Paikalliset

Kupittaalle 600 työntekijän toimistotorni – Veritas tulee pääkäyttäjäksi

APRT Oy
Uusi Trivium-talo (kuvassa punaisena) istuisi Lemminkäisenkadun maisemaan tällä tavoin.
Uusi Trivium-talo (kuvassa punaisena) istuisi Lemminkäisenkadun maisemaan tällä tavoin.

Kupittaan uuden palloiluhallin lähistölle Lemminkäisenkatu 32:een alkaa tänä keväänä nousta kahdeksankerroksinen toimistorakennus. Turun rakennus- ja lupalautakunta myönsi tiistaina rakennusluvan Kiin...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Kokeile TS digiä
1kk eurolla.
Tilaus päättyy automaattisesti.

Tutustu 1 kk 1 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (35)

Vastaa
Turkulainen äänestäjä
Päättäjät pitäkää yrityksistä kiinni
Case Veritaksen tontti (ja turhanpäiväinen kohu paikasta puiston kupeessa) osoittaa, miten tärkeä on hoitaa fiksusti yritysten sijoittumiseen liittyvät asiat ja kuunnella näitä työpaikkoja ja veroeuroja kaupunkiin tuovia tahoja. Mites muuten kesäteatterin ideointi puistoalueesta edistyy? Heillähän piti olla hyvät suunnitelmat valmiina, kun torppasivat Veritaksen aikeet...
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tyypillistä
Vast: Päättäjät pitäkää yrityksistä kiinni
Huvittavinta tässä oli, että kesäteatteri bluffasi olevansa halukas jopa ostamaan tontin. Yllättäen tämä unohdettiin, kun Veritas luovutti. Rahoja tähän ei tietenkään olisi ollut. Nyt muutamat päättäjät puuhaavat jotain urheilupuiston tai museon toimintoja tähän, saadaan tästäkin kymmenien miljoonien rahareikä sen sijaan että joku olisi maksanut siitä ja pitänyt satoja työpaikkoja keskustassa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Keskusta asuja
Vast: Päättäjät pitäkää yrityksistä kiinni
Hyvä, että siirtävät työpaikkoja pois keskustasta. Ruuhkat vähenee ja vapautuu tilaa asumiseen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Pena
Vielä mahtuu
Tervetuloa Kupittaalle! Lemminkäisenkadulla on vielä hyvin parkkipaikkoja.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hyvä Veritas
Vast: Vielä mahtuu
Ihan järkevää Veritakselta. Tuskin toimistossa niin paljon asiakkaita käy, että pitäisi olla keskellä Turkua (vailla riittäviä pysäköintipaikkoja). Tuo on kehittyvää aluetta ja 10 vuoden kuluttua toimisto on keskeisellä paikalla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Hmm..
ja
millä värillä kuvassa on merkitty työntekijöille varatut parkkipaikat?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Föli ja fillari
Vast: ja
Ei tarvita parkkipaikkoja, kun kaikkihan kulkee tulevaisuuden Turussa vaan polkupyörillä ja julkisilla
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Nikula
Vast: ja
Parkkipula on ratkaistava ennen yhtään rakennuslupaa
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Öööö
Vast: ja
Ehkä kannattaisi lukea rakennuslupa päätös ensin ennenkuin alkaa viisastelemaan. Toki ei kannata jos ei ymmärrä lukemaansa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Ratikka
Raitiotie ratkaisee, ei parkkipaikat
Kysymykset parkkipaikoista lienevät retorisia. Kupittaa tulee olemaan todellisessa kaaoksessa jos sinne rakennetaan aina vain lisää parkkipaikkoja. Jo nyt liikkuminen alueella henkilöautolla on hankalaa ja vältänkin sitä viimeiseen asti.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Valot päälle
Vast: Raitiotie ratkaisee, ei parkkipaikat
Sitten on meitä, jolla on vaikkapa kolme lasta kuljetettavana eri paikkoihin ennen työpäivää ja päivän päätteeksi takaisin. Autolla selviää puolessa tunnissa, julkisilla 1½ tuntia ei riitä eli käytännössä pitäisi luopua työpaikasta jos ei saisi autolla kulkea. Onneksi työnantajani on huolehtinut pysäköintipaikoista mutta Kupittaalla tilanne on hankala. Vaikka kaupungissa linja-autoliikelle TUPLATTAISIIN, se poistaisi vain murto-osan autoliikenteestä. Kannattaa tutustua matkustajamääriin LiVin selvityksiin matkustusmuodoista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Juuei
Vast: Raitiotie ratkaisee, ei parkkipaikat
Eli lapset on vietävä kouluun autolla sen sijaan että kulkisivat itse. Päiväkodin ymmärrän mutta että kolmeen eri päiväkotiin? Tuskin.

