Tuureporinkadun elävöittäminen alkaa maanataina

Tuureporinkadun kevyen liikenteen väylien parannustyöt alkavat maanantaina. Katua elävöitetään Brahenkadun ja Kauppiaskadun väliltä kevyen liikenteen väyliä rakentamalla, puiden istuttamisella ja uusilla parkkipaikkajärjestelyillä.

Turun Suomalaisen Yhteiskoulun puolelle katua rakennetaan jalankulkukäytävä sekä kaksi metriä leveä pyörätie. Tulevan pyörätien on tarkoitus ohjata pyöräilijät Torninkadun ajoväylälle. Pyörätie jatkuu myös Puolalan koulun portille.

Tuureporinkadun toiselle puolelle tulee kuusi metriä leveä jalkakäytävä ja puurivistö.

Muutosten yhteydessä Tuureporinkadun kaistojen keskellä olevat parkkipaikat poistetaan. Tien reunojen vinoparkit käännetään kohtisuoriksi, jolloin reunoille saadaan lisää pysäköintitilaa.

Tuureporinkadulta poistuvia parkkipaikkoja korvataan myös muuttamalla Kauppiaskadun kadunsuuntaiset parkkipaikat kohtisuoriksi paikoiksi Läntisen Pitkäkadun ja Tuureporinkadun väliseltä osuudelta.

Rakennustöiden alkaessa puolet parkkipaikoista tulee poistumaan Turun Suomalaisen Yhteiskoulun vastakkaiselta puolelta.

Työt valmistuvat kokonaisuudessaan lokakuun loppuun mennessä.

TS

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (7)

Vastaa
x-Talonmies
Jääpuikko vaara
TSYK seinustalle 2m "turvakaista" katolta putoavan jään ja lumen vuoksi !!!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Autoa tarvitseva asukas
Liikaa valtaa vihervasemmistolla
Tuureporinkadulla ei juurikaan näe pyöräilijöitä ja nyt ilmeisesti kuvitellaan, että pyörätien valmistumisen myötä heitä jostakin sikiää. Ei tule tapahtumaan. Sen sijaan tehdään taas kiusaa keskustan asukkaille, kun iso määrä parkkipaikkoja poistetaan. Luvataan, että Kauppiaskadun mäkeen saadaan lisää, mutta eipä taida määrä korvata poistettavia. Kaupunki tekee näköjään kaikkensa, jotta hyvät veronmaksajat muuttaisivat pois keskustasta ja että keskusta muutenkin näivettyisi. On muotia suorastaan jumaloida polkupyöriä, noita huipputekniikan viimeisiä saavutuksia, mutta anteeksi vain, eivät ne pyöräilijät kykene pitämään keskustaa elävänä. Eivät ainakaan Tuureporinkadun harvalukuiset polkijat.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kiitos Turku
Vast: Liikaa valtaa vihervasemmistolla
No jopas on yksipuolinen näkemys asiaan. Ensinnäkin yksinkertainen asia: auton saa vasta 18-vuotiaana. On siis olennaista, että keskustassa on mahdollisuus kulkea kaikenikäisten - ei ainoastaan autoikäisten. Jalan ja pyörällä kulkeminen onnistuu suurinpiirtein kaikilta. Mutta kaikilla ei ole autoa.

Ja olet kyllä väärässä. Nimenomaan pyöräily ja jalankulku tekee keskustan eläväksi. Miten sinun mielestäsi joku kasvoton metalliklöntti keskustassa meluamassa tekee paikasta elävän? Ihmeellistä ajatella ylipäätänsä, että vaikka asuu keskellä ydinkeskustaa, niin kaikki asiat hiotaan nimenomaan autoja ajatellen.

Parhaassa tapauksessa autoileva keskustalainen ajaa keskustasta ulkopuolelle ostosparatiisiin. En oikein näe miten se olisi muka keskustan tekemistä eläväksi.

Ja älä sinä murehdi niistä harvalukuisista polkijoista. Täytyy aluksi luoda puitteet sille polkemiselle, niin kyllä sinne kummasti alkaa porukkaa ilmestymään.

Tässä on enemmänkin menossa nykyaikana korjausliike ajoista jolloin kaikki suunniteltiin vain autojen ehdoilla, takaisin siihen, että myös jalankulku ja pyöräily ovat hyvä asia. Ja kyllähän ne kansanterveyden kannalta ovatkin suositeltavia tuettaviksi autoilun sijaan.

Kiitos Turun kaupunki!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ihmettelijä
Vast: Liikaa valtaa vihervasemmistolla
Koululaisten tarpeiden täytyy olla ensisijainen asia kun suunnitellaan koulujen ympäristön liikenneratkaisuja, ei autoilevien aikuisten.

Tosin Turussa olisi syytä harkita muutenkin rajoituksia liikenteelle, esimerkiksi Uudenmaankadun 6 autokaistaa tuntuvat liioittelulta verrattuna kapeaakin kapeampiin jalkakäytäviin (plus se että liikenne tuhoaa Vanhan Suurtorin miljöön, joka onkin aina autio ja jossa kukaan ei liiku). Lisäksi Eerikinkadulla Lidlin ja Hotelli Julian edustan jalkakäytävä on auttamattoman kapea ja ruuhkainen, bussipysäkki siinä vielä lisäksi takaa sen ettei siitä melkein pääse kunnolla tiettyinä aikoina edes kulkemaan läpi. Autoille kyllä on jostain syystä siinä ylimääräinen kaista, joka tosin katkeaa keskellä tietä olevaan puuhun. Kukakohan älykkö lienee senkin aikoinaan suunnitellut... se tätä kaupunkia näivettää kun jalankulkijoista ja pyöräilijöistä tehdään b-luokan kansalaisia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Kysyn vaan
Taas tuli todiste!
Nimittäin todiste siitä, että toriparkkia tarvitaan enemmän kuin koskaan. Hienoa, että kaupunki ennakoi tulevaa toriparkkia ja aloittaa kadunvarsipysäköintipaikkojen vähentämisen!

Harmillista on parin kolmen vuoden toriparkin rakentamisaika, joka meidän täytyy kärsiä paikkojen vähyydestä, mutta mitäpä sitä ei tekisi hyvän asian eteen.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Louhetar
Vast: Taas tuli todiste!
Eikö Louhi muka ole tarpeeksi lähellä?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Mitä ihmettä
Turku on autoilijoiden kaupunki
Tuureporinkadullehan rakennettiin viime vuonna pyörätie Aninkaistenkadun ja Brahenkadun välille, mutta autoilijat käyttävät sitä parkkipaikkana. Tässä olisi parkkipirkoille mukavasti työmaata.

Todennäköisesti nyt rakennettava pyörätie päätyy myös parkkipaikaksi, mutta yritys on sentään hyvä. Turku voisi ottaa mallia Helsingistä, joka on huomioinut pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden tarpeet paremmin.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »