Kaskenkadulle huomiota herättävät punaiset pyöräkaistat

Ari-Matti Ruuska
Pyöräkaistojen rakentaminen on aloitettu pinnoittamisella.
Pyöräkaistojen rakentaminen on aloitettu pinnoittamisella.

Kaskenkadulla rakennetaan uusia punaisia pyöräkaistoja Itäisen Rantakadun ja Kupittaankadun välillä. Ympäristöstä selkeästi erottuvien kivisirotepintaisten kaistojen tarkoitus on parantaa pyöräilijöiden turvallisuutta.

Punaiset pyöräkaistat rakennetaan molempiin ajosuuntiin autoliikenteen kaistojen ja pysäköintipaikkojen väliin. Pyöräkaistojen rakentaminen on aloitettu pinnoittamisella. Uudet ajojärjestelyt valmistuvat lokakuun loppuun mennessä.

Kaskenkadun uuden tilanjaon seurauksena kaistajärjestelyt muuttuvat, minkä vuoksi ajoradan maalaukset uusitaan.

Pyöräyhteyden rakentamisen yhteydessä myös pysäköintipaikkoja muutetaan, mikä vaikuttaa pysäköintipaikkojen määrään Kaskenkadulla.

Koko työmaan ajan Kaskenkadulla on pääosin molempiin suuntiin yksi autokaista käytössä ja linja-autoliikenne kulkee normaalisti.

Lisää aiheesta huomisessa Turun Sanomissa.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Turhuuksien rakentamista
En usko pyöräkaistojen parantavan turvallisuutta. Tälläkin hetkellä suuri osa kanssapyöräilijöistä ajaa liikenteen seassa miten sattuu, keksien omia sääntöjä lennossa, olettaen että autot ja muut kulkuneuvot väistävät aina.

Jos pyöräilijät toimisivat liikenteessä kuten autot suurelta osalta ongelmia vältyttäisiin. Usein näkee esimerkiksi pyöräilijöiden valuvan autojonon ohi risteysalueella. Toki autoilijoiden tulisi tarkkailla peilejä liikkeelle lähtiessään, mutta kiilatessaan autoja tarpeettomasti, pyöräilijä on itse asettanut itsensä hankalaan tilanteeseen, josta olisi voinut välttyä jonottamalla kiltisti muiden seassa. Autojen keskuudessa liikkuessa myös muut liikennesäännöt, kuten tasa-arvoisten risteysten merkitys olisi hyvä muistaa.

Lyhyesti sanottuna pyöräilijällä ei ole mitään asiaa ajoradalle, oli siinä pyöräkaista tai ei, jos hän ei osaa noudattaa liikennesääntöjä siinä missä muutkin.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Turhuuksien rakentamista
Olen yrittänyt ajaa liikenteessä "kuten autot", tämä ärsyttää autoilijoita sen verran että he ajavat takanani vaarallisen lähellä ja ohittavat kiihdyttäen yhtä vaarallisen lähellä. Jotkut pelästyttävät äänimerkillä kun eivät pääse ohittamaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Turhuuksien rakentamista
"Lyhyesti sanottuna pyöräilijällä ei ole mitään asiaa ajoradalle, oli siinä pyöräkaista tai ei, jos hän ei osaa noudattaa liikennesääntöjä siinä missä muutkin". Melko ankara asenne sinulla. Miten, jos muutettaisi tekstiä näin: "autoilijalla ei ole mitään asiaa yleiseen liikenteeseen, oli auto alla tai ei, jos hän ei osaa noudattaa liikennesääntöjä".
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Turhuuksien rakentamista
Pyöräilijä, olet oikeassa. Todella paha tilanne esim Kaskenmäkeä alas auransillalle. Autojono valoissa ja eka kääntymässä Hämeentielle, pyöräilijä tulee mäkeä alas oikealta kovaa eikä tajua et hän ei saa ohittaa autoa oikealta. Eikä sitä siinä ehdi nähdä edes kun on jo katseet jalankulkijoissa
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Turhuuksien rakentamista
Korjataanpa nyt ensin tuo virheellinen käsitys oikealta ohittamisesta: Pyöräilijä saa ohittaa autojonon oikealta. Tietysti tämä tulee tehdä varovasti ja vain siinä tapauksesssa, että siellä on ihan varmasti tilaa. Ei siis "keksitä omia sääntöjä", kuten aloittaja kirjoitti.

Ja sitten tuohon aloitukseen. Oletkohan miettinyt, miksi pyöräilijät ajavat "miten sattuu"? Ehkä siksi, että heille ei ole omaa kaistaa. No, nyt on.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Turhuuksien rakentamista
Voisin toki ajaa kuten autoilijat, mutta koska olen pienempi olen kokenut paremmaksi jättää isomman oikeudella ajamisen autoille. Eli noudatan mm. väistämissääntöjä.

Ja että tälläkin viestillä olisi jotain todellista merkitystä niin todettakoon että autoilijan kuuluu väistää silloin kun tulee kolmion takaa ja silloin kun kääntyy. Eli esimerkiksi tullessa liikenneympyrään ja poistuessa liikenneympyrästä. Myös parkkipaikalta/pihalta tullessa pitää väistää. Vielä jos oppisivat ettei suojatien/pyörätien päälle saa jäädä odottamaan, vaan odotetaan sitä omaa vuoroa ennen kun ajetaan tukkimaan tietä. Jos taas ei välitetä liikenteen sujuvuudesta niin ajetaan sinne autotielle saakka.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Plääpän
Tässä jälleen muistutus siitä että Turku on vain osa Hölmölän kokonaisuutta.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Polkien
Turhaan nyt tekee, talvi tulossa niin ei ne maalit lumen ja jään alta näy. Keväällä olis parempi niin on kesä aikaa opetella uusia merkintöjä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Polkien
Saattaapi kuulua harjasuolattavaan pyöräilyreitistöön talvella.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Polkien
Valitettavasti ei kuulu harjasuolaukseen. enetelmä ei sovi reiteille, joissa autot sotkevat puhdistetun alueen. Tiemerkintöjen näkyminen ei ole iso kysymys Turussa kuin pari viikkoa talvisin ja punainen näkyy muuten yllättävän hyvin lumiaikaankin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Polkien
Jos kerran ei sovi harjasuolaukseen mainitun asian takia niin miksi Humalistonkadun vastaava sopii?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Turhuuksien rakentamista
Jos nyt edes liikennevalot oppis, punainen = stop ja vihreä = saa mennä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Turhuuksien rakentamista
Eivät ne noin toimi autoilussa joten miksi pyöräillessä? Autoillessa valot ovat: Vihreä - silmät kännykkään kun käännyt, Keltainen - ei vielä tarvitse painaa kaasua ja Punainen - nyt kaasua ja silmät kiinni.

Sitten risteävän väylän autojen liikkuminen tarkoittaa että stop.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Turvallisuuttako
Koko ajan rakennellaan näitä kaistoja vaikka edellisiäkään ei osata tai siis haluta käyttää. Vaikka vieressä on pyörätie niin kadulla sotketaan muun liikenteen seassa tai jalkakäytävällä. Edellä ajaa jalkakäytävällä vanhempi ja lapsi perässä. Siinä sitten opetetaan jo pienestä pitäen ettei säännöistä tarvitse välittää. Sekö se parantaa turvallisuutta. Noille erillisille kaistoille ei uskalleta mennä kun ne ovat keskellä katua ja talvella peittyneet loskaan. Ajoratamerkinnät ovat voimassa vain silloin kun ovat erotettavissa. Siksi sinne ei välttämättä kannata talviaikaan mennäkään.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Turvallisuuttako
Olen huomannut että kaikkein kärkkäimmin pyöräilijöitä 'neuvovat' tahot, jotka eivät pysy pystyssä edes kolmipyörällä. Eikä Hah ole poikkeus.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Turvallisuuttako
Ihmiset ovat yksilöitä ja valitsevat yksilölliset ratkaisunsa. Niissä maissa, joissa infra on johdonmukaista ja selkeää ongelmia ei ole. Tähän voisi kysyä, miksi autoilijat autoilevat kotini ympäristössä kevyen liikenteen väylillä, mutta kaipa heilllä on syynsä. Ehkä muut autoilijat pelottelevat pois ajoradoilta tms.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijöillä myös säännöt
Turussa vallankin pyöräilijät noudattava ihan omia sääntöjään... Ei välitetä mistään valoista tai siitä, mihin kohtaan pysähdytään valoissa ja ryhmitytään. Ajetaan kuin päättömät kanat autojen eteen suoraan ja käännytään ilman mitään merkkejä ihan sinne, mikä mieleen juolahtaa. Jos ei osaa liikennesääntöjä, kannattaa jo oman turvallituutensa vuoksi vain kävellä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pyöräilijöillä myös säännöt
Eli turkulaisen mielestä oma turvallisuus tarkoittaa sitä, että siirrytään auton rattiin vaarantamaan muut ja sitten julistetaan kuinka muidenkin pitäisi ajaa autolla 'oman turvallisuutensa' takia koska turkulainen heidät vaarantaa.

No, tämä näkyy koulujen edustalla joka aamu. Eli vanhemmat kaahaavat hullun lailla lapsiaan kouluun ja siellä oven eteen koska vain se on turvallista koska muutkin kaahaavat hullun lailla oven eteen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Turhuuksien rakentamista
Helsingissä eli "hölmölässä" nämä kaistat kyllä näyttävät toimivan, eivätkä jalankulkijat vahingossakaan astu punaiselle alueelle, kun fillarilla saatetaan ajaa välillä vähän ylinopeuttakin. Sääntöjen muodostaminen ei kai ole hölmöä?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräteitä lisääkö?
Taas poistetaan parkkipaikkoja ja autioitetaan keskustaa. Ja miksei Auransiltaa levennetä jotta henkilöautoliikenne voitaisiin säilyttää. On turha vedota suojeluun, sillä sillan levennys voidaan tehdä vanhaa tyyliä noudattaen. Kukaan tervejärkinen autoilija ei oikaise keskustan läpi Auransillan kautta, vaan kaikilla käyttäjillä on asiaa keskustaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pyöräteitä lisääkö?
Paljon on sitten 'ei-tervejärkisiä' autoilijoita liikenteessä...

Ja aniharvalla Aurasillan yli ajavalla autoilijalla on keskustaan muuta asiaa kuin oikaisu kun ovat havainneet että keskustan läpi pääsee autolla nopeammin kuin ohittamalla keskusta noita muita väyliä pitkin.

Etenkin Aninkaistenkadun suuntaan läpiajo on runsasta koska Hämeenkadun ja Uudenmaankadun valoja ei ole säädetty toimimaan siihen suuntaan koska liikenteen on tarkoitus kulkea Puistokadulta Ratapihankadulle ja sieltä Aninkaistensillalle mutta kiireiset autoilijat haluavat ajaa Aninkaistenmäen kautta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pyöräteitä lisääkö?
"...liikenteen on tarkoitus kulkea Puistokadulta Ratapihankadulle ja sieltä Aninkaistensillalle mutta kiireiset autoilijat haluavat ajaa Aninkaistenmäen kautta."

Voisiko Tietämätön hieman avata tuota ajolinjausta?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pyöräteitä lisääkö?
Liikenne Hirvensalosta Tampereentielle/Satakunnantielle on tarkoitettu mainittua reittiä kuljettavaksi. Kaikki vain eivät pidä sitä nopeimpana eikä se sitä taida edes oikeasti olla kun keskustan läpi voi oikaista. Kaskenkadulta samaan suuntaan keskusta toimii myös paremmin kuin Hämeenkadun ja Uudenmaankadun kautta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pyöräteitä lisääkö?
Hirvensalosta Tampereentielle helpoin/nopein on Koulukatua Köydenpunojankadulle jne. Satakunnantielle se reitti ei ole joustava, johtuen Aninkaistensillan pohjoispään järjestelyistä.

Koulukatu-Ratapihankatu risteys on liian tukkoinen oikealle kääntyville, muutama ehtii vihreillä kääntymään. Hirvensalon suunnasta Satakunnantielle ovat oikeastaan kaikki vaihtoehdot huonoja.

Tietämätön ehdotti että Hämeenkadun ja Uudenmaankadun risteyksestä pitäisi kiertää Ilmeisesti Koulukadun kautta Aninkaistensillalle. Hölmö ajatus, kuten se, että yleensäkään joku haluaisi mennä kauppatorin kautta muka päästäkseen nopeammin toiselle puolelle kaupunkia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pyöräteitä lisääkö?
Tietämättömälle tiedoksi että useat autoilijat ajavat (tai siis ajoivat) Kauppatorin kautta päästäkseen nopeammin toiselle puolelle kaupunkia. Ei se ole mikään mielipidekysymys vaan ihan puhdas tosiasia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pyöräteitä lisääkö?
Useat ei ole lähellekään sama kuin suurin osa. Jo 40 on usea.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pyöräteitä lisääkö?
40 aamuruuhkassa tukkii tehokkaasti tuon väylän.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Turhuuksien rakentamista
Huomioiden miten kaupungin pyöräteitä suunnittelevat tahot ovat järjestäneet torin ympärystän pyöräilyn, on selvää että pyöräilijät pyöräilevät miten sattuu koska niin ne väylät on suunniteltu.

Esimerkiksi Stålarminkadusta kitistään koko ajan kun autoilijat ajavat väärin koska tietä ei ole jaettu maalauksilla nelikaistaiseksi. Ja kaikkialla, mistä tiemaalaukset puuttuvat, autoilijat ajavat ihan miten sattuu.

Eli syy siihen että miksi ajellaan miten sattuu, on sen liikenneympäristön umpisurkea suunnittelu ja vielä surkeampi toteutus. Siksi autoilla ei aina ajeta miten sattuu koska autoille tehdyillä väylillä on useimmiten erittäin selkeästi merkitty että miten niillä pitää ajaa. Ja kun ei ole, no, Autoilija ajaa tosiaan miten sattuu.

Ja mitä sääntöihin tulee, poliisin tilastot kertovat että autoilijat ovat syyllisiä kahdessa tapauksessa kolmesta kun autoilija ja pyöräilijä kolaroivat keskenään. Joten jos ei autokoulun käynyt autoilija osaa niitä sääntöjä tuon paremmin, on aivan turha perätä niitä tahoilta joille ajokortti ei ole pakollinen.

Mutta noudatetaan tämän 'Pyöräilijän' sääntöä autoilijoihin. Eli ei mitään asiaa ajoradalle jos ei osaa noudattaa sääntöjä.

Ah, 'kuten muutkin'. Eli 'Pyöräilijän' mielestä pyöräilijöiden pitäisi siis rikkoa sääntöjä enemmän jotta noudattaisi niitä kuten muutkin :D
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Turhuuksien rakentamista
Laittakaapa valot kuntoon pyöriinne on se pieni henkivakuutus itsellenne.Autoilijat joutuvat pitämään valot kunnossa ,että näkevät pimeän pyöräilijän joka ajaa pyöräkaistaa.Se on ihan pakollinen asia,miksette usko.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Turhuuksien rakentamista
Eipä valo auttanut Ratapihankadulla. Joten taas täysin turhaa hihhulointia asiassa joka johtuu sääntöjä rikkovista autoilijoista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Turhuuksien rakentamista
Pyöräilijän ja autoilijan väliset onnettomuudet sattuvat tilastojen mukaan pääsääntöisesti päivänvalossa. Mahtaako autoiljoiden silmiä vaivata valonarkuus?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Turhuuksien rakentamista
Kun hankkii valoa suosittelen päähän kiinnitettävää riittävän tehokasta valoa. Sen pystyy kätevästi suuntaamaan siihen suuntaan mistä autoilija meinaa ajaa päälle, esim. kolmion takaa tai parkkipaikalta, tai kääntyessään.

Sopivan tehon säätö taas on on yksinkertaista, jollei kaikki autoilijat vielä huomaa, eli ajavat eteen kolmion takaa yms., ei valo myöskään häikäise vielä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kaistat
Vielä kun autoilijat oppisivat tajuamaan, että pyöräilijä on TASA-ARVOINEN ajoneuvo liikenteessä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kaistat
Siis kyllähän autoilajat tietää, mut pitäis sen pyöräilijänkin tietää et tasa-arvoisesssa risteyksessä kaistaa pitkin ajaen hän väistää oikealta tulijoita, ja kolmiokin koskee heitä. Samoin et suurimissa osissa suojateistä, heidän pitää taluttaa niin auto on väistämisvelvollinen
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kaistat
Paino myös sanalla ajoneuvo.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kaistat
Nyt ehkä kannattaisi opetella liikennesäännöt, jos pyöräilijä tulee pyörätieltä suojatielle on siinä automaattisesti myös pyörätienjatke. Taluttaa pitää siinä tapauksessa että ajaa jalkakäytävää pitkin suojatielle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kaistat
Miksi jalkakäytävää pitkin ajavan pyöräilijän pitäisi taluttaa suojatiellä?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kaistat
Samasta syystä kun pitäisi taluttaa siellä jalkakäytävällä.

Mutta toistetaan vielä varmuuden vuoksi, jos pyöräilijä ajaa pyörätieltä suojatielle siinä on automaattisesti pyörätienjatke.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kaistat
Ja muistutetaan vielä, että ajorataan nähden poikittaisella jatkeella pyöräilijä yleensä on väistämisvelvollinen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kaistat
Ja tämän "yleensän" poikkeuksia on, jos autoilija tulee kolmion takaa, jos hänellä on stop-merkki, jos hän tulee pihasta, jos hän tulee parkkipaikalta, jos hän tulee huoltoasemalta, jos hän tulee vähäiseltä tieltä tai tietysti jos autoilija kääntyy.

Ja kun muistetaan, että pyöräteitä ja siis pyörätien jatkeita on lähinnä pääväylillä, on ehdoton enemmistö risteyksistä jotain näistä yllä mainituista "ei-päässäntötapauksista".

Voidaan siis sanoa, että yleensä pyörätien jatketta ajava ei ole väistämisvelvollinen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.