Joukkoliikennelautakunta puoltaa raitsikkaa

Jori Liimatainen
Turun kaduilla saatetaan nähdä raitiovaunuja. Joukkoliikennelautakunta päätyi puoltamaan niitä.
Turun kaduilla saatetaan nähdä raitiovaunuja. Joukkoliikennelautakunta päätyi puoltamaan niitä.

Jenni Lepänrinne

Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta päätti keskiviikkona pidetyssä ylimääräisessä kokouksessaan antaa Turun kaupunginhallitukselle raitsikkaa puoltavan lausunnon Turun seudun joukkoliikenneratkaisusta.

Viime viikolla lautakunta jätti lausuntoesityksen vielä yksimielisesti pöydälle, vaikka kaupunginhallitus oli pyytänyt lausuntoja viime perjantaihin mennessä.

Lautakunnan puheenjohtaja Anu Perho (kok) kommentoi tuolloin pöytäämisen syyksi sen, että lautakunnan jäsenillä oli ollut vain suhteellisen lyhyt aika perehtyä lausuntoesitykseen (TS 2.11.).

Asiasta käytiin kuitenkin viikon aikana Perhon mukaan keskusteluja.

Täysin alkuperäisen pohjaesityksen mukaista lausuntoa joukkoliikennelautakunnan jäsenet eivät hyväksyneet.

– Lausuntoon tehtiin kokouksessa 11 lisäystä, Perho kertoo.

Hän itse korostaa lisäyksistä muun muassa sitä, että vaikka lausunto on raitsikkaa puoltava, on huomionarvoista, että selvitysten mukaan monessa suhteessa superbussi pärjää raitsikalle hyvin.

– Lisäksi lausunnossa todetaan, että joukkoliikenneratkaisu ei saa heikentää kaupungin rahoitusasemaa, jotta ei synny tilannetta, että meillä on iso hanke, jota ei ole suhteutettu kaupungin talouteen, Perho selventää.

Lautakunnan kaarinalainen jäsen Malla Rannikko-Laine (kok) teki kokouksessa vastaesityksen, joka puolsi superbussin ja runkobussin yhdistelmää. Se kuitenkin raukesi kannattamattomana.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Turha investointi
Mikä työssäkäynti alue on akseli Runosmäki-Varissuo? Siirretään Kelan toimipisteet molempiin niin liikennöintitarve vähenee 90%.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Turha investointi
Siinä on välissä monenmoista asuinaluetta, ja Varissuolla asuu paljon opiskelijoita. Pelkästään Varissuo Kupittaa välille on hahmoiteltu uusia asukkaita toista kymmentä tuhatta. Heidät pitää saada joukkoliikenteen piiriin, koska alueen infra ei kestä automäärien kasvua.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Turha investointi
Ehdotettu reitti on kylläkin Raision keskustasta Varissuolle. Runosmäen reitti oli vaihtoehto Raision keskustaan suuntautuvalle reitille, mutta Raisio näyttäisi vetävän poliittisessa päätöksenteossa pidemmän korren.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Turha investointi
Raitsikka ei kannata jollei linja rakenneta Varissuolta aina Pernon telakalle asti.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ratikka
Aivan järjetöntä, rahan haaskausta.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ratikka
Ei Turulla ole varaa raitsikkaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ratikka
Mihin ne rahat sitten pitäis pistää jos ei joukkoliikenteen ja kaupungin kehittämiseen?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ratikka
Mitkä rahat? Ei Turulla ole rahaa edes nykyisiin menoihin, vaikka on nousukausi. Seuraavassa lamassa on sitten vielä ratikkakulut niskassa ja konkurssi edessä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ratikka
Itse asiassa Turulla on järkyttävästi velkaa ja lisää otetaan koko ajan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ratikka
Velkaa kannattaa aina ottaa velan päälle, etkö ole nähnyt pikavippifirmojen mainoksia?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Superbussi on valetta
Superbussi ei tosiasiassa pärjää raitiotielle millään tavalla. Miksi? Se ei skaalaudu tulevaisuuteen.

Raitiotien etuja ovat kapasiteetti, alhainen vierintäkitka, ja matkustamisen mukavuus.

Bussi tarvitsee kapasiteetin lisäämiseksi niveliä, ja nivelet bussin kaltaisissa rungossa eivät kestä Suomen oloissa. Tätä on testattu Tampereella ja Helsingissä. Bussien rakenne ja liikehdintä ei sovi nivelille. Ja kaikki lisäkapasiteetti, joka näin saavutetaan on seisomapaikkoja, istumapaikat vähenisivät.

Alhainen vierintä kitka helpottaa raitiotien liikkumista. Ei muuten voisi liikuttaa näin painavaa ja laadukasta vaunua. Raitiovaunun pitkässä käyttöiässä onkin juuri kyse tästä, bussia ei voi rakentaa näin, ja siksi ne eivät kestä.

Matkustus mukavuus on raiteilla aivan eri kuin bussilla matkustaessa, koska liike on liukuvaa ja sivuttainen heilunta on minimissään.

Superbussi on hintalaatusuhteelta aivan hirvittävä. Se ei missään nimessä ole edes lähellä raitiotietä. Se on b-luokan ratkaisu b-luokan kaupunkeihin, ja näin pohjoisessa nivelbussien käyttö ei ole koskaan vaihtoehto. Superbussi pitää Suomen oloissa toteuttaa telibussein.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Superbussi on valetta
No kerrohan montako tonnia olet valmis maksamaan omasta pussistasi saadaksesi ratikan Vakkelta Myllyyn? Sovitaanko, että ne maksavat jotka ratikan haluavat. Ratikasta ei ole mitään hyötyä. Kuluja on sitten senkin edestä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Superbussi on valetta
Emme tarvitse ratikkaa emmekä superbussia. Turulla on jo liikaa menoja ennestään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Superbussi on valetta
@Ratikka turhaa: Emme varmaan tarvitse työntekijöitäkään emmekä työpaikkoja. Antaa Turun mummoutua niin kuin kaikki maalaiskunnat varsinais-suomessa. Nuoret suuntaa seuraavaksi Tampereelle ja Helsinkiin jossa katse on tulevaisuuteen ja työpaikkoja riittää.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Superbussi on valetta
Ratikka on emävaletta. Tavalliset bussit riittävät Turun kokoisessa pienehkössä kaupungissa. Palataan asiaan kun Turussa on 300 000 asukasta ja velat maksettu. Siis joskus vuonna 2200 jossei vedenpaisumus ja heinäsirkat ole vallanneet maata.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Superbussi on valetta
Turku tarttee piristysruiskeen kiriäkseen Tampereen ja Hesan. Ratikka on tehokkaampi mutta Superbussi paljon halvempi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tämä hankinta on niin mullistava ja kallis joten kaupunkilaisten mielipide on kysyttävä.
Ehdottomasti! Tätä eivät joku pieni ryhmä idealisteja saa päättää.

Seuraavien vaalien yhteydessä kysely KYLLÄ vai EI. Sitä ennen kaupunkilaisille selvitys kustannuksista, reiteistä ja rahoituksesta.

Tämä on ainoa oikea tapa ratkaista tämä kiistakysymys. Silloin kaikkien on hyväksyttävä päätös eikä syyllisiä haeta vuosien päästä!

Löytyykö meiltä yhtään fiksuja, kansanvaltaa kannattavaa valtuutettua?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tämä hankinta on niin mullistava ja kallis joten kaupunkilaisten mielipide on kysyttävä.
Turkulaisilta on kysyttävä kyllä vai ei superbussile ja ratikalle, sillä hehän ovat ne jotka joutuvat maksamaan kaiken.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tämä hankinta on niin mullistava ja kallis joten kaupunkilaisten mielipide on kysyttävä.
Vast."Juuri näin". Näinkin voidaan kysyä mutta se on taas vaikea vaihtoehto joillekin....Kun kysyttäisin suoraan ratikka-asia kyllä/ei, niin olisi vain yksi asia! Jatkovaihtoehdot käsiteltäisiinkin sitten "asianmukaisesti" lautakunnissa ja valtuustossa. Superbussejakaan ei pidä lyödä lyödä lukkoon heti sillä tiedämme tässäkin tietyn piirin mentaliteetin....no, kun emme saaneet ratikkaa niin hankimme kalliilla mahdollisimmalla hinnalla "ne superbussit" joiden piti olla "niin halpoja". Tällaisia me valitettavasti olemme, tunnepuoli päällä koko ajan! Järkeä pitää jotenkin kaivaa esiin kuin pikkulapselta, salakavalasti ja ovelasti!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tämä hankinta on niin mullistava ja kallis joten kaupunkilaisten mielipide on kysyttävä.
Tämä on liian iso asia turkulaisten päätettäväksi. Ulkoistetaan päätöksenteko tamperelaisille.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tämä hankinta on niin mullistava ja kallis joten kaupunkilaisten mielipide on kysyttävä.
Samaa mieltä
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pois muutto
Kukaan ei puhu varikosta tai eikö sille tarvetta ? Joku kirjoitti jatkuvuudesta kun hankitaan ratikka Turussa kokemusta jatkuvuudesta 70 luvun alkupuolella äkkiä vaunut poltettiin jakiskot pois että niin meillä ratikkaliikenne hoidettiin Onneksi voi muuttaa naapuri kuntaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pois muutto
Suomen Turussa on edelleen olemassa ratikkakiskot. Mutta missä? Kuka tietää?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pois muutto
"Onksultupakki...": Silloin kun uutta Myllysiltaa rakennettiin, olivat vanhat raitsikkakiskot riesana. Niitä oli tungettu Aurajoen pohjaan vahvistamaan sen vanhan sillan perustuksia. Varmaan osa on vieläkin siellä..?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pois muutto
Kannattaa lukea ne suunnitelmat, jotka ovat ihan julkista tietoa. Raitiotievarikko tai superbussivarikko tulisi Vätin kaupunginosaan Rieskalähteentielle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pois muutto
Suomen Turussa on vanhaa kiskotusta Tuomiokirkkopuistossa Uudenmaankadulla.
Että näin nyt tästä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Nienoa
Lainaa vaan lisää kukaa ei kuitenkaan halua keskustaan on niin vasten mielinen paikka. Toissä käyn ja sitten äkkiä pois omat eväät mukana. Veroja en halua enää turkulaiille maksaa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Nienoa
Voi kuinka lapsellista. Miten tuohonkin pitäisi nyt suhtautua, kun aikuinen ihminen kiukustuu noin, ettei mitään rahoja suostu antamaan Turulle, edes lounaspaikalle. Voimia!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
landepaukku
2020-luvulla kohta ja Tampere menee kirkuen ohi ratikallaan ja turus työnnellään viel maitokärryjä...Hevoskärryt takas!!!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: landepaukku
Hevoset kakkaavat kadut, en tykkää. Kyllä saat muuttaa Tampereellle jos siellä on kaikki niin hyvin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Rane Raitsikka
Ai onko lautakuntakin liittynyt kitaristi Rane Raitsikan ihailijoihin?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Aina
Aina kun luulee jo nähneensä tyhmyyden huipun tässä kaupungissa niin aina päästään yllättämään. Täysin aivotonta puuhaa. Kaarinassa on mukavan näköisiä asuntoja. Täytyykin alkaa käydä näytöissä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Aina
Kyllä meille kaupunkilaisille kasvu ja toimiva joukkoliikenne kelpaa. Jos ei sulle, niin ei sitten. Moikka!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Niin turhaa
Turkuun ei tarvita raitiotietä eikä myöskään mitään suberbusseja.
Föli toimii nyt hyvin ja toimii vielä parinkymmenen vuoden päästäkin.
Turhaa nyt olisi sijoittaa miljoonia rahaa kun ei ole mikään tarve.
Parinkymmenen vuoden päästä tilanne voi olla toisin, silloin voidaan harkita mitä tehdään.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Niin turhaa
Silloin on liian myöhäistä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.