Junat Turun ja Helsingin välillä edelleen myöhässä, osa korvataan linja-autoilla

Jari Laurikko
Turun ja Helsingin välinen junaliikenne on myöhässä. Osa vuoroista on peruttu.
Turun ja Helsingin välinen junaliikenne on myöhässä. Osa vuoroista on peruttu.

Junaliikenteen ohjausjärjestelmän vika aiheuttaa myöhästymisiä Helsingin ja Turun välillä liikennöiville kaukojunille. Liikennevirasto ei ole antanut arviota vian kestosta. Myöhästymisiä ja peruutuksia on ollut aamupäivällä runsaasti.

Iltapäivällä kello 14.25 Intercity-junan lähtö Helsingistä Turkuun on peruttu. Matkustajat ohjataan seuraaviin juniin, jotka lähtevät tuntia myöhemmin.

Lisäksi Pendolino Turusta Helsinkiin kello 13.25 korvataan linja-autoilla, jotka lähtevät rautatieaseman pääovien edestä. Yksi linja-auto kiertää Karjaan, Salon ja Kupittaan kautta.

Matkustajille aamujunissa annettujen kuulutusten mukaan kyse on Salon ja Karjaan välillä viime yönä aloitetuista korjauksista, jotka ovat viivästyneet.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Bussi varmin kulkuneuvo
Turha haaveilla tunnin junasta kunnei edes nykyisiä vuoroja pystytä hoitamaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Bussi varmin kulkuneuvo
Varsinkin kun se tunnin juna on perusteltua hommata ensin Tampereen ja Helsingin välille matkustajamäärien perusteella. Toiseksi siitä tulee puolentoistatunnin juna mielikuvista huolimatta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Bussi varmin kulkuneuvo
Uudempi Tre-Hki-rata on kaksiraiteinen. Tottakai siellä on matkustusmäärät kunnnossa. Sitä samaahan tunnin junalla kaivataan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Bussi varmin kulkuneuvo
Toivoa sopii, että bussissa on vain yksi, virallinen kuljettaja.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
täh?
Oliko tämä muka uutinen?
Uutinen on se, jos junat edes joskus olisivat ajallaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: täh?
Uliuli ja valivali. Siinäpähän huudatte kilpailua raitelle! Voin kertoa, että tämänkuntoisilla radoilla ylimääräiset operaattorit hankaloittavat liikennöintiä entisestään. Vika ei ole VR:n vaikka se mhädtymisinä tietysti näin ihmisille näyttäytyy. Inframme on päästetty surulliseen kuntoon
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: täh?
Vast. täh? Ihan sama kenen vika,kun ei kulje niin ei kulje!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: täh?
Vai valitetaan turhasta? Bussit kulkevat paremmin ajallaan ja silloin voi jo ihmetellä missä vika.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: täh?
@ "Asioista tietävä"
Lukisitko ystävällisesti kommenttini uudelleen. Kuka tässä on huutamassa kilpailua raiteille? Mistä tuollaisen huuhaan edes repäisit? Lakkaa itse valittamasta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Uusi normaali
Liikenneviraston avoimesta datasta voi jokainen tarkistaa, että esim. työmatkaliikenteelle tärkeä 16:37 vuoro Helsingistä Turkuun on viimeisen 30 päivän aikana ollut 21 kertaa vähintään 5 minuuttia myöhässä. Keskimääräinen myöhästyminen on ollut 19 minuuttia.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Uusi normaali
Älä nyt, Suomi on Euroopan Japani!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Uusi normaali
Liikenneviraston ratatöiden vuoksi. Jos luulet, että sinua ottaa päähän, mieti veturinkuljettajia, konduktöörejä ja junatarjoilijoita. Olis edes yksi päivä, kun pääsisi töistä niinkuin työvuorolistassa lukee!! Tästä valittavat meille matkustajat, media, lastenhoitajat, lasten juniorijoukkueiden valmentajat, omat valmentajat jne. Aina kaikkialla myöhässä koska #duuni!!!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
!
Tämmöstä,ja sit halutaan viel ratikkaa ja automaattiliikennettä....Rautatieliikenne yli sadan vuoden kokemuksella, ei toimi ! Eli tässä on se vika että oli vika pieni tai iso niin kaikki seisoo,autoilla yksi seisoo ja muut jatkaa kuin ei mitään!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kaksiraiteinen rata
Tarve kaksiraiteiselle radalle on suuri Turku-Helsinki välillä. Nykyään junat eivät pääse radalle hajonneiden junien ohi ja odotusajat ovat tällöin toista tuntia. Tunnin junalle tarvitaan rahoitus asap.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Liikennevirasto ja VR!!
Liikennevirasto eikö vois vähän enempi satsata rataan! VR eikö sinne operaatiokeskukseen saataisi joku joka on joskus tehnyt junassa töitä päälliköksi??? Voisi erikoistilanteet sujua edes kouluarvosanalla 8 1/2, eikä aina 4-!!!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Voi meitä....
Vanha keksintö ja hyvin yleinen kautta perimmäisienkin takamaitten - kaksiraitenen rautatie! Olisipa Turussa nykyajassa eläviä päätösvoimaisia linjaajia, niin kukaties olisi edes pieni mahdollisuus. Nyt... emme tarvitse kun palstoilla kysytään! Aina äänessä hän joka ei itse käytä. Eli perus-varsinais-suomalaisuus = tapa lähimmäisen ajatukset mikäli esittää jotakin uutta tai muuta mitä itse et ole ideoimassa.
Vielä: Jos maantiet olisivat yksikaistaisia niin miten operoisimme - vuoroajat kuka tulee ja kuka menee ja lipsumisia ei sallittaisi!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Peukku busseille
Just eilen kävin Hesassa. Mennen tullen minuuttiaikataulu toimi. Vaikka se ei mulle tärkeää ollutkaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Unohdetaan jo Rantarata
Jos nyt matkustajien henk. koht. menetykset sekä VR:n menetykset matkustajamäärissä ynnä lisäkalustosta aiheutuneet kulut lasketaan yhteen vaikkapa kuluneen kolmen vuoden osalta, herää kysymys siitä että miksi yleensäkään enää ähelletään Hankoniemen Venäjän ja NL:n aikaisen Karjaa-yhteyden kanssa, kun Espoosta pääsisi suoraan Salon kautta (siellä tietenkään parin matkustajan takia pysähtymättä) Turkuun jopa "alle tunnin junalla". Muutama Karjaalla pois jäävä matkustaja sekä varusmiehet aiheuttavat nyt lähes jokapäiväistä harmia aivan tarpeettomalla raideliikenneosuudella - myös VR:n kannalta. Olemassa olevia raiteita voitaisiin käyttää Kirkkonummen ja Hankoniemen sekä Karjaan ja Salon välisiin yhteyksiin paikallisjunaliikenteeseen samoin kuin pääkaupunkiseudullakin tehdään (kun on pakko tehdä...).
Kun nyt raiteet ja niillä liikkuva kalusto on yhtiöitetty erilleen, ei mikään tietenkään voi toimia.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »