin huonot tiedot mistään? Vaikka kaikesta on laajat videot löydettävissä YouTubessa? Ai niin, se kielitaito, se kielitaito, se puuttuva kielitaito. Videot eivät ole suomeksi.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.