Kakolan funikulaari käyttöön vasta keväällä 2018

Jussi Hurskainen / Idis Design O
Havainnekuvassa funikulaari etenee Kakolan tuntumassa.
Havainnekuvassa funikulaari etenee Kakolan tuntumassa.

Turun kiinteistöliikelaitos on jatkanut neuvotteluja Kakolan funikulaarin laitetoimittajan Leitner AG:n kanssa liittyen sekä asemien ja kabiinin teknisiin ratkaisuihin että ulkonäköön liittyen.

Turkulainen Idis Design oy on kehitellyt funikulaarin kabiinin ulkonäköä. Sen halutaan muodostavan yhtenäisen kokonaisuuden asemien kanssa. Samalla kabiinin sisätilojen esteettömyyteen kiinnitetään erityistä huomiota.

Tekniikkaan ja ulkonäköön liittyvien neuvottelujen yhteydessä on käynyt selväksi, että funikulaari valmistuu käyttöön otettavaksi vuoden 2018 keväälle. Jossakin vaiheessa funikulaarin toivottiin valmistuvan tulevan kesän Tall Ships Races -tapahtumaan.

Fölin joukkoliikennejohtaja Sirpa Korte uskoo, että funikulaarista tulee toimiva ja esteetön joukkoliikenne Kakolanmäelle. Tämän vuoksi hänen mukaansa suunnittelulle ja rakentamiselle pitää antaa tarpeeksi aikaa laadukkaan lopputuloksen varmistamiseksi.

Kaupungin mukaan funikulaarin maksullisuus tai maksuttomuus vaikuttaa asemien suunnitteluun porttiratkaisujen osalta. Kaupunginhallitus käsittelee asiaa kokouksessaan 6.3.

– Uniikkina hankintana funikulaari on haastava projekti. Rata, koneisto, kabiini ja asemat ovat kaikki ainutkertaisia rakenteita, joita ei ole kopioitavissa muualta. Alueen nykyinen kunnallistekniikka ja kulkuyhteydet aiheuttavat rakentamisen aikataulutukselle omat haasteensa. Laitetoimittajan suunnittelijat ovat kuitenkin asiantuntijoita alallaan, ja onneksi he ovat hyödyntäneet suomalaista osaamista arkkitehtisuunnittelussa”, kertoo rakennuttamispäällikkö Janne Laine Turun Kiinteistöliikelaitokselta tiedotteessa.

Alkuperäinen ajatus pelkistä odotuskatoksista on muuttumassa kiinteiden asemarakennusten suuntaan. Kiinteistöliikelaitos on jättänyt asemarakennuksista rakennuslupahakemuksen. Suunnittelua jatketaan näistä lähtökohdista.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Kiinteät asemarakennukset
Mihin ihmeessä niitä tarvitaan?
Eihän matka ylös tai alas kestä kuin muutaman minuutin...
Eihän bussia odottavillekaan rakennetta mitään lämpimiä odotus tiloja vaikka bussia voi joutua odottamaan pitkäänkin...
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Triplahinnalla vähintään
Kumpikohan valmistuu ensin, funikulaari vai Helsingin länsimetro? Olkiluoto 3 vai perinteinen putkiremppa?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Epäily
En halua maalata piruja seinälle, mutta miten estetään, ettei tuosta tule kusenhajuinen maaleilla töhritty iljetys?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Epäily
Mietin juuri samaa, jos siellä ei ole henkilökuntaa ja vapaa sisäänpääsy !?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
hinta
Mitähän toikin maksaa veronmaksajille?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: hinta
Mitäköhän förikin on tähän mennessä maksanut? Kulkemut bensalla näihin päiviin asti ja joen pystyy ylittämään muualtakin. Sitä joutuu kaiken lisäksi odottamaan. Olisi aika tylsä kaupunki, jos mitään tällaista ei olisi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: hinta
Föri Turku - Åbo - Turku on kulkuvälineenä ihan eri juttu. Tuo raidekoppero tulisi pääasiassa liikuntarajoitteisten kakolalaisten sisäiseen käyttöön kun menevät jokirannasta nukkumalähiöönsä. Mitä ihmeen asiaa muilla kuin satunnaisilla ulkoilijoilla olisi sinne? Odotellaan rauhassa ja katsellaan mitä Kakolasta joskus ehkä tulee.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lopettakaa hanke
Käykää kävelemässä tuo funikulaarin osuus. Se ottaa ylös päin mennessä vain muutaman minuutin. Funikulaarin ala-asema on keskellä mäkeä, jonne pääsemiseksi tarvitaan jo jonkinlaisia jalkoja. Niillä jaksaa kyllä lopunkin matkan. Jos asemalle tulee bussilastillinen väkeä, kuinka moni viitsii jäädä odottamaan tuollaista turhanpäiväistä kyytiä? Funikulaarin matka on niin lyhyt, että se aiheuttaa pelkästään myötähäpeää. Jos se lähtisi Aurajoen rannasta asti, olisi tilanne aivan toinen.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Lopettakaa hanke
Vastaavia on kyllä muuallakin. Ala-asema on kadulla, ei rinteessä. Kyllä käyttäjiä varmasti on. Miksi se olisi eri juttu, jos se kulkisi 50m pidemmän matkan tasaisella? Huikea etu tosiaan...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vain muutaman sekunnin tähden
Isoja rakennelmia suojeltuun serpentiinitien puistoon.
Miten muuten Linnankatu 57 asukkaat pääsevät pihaan? Saadaanko " nätti" silta puistikkoon?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Väärä paikka
Täysin turhaa puuhastelua. Eihän siellä Kakolan mäellä ole mitään nähtävää? Tehdään funikulaari Vartiovuoren mäelle ja tehdään siitä turkulaisten olohuone. Louhitaan siihen Rettigin palatsia vastapäiseen kallioon parkkiluola, niin tulee toriparkkikin hoidettua. Kai kermaperseet nyt sen verran jaksavat kävellä Börsin suuntaan?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jyrkkä ei joukkoliikenteelle
Tämä koko Turun joukkoliikenteen kanssa räpistelyhän on aivan turhanpäiväistä. Ei tämä kehitä liikkumisen edellytyksiä tippaakaan. Kuka nyt haluaisi esimerkiksi raitiovaunulla kulkea ympäri kaupunkia, kun voi mäelle kiipeämisen sijaan maksaa siitä kertalipun hinnan!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »