Kansa epäilee raitsikan hintaa – sekä raitiotie että runkolinjauudistus keräsivät tiistaina arvostelua

Jori Liimatainen
Turun virkamiehet ja päättäjät kohtasivat noin kaksisataapäisen yleisömeren Domino-teatterissa.
Turun virkamiehet ja päättäjät kohtasivat noin kaksisataapäisen yleisömeren Domino-teatterissa.

Jari Heino

Paljonko raitsikkajärjestelmän rakentaminen nostaa Turun kunnallisveroa? Kuka on valmis viheltämään pelin poikki, jos 333 miljoonan euron hinta-arvio humahtaa puoleen miljardiin? Hyödyttääkö...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa TS Digi
1 kk maksutta.

Tilaan 1 kk 0 €
Olen jo tilaaja
Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Joo
Luultavasti maksaa vähintään 3 kertaa sen mitä aluksi arvioidaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Joo
Lisää vielä 0 tuohon kolmosen perään. Turun tauti ja hulluus näyttäisi vielä jatkuvan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Joo
Turussa ei yksikään projekti ole toteutunut luvatussa hinnassa vaan se on aina maksanut 3 kertaa alkuperäistä hintaa kalliimpana.
Turun päättäjät ovat hintapolitiikassa täysiä nollia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
En ymmärrä hyötyä
En keksi millään, miksi raitiovaunu olisi bussia parempi kulkupeli. Mutta huonoja puolia keksin tukuittain.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: En ymmärrä hyötyä
Itse taas en keksi montaakaan puolta, joissa bussi olisi ratikkaa parempi kulkupeli sellaisella linjalla, jossa ratitkkaa tarvitaan.

Bussi on ihan hyvä kulkupeli siellä missä kulkee vähemmän ihmisiä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: En ymmärrä hyötyä
"Bussi on ihan hyvä kulkupeli siellä missä kulkee vähemmän ihmisiä."
- niin kuin esimerkiksi Turussa. Uskokaa jo, että Turku ei ole mikään suurkaupunki, eikä sellaiseksi tule. Raitiolinjalla on kaksi kertaa vuorokaudessa lyhyen ruuhkapiikin ajan tungosta, muuten ei.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: En ymmärrä hyötyä
Ei Turku olekaan suurkaupunki. Ratikka on nimenomaan Turun kokoisten kaupunkien väline. Ja pienempien, Jopa alle 50 000 asukkaan kaupunkeihin tehdään raitiotielinjoja. Suurkaupungit metroineen on toinen juttu.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: En ymmärrä hyötyä
Paremmuudessa on monta puolta. Paremmuutta voi arvioida vaikka numeroilla. On ihan silkkaa faktaa, että pitkällä tähtäimellä raitiotielinja on taloudellisesti järkevämpi kuin raskaasti kuormitettu bussilinja. Mihin tahansa raitiotietä ei kannata vetää, esimerkiksi Turussa on paljon alueita joissa se ei ole järkevää tällä hetkellä.

Lisäksi houkuttelevuus on todettu monissa paikoissa. Raitiotie yksinkertaisesti houkuttelee bussia paremmin joukkoliikenteelle käyttäjiä. Se kertoo jotain kulkuneuvojen paremmuudesta toisiinsa verrattuna.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: En ymmärrä hyötyä
Jos nim. "Pekka" kävisi joskus maailmalla missä on erilaisia kulkuneuvoja liikkumiseen niin voisi ymmärtää paremmin näitäkin asioita. Jos vain jossain nurkissa pyöritään niin silloin ei aina ymmärräetä isompia asioita.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
turku on tylsä paikka
Eikö täällä puhuta muusta kuin raitsikoista
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: turku on tylsä paikka
Torimontusta, teatterista, turun taudista, korruptiosta, kolikkovarkaista, tepsistä, aurajoen kaiteista, mamuista, rasismista, turvattomuudesta, työpaikoista, homeongelmista, säästä, urheilusta, veroista jne jne jne.

Mutta ei siinä, jos keskustelunaiheiden puute on kriteeri asuinpaikalle, niin varmaan esmes velkualla on paljon virkeämpi praataamiskulttuuri.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: turku on tylsä paikka
"Juutas", Velkualla ykköspuheenaihe on maahanmuutto, sen onnistunut toteutus. Kunnassa on yksi maahanmuuttaja ja tämäkin on työllistetty ilman valtiolta saatua tukirahaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Prognoosi:
Normaali poliittinen tilausprosessi:
- hinta kaksinkertaistuu
- projektin aikajana kolminkertaistuu
- sitten alkaa reklamaatio - korjaus - reklamaatio - korjaus - reklamaatio jne sirkus
- korjauksia tehdään niin että suurin osa niistä laskutetaan lisätöinä
- sitten mennään käräjille ja sekin menee veronmaksajien pussista
- valmista saattaa tulla joskus 30 vuoden kuluttua eikä kukaan enää osaa laskea sen lopullista hintaa
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Katsotaan eteenpäin, ei taaksepäin.
Niin Turun ja sen lähialueiden sisäinen liikenne ja sen toimivuus on tärkeätä kuin myös hyvä yhteys pidemmälle, etenkin Helsinkiin. Mieluummin 1h junayhteys.
Liikennejärjestelyt on toteutettava järkevästi. Raitsikan tunnelma ja imago on monelle vanhalle turkulaiselle merkityksellinen asia. Täysin ymmärrettävää. Kuitenkin, niille tuleville turkulaisille, joita raitsikallakin ajatellaan Turkuun houkuteltavan, on todennäköisesti tärkeämpää hyvin toimiva kaupunki ja sen terveellä pohjalla oleva talous. Raitsikka on kallis vaihtoehto. Käytännöllisyyden kannalta ei paras. Sen hankinta on PALJON rahaa muualta pois. Onko Turulla varaa tähän? Vaihtoehtona tulevaisuuden Turku, ennakkoluulottomasti etsien edelläkävijöiden optimaalinen liikennejärjestely.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Katsotaan eteenpäin, ei taaksepäin.
Bussien määrän lisääminen on pitkällä aikavälillä kallliimpi kuin ratikka sillä reitillä, mille se on suunniteltu.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Katsotaan eteenpäin, ei taaksepäin.
Ratikan investointihinta ei ole mistään pois. Jos sitä ei tehdä, ei sitä rahaa ole. Se on joko ratikkalaina tai ei lainaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Katsotaan eteenpäin, ei taaksepäin.
Turulla on jo ihan tajuttomasti velkaa. Joskus sekin on maksettava.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Käteen ei jäänyt juuri mitään
Näimme omin silmin miten huonoilla perusteilla taas ollaan liikkeellä. Lankapuhelinajan virkamiehillä oli aseinaan perustelemattomia väitteitä ja olettamuksia sekä puheissaan bingosanoja ja jargonia: mm. vetovoima, houkuttavuus. Kukaan ei sanonut mihin niitä tarvitaan ja miksi Turkuun pitää ehdoin tahdoin haalia toista tuhatta uutta vakinaista asukasta vuodessa.

Poliitikkojen joukossa heikkoja veivät suulaat. Kukaan ei tuntunut osaavan vetää yhteen karua todellisuutta: kaupungissa asuu kymmeniä tuhansia huonajalkaisia vanhuksia, töitä tehdään entistä enemmän kodeissa. Varmaan käydään kouluakin. Jne.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Käteen ei jäänyt juuri mitään
"...vetovoima, houkuttavuus. Kukaan ei sanonut mihin niitä tarvitaan ja miksi Turkuun pitää ehdoin tahdoin haalia toista tuhatta uutta vakinaista asukasta vuodessa."

Olisko siksi, että kakun syöjiä alkaa olla enemmän kuin leipojia? Väestörakenne rupeaa muistuttamaan kärjelleen käännettyä pyramidia.

Muuttakaa Kaarinaan, täällä on talous kunnossa eikä tule ratikkaa. Ei sillä etteikö sais tulla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ei ratikkaa Raisioon
Raisio on taantuva myöhäisbrezhneviläistyylinen lähiö. En muuttaisi sinne, vaikka sinne pääsisi vossikalla.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ei ratikkaa Raisioon
Saanhan lainata loistavaa luonnehdintaasi?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ei ratikkaa Raisioon
Hauskaa että kaarinalaiset käy täällä dissaamassa raisiota ja sitten rivien välistä voi lukea, miten ottaa päähän kun heidät on jätetty sinne kauppakeskuksensa kylkeen möllöttämään. Nauttikaa nyt siitä luonnon rauhasta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vuoden koulutusbudjetti
Raitiovaunu on helppo saada. Suljetaan kaikki Turun koulut 1,5 vuodeksi ja summa on kasassa.

Ja hyöty tästä investoinnista on se, että muutama autoton ihminen saa ajaa bussin sijaan saman matkan 'raitsikalla'.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vuoden koulutusbudjetti
Olet asian ytimessä. Raitsikan puolustajat höpisevät jostain vetovoimatekijästä, aivan kuin tuollaisella summalla ei saataisi ihan aitojakin vetovoimatekijöitä kaupunkiin, kuten panostamalla kouluihin, nuoriin ja lapsiperheisiin. Nyt puolella miljardilla saadaan usean vuoden liikennekaaos ja lopulta bussia käyttävä ihminen ratikkaan, tai ainakin osan matkasta.

Kiire on tietenkin kova, koska pian autoliikenne sähköistyy ja hieman pidemmän ajan päästä bussit kulkevat ilman kuljettajaa. Ratikka täytyy rakentaa heti, koska pian sitä ei kaipaisi kukaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: En ymmärrä hyötyä
Ei siitä puhuttukaan tuolla lainkaan. Jostain syystä. Nykyjohto lienee jo tehnyt valintansa. Julkisuudessa olleet selitykset ovatkin sitten olleet tyhjänpäiväisiä ja asiantuntemattomia.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Eikö hävetä
Eikö yhtään hävetä tulla pälisemään bussipysäkeistä keskustelutilaisuuteen, jossa aiheena oli ratikoiden hankinta Turkuun. Kaksi ku*päistä naista ja yksi mies onnistuivat pilaamaan koko tilaisuuden. Eivät käsittäneet olla hiljaa, vaikka tilaisuuden vetäjä sekä yleisö yrittivät saada vaikenemaan.
Se vähä, mitä heidän pälinältään jäi aikaa, meni valtuustoryhmien itsekehuun ja Arven sekä virkamiestenn ylipitkään johdantoon. Nyt tarvittaisiin selvää tilastotietoa siitä, mitä ratikat ovat maksaneet muualla. Per kilometri, varikot, pysäkit, yläpito. Esitetty 333Miljoona vertaantuu Ranskassa rakennetun ratikan 1Miljardin hintaan. Tampereen hintaan ei voi verrata, koska piilokustannukset eivät ole näkyvissä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Eikö hävetä
Turkulaisilla pitäisi olla oikeus saada selvä laskelma mitä mikin vaihtoehto maksaa. Mehän sen kaiken maksamme.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Eikö hävetä
Tampereen tuoreisiin ja toteutuneisiin kustannuksiin vertaaminen on paras vaihtoehto. Turun taudin tyyliin paikallinen junttaporukka yrittää saada Turun laskelmat näyttämään halutunlaisilta.

Miksi Tampere ei sinulle kelpaa, näyttääkö liian hyvälle kun saa laatua edullisesti ja ajallaan?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.