Ai et uskalla päästää lapsia itse kulkemaan kouluun koska autoilija voi ajaa yli kun vie omia lapsiaan kouluun. Jep, sitä tekosyytä sekin autoilija käyttää jota sinä pelkäät.

PS. Auton voi jättää vaikka viimeiseen lapsenjättöpaikkaan ja siitä julkisilla töihin ja takaisin. Tai jonnekin vastaavaan muuhun sijaintiin jossa parkkipaikkoja on ja josta julkisilla pääsee.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Valopäälle
Vast: Raitiotie ratkaisee, ei parkkipaikat
Hyvä valot päälle, tarkoitus on se, että kaikki ne jotka pystyy kulkee muulla kuin autolla, jotta niille jotka eivät pysty, jäisi jonkun verran parkkipaikkoja, mutta kaikille ei riitä.

Tätä ei moni usko, mutta fysikaalinen mahdottomuus rakentaa tiiviskaupunki, jossa liikutaan turkulaisten nykyasenteella.

Saksaa pidetään varsinaisena automaana, mutta siellä kaikissa hyvissä kaupungeissa on joko raitiotie tai metro. Kyse ei olekaan siis autoilun haittaamisesta, vaan kaupungin realiteeteista. Kaupungeissa ei vain voi kaikki ajella omalla autolla... Se ei ole mielipidekysymys, se ole poliittinen kysymys, vaan se on usein kantapään kautta todettua faktaa, jota vastaan on ihan turha ruikuttaa, jos asuu kaupungissa tai käy töissä kaupungissa.

Tämä todellisuus on tulossa Turun seudulla vastaan jo Kaarinassakin, jossa kaarinantiestä on muodostunut täydellinen sumppu. Tietysti täällä päin ajatellaan, että lisäkaistat korjaavat asian, mutta kun eivät korjaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pekka
Vast: Raitiotie ratkaisee, ei parkkipaikat
Arvasin, että täällä keskustellaan parkkipaikoista. Sehän oli selvä juttu. Muutama fakta:

Raitiotietä ei ole missään vaiheessa suunniteltu Lemminkäisenkadulle. Ei tarvitse olla sinne kääntymisestä huolissaan. Uusi Kehärunkolinja toki on suunniteltu Lemminkäisenkadulle.

Ja ne jotka aikovat jatkossakin työmatkalla viedä kolme lasta eri kouluun ja päiväkotiin, niitä vasta raitiotie hyödyttääkin. Kaduilta ja parkkialueilta vapautuu paikkoja niiltä, jotka siirtyvät joukkoliikenteeseen.

Moni yhä ajattelee parhaaksi Kupittaan alueen ratkaisuksi lisää parkkipaikkoja, lisää kaistoja ja lisää teitä. Se on vääjäämättä tie, joka johtaa pikkuhiljaa pelkkään kaaokseen vaikka olisi maailman parhaat liikennesuunnittelijat asialla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Realisti
Vast: Raitiotie ratkaisee, ei parkkipaikat
Kolme lasta kulkee hyvin pyörällä. Vaikka onhan se tietenkin vaarallista autoilijoitten takia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää