Turun kehätie odottaa remonttirahoitusta - Turun kaupunki esti liikenneturvallisuuden parantamisen

Ari-Matti Ruuska
Raskaan liikenteen määrä on lisääntynyt Turun kehätiellä sen jälkeen kun Turku 2016 päätti kieltää raskaan liikenteen kulun suoraan Helsingin moottoritielle Ratapihankadun kautta. Sen myötä logistiikkayrityksiä on siirtynyt kehätien varteen ja kehätien liikennemäärät ovat vuodesta 2012 lisääntyneet noin 5 000 autolla vuorokaudessa.
Raskaan liikenteen määrä on lisääntynyt Turun kehätiellä sen jälkeen kun Turku 2016 päätti kieltää raskaan liikenteen kulun suoraan Helsingin moottoritielle Ratapihankadun kautta. Sen myötä logistiikkayrityksiä on siirtynyt kehätien varteen ja kehätien liikennemäärät ovat vuodesta 2012 lisääntyneet noin 5 000 autolla vuorokaudessa.

Anne Savolainen

Turun Kehätiellä kulkee Orikedon kohdalla 35 000 ajoneuvoa vuorokaudessa, eli noin viisi tuhatta enemmän kuin kuluvan vuosikymmenen alussa. Länsi-Suomen kuljetusyrittäjien toimitusjohta...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa TS Digi
1 kk maksutta.

Tilaan 1 kk 0 €
Olen jo tilaaja
Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Turun llikenteellinen suunnittelu
Tuntuu hassulla Turun nykyinen liikenteellinen kaavoitus suunnittelu!Kaupunkiin keskustan tuntumaan suunnitellaan tuhansia uusia asuntoja,mittavia hotelli yms elämyskeskuksia kuitenkin katu ja tie verkkoja kutistetaan,kavennetaan ja parkkipaikat häviävät pyöräteiden alle!Väylien liikenne määrät eivät vähene ainakaan vaan ruuhkat ja sitä kautta muut haittailmiöt kasvavat.Väärällä kaavoituksella on estetty ja tullaan estämään järkevä väylien rakentaminen tulevaisuuden tarpeiden mukaan!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Turun llikenteellinen suunnittelu
Onko autoilijoilla oikeus saastuttaa, melustaa, viedä kaupunkitila ja aiheuttaa loukkaantumisia ja kuolemia?

Turun kaupunki investoi kymmeniä miljoonia joka vuosi katuihin, teihin siltoihin sekä kunnossapitoon. Yksityisautoilijat eivät maksa erillistä autoiluveroa kaupungille. Autottomat maksavat peltilehmien omistajien kustannuksia niiin kaupungilla kuin taloyhtiöissä.

Yksi parkkipaikka keskustan kadulla maksaa veronmaksajille noin 1000 euroa vuodessa.

Ruuhkat eivät vähene lisäämällä väyliä, vaan vähentämällä autoilua. Yhä lisääntyvä' yksityisautoilu on toivottu tulevaisuus?

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Nyt ei yhtäkään tiehanketta rakenteilla
Häpeäksi meille kaikille. Heikko sujuvuus ja sivuteiltä esim. Piikkiön risteyksestä ei ruuhka-aikaan pääse isoilla ajoneuvoilla likimiten ollenkaan kaksikaistaisen väylän liikenteen sekaan. Oli jo vuonna 2011 luvattu saattaa nelikaistaiseksi, mutta taitaa olla se toinen Olkiluoto projekti, alueemme poliittinen tahtohenki kun ei riitä, vaan ajaa edut Uudelle Maalle jossa ainainen tarve lisäyksille. Mutta se meidän Liikenmneministeriö esittää vain liikenteen supustamista vaikka tosiasiat aivan vastakkaiset, ja tarve ei ole mitään huuhaata. Vielä kaistamääristä, se koko Ohikulkutie ( mukamas Kehätie!) välillä Raisio ( josta erittäin huonot liittymät 8-tielle) - Ravattula olisi tarve rakentaa 6-kaistaiseksi ja tästä eteenpäin E18 saakka nelikaistaistaa.
Missä ne jarrut ko. tarvetta kun ei pidetä missään arvossa??
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Joo
Tässä hyvä esimerkki paikallisten kansanedustajien saamattomuudesta,toinen Uudenkaupungin radan sähköistäminen jossa ei tunnu tapahtuvan mitään. Esim Tampereen seudullahan edustajat lobbaa ankarasti paikallisia hankkeita yhdessä yli puoluerajojen.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Traktorit pois!
Tärkein turvallisuutta parantava teko olisi kieltää traktorit ko. tieltä. Nelikaistaisessa kohdassa vaaratilanteet syntyvät kun rekat, bussit, pakettiautot ja henkilöautot ryykäävät pakotettuna yhdelle kaistalle 80-100 km/h vauhdissa. Kaksikaistaisissa kohdissa taas traktorit aiheuttavat suoranaisen tulpan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Traktorit pois!
Juurinäin ja 100km/h nopeus ja molemmat kaistat täynnä usein. No niitä onnettomuuksia on ollut melkoisesti juuri sentakia
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Traktorit pois!
Kehätiestä pitää tehdä ns. kaupunkibulevardi jolla rajoitus on max 60km/h.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ei pysty ymmärtämään
Jopa Venäjällä ollaan tajuttu, että sujuva raide- ja liikenneinfra on yksi tärkeimpiä investointeja mitä voi tehdä, jotta maan raskas liikenne toimii. Vaikken välitä yhtään Venäjän tekemisistä, on Pietariin johtava moottoritie aivan omaa luokkaansa, samoin kuin Pietarin ja Murmanskin välinen tieosuus, joka hakkaa toteutuksessaan monet täkäläiset suunnitelmat. Jos kerran jopa itänaapurissa tämä ymmärretään, miksi se on niin iso ongelma täällä Suomessa?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mikä kehätie?
Ohitustie se on vaikka kuinka koittaisivat pitää kiinni virallisesta nimestä :)
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Rahat
Kyllähän kaupungin kassassa sitä rahaa oli, kun kerran voidaan tehdä hölmöläisten päätöksiä rakennus projekteista... (kakolan Fukilaari, Logo on silta, teatterin remontti & jätevesi puhdistamon poisto putki...)
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kukahan
Ja valtiovarainministerinä oli?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Rahat
Miksi kaupungin pitäisi rahoittaa valtionteitä?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Rahat
Jotta muualla asuvat pystyisivät helpommin ajamaan Turun läpi tai mahdollisesti Turkuun töihin vaatimaan ilmaista pysäköintiä samalla kun maksavat veronsa muualle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Oudoksun ainaista siirtämistä...
Ruuhkat vähenevät vähentämällä autoilua! No kaikilla ei ole mahdollisuutta käyttää yleisiä liikennevälineitä vaan ovat oamn kalliin ajoneuvon varassa jos aikovat ottaa osaa veronmaksajina tämänkin yhdyskunnan osatekijöinä. Se, että kavennetaan katuja ja poistetaan parkkiruutuja ei kyllä palvele kuin pientä osaa meistä - kävelijät, fillaristit ja kivienpotkijat ym. ym., eli ovat onnekkaita kun eivät joudu kustantamaa sitä mitä me autoilevat joudumme. Mutta on toki muitakin keskuudessamme, se vain, että yhteiskuntamme on kaikkien osallisten yhteinen hanke ja pitäisi nähdä yli oman nenänvarren. Nyt Turun liikennesuunnittelu katsoo jotenkin yksipuolisesti meidän tarpeitamme ja onko se eduksi koko seudun kehitykselle, nuoria ja tuleviakin sukupolvia pitää ajatella ja kaiken aikaa pyrkiä edesauttamaan yhteisessä elämisessä toinen toisiamme. Se toisen mollaaminen, se on kyllä niin turkulaista..., että!
Se, että ns, Turbiinatiestä luovuttiin kuin myöskin on jätettu määrättyjä katuosuuksia rakentamatta, se palvelee vain osaa meistä, mutta kokonainen kaupunki ja esim. sataman merkitys, tiedämme miten asia todellisuudessa on tärkeydessään!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »