Uudenkaupungin autotehdas ylitti 100 000 valmistetun auton rajan

Kari Mankonen
Autotehtaalla valmistetut mersut odottavat laivausta Uudenkaupungin satamassa.
Autotehtaalla valmistetut mersut odottavat laivausta Uudenkaupungin satamassa.

Uudessakaupungissa toimiva Valmet Automotive valmisti viime vuonna 2018 yhteensä 110 000 autoa. Yhtiön tiedotteen mukaan tämä oli ensimmäinen kerta yrityksen historiassa, kun valmistettujen autojen määrä ylittää 100 000 rajan.

Yhtiön mukaan sen tuotanto on kasvanut vuodesta 2013 alkaen, jolloin yritys aloitti autonvalmistuksessa yhteistyön Daimler AG:n kanssa. Yhteistyö käynnistyi Mercedes-Benzin 3. sukupolven A-sarjan tuotannolla, ja on viime vuosina laajentunut Mercedes-Benzin GLC-katumaasturin sekä uuden A-sarjan valmistuksen myötä.

– 100 000 autoa ylittävällä vuosituotannolla Valmet Automotive on siirtynyt erikoisvalmistajasta volyymivalmistajaksi. Uusi tuotantoennätys on strategiamme kannalta merkittävä saavutus, josta kiitän asiakastamme, kumppaneitamme ja erityisesti henkilöstöämme, kertoo Valmet Automotiven valmistuspalvelujen johtaja Pasi Rannus tiedotteessa.

Edellinen tuotantoennätys oli 90 000 autoa vuodelta 2017.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Onnea Uki
Kaikkein parasta, että toiminta tapahtui ilman hiilidioksidipäästöjä ja valmistetut autot olivat ympäristöystävällisiä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Onnea Uki
Vähänpä siinä päästöjä tulee kun kasataan valmiista osista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Onnea Uki
Tekis vielä rahaa. Ukin autotehdas teki viime vuonna 20 miljoonaa tappiota. Onhan se hyvä, että pojilla on tekemistä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Onnea Uki
"Mitä osaatte", montako työntekijää on autotehtaalla? Mikä on heidän palkkasummansa? Paljonko muita välittömiä/välillisiä tahoja liittyy autotehtaan tuotantoon? Mikä on heidän laskutuksensa autotehtaalle ja heillä olevan työntekijämäärän palkkasumma?
Pari alkeiskysymystä vähätietävälle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »