Kelluvista uusi miljoonabisnes

Raumalla operoiva turkulaisyhtiö odottaa kelluvista rakenteista satojen miljoonien vientialaa.

Terässaaren Dubaihin tehnyt yhtiö rakensi nyt salaa maailman suurimman kelluvan huvilan.

Jori Liimatainen

Turkulainen, kelluviin ja meren päälle paalutettaviin rakennuksiin erikoistunut Admares on kaikessa hiljaisuudessa rakentanut Rauma Marine Constructionsin (RMC) eli entisen Rauman telakan tiloissa maailman suurimman kelluvan huvilan.

Yksityiskäyttöön tarkoitettu, ylellinen huvila on suunniteltu salaperäisen tilaajan toiveiden mukaan. Se on 85 metriä pitkä ja pinta-alaltaan 6 000 neliötä.

Aikaisemmin Admares toimitti Dubaihin luksushotelli Burj Al Arab Jumeirahin edustalle 10 000 neliömetrin suuruisen terässaaren.

– Nämä ovat kymmenien miljoonien eurojen projekteja. Olemme nyt saaneet valmiiksi kaksi referenssiä, ja kiinnostus maailmalla on ollut huikeaa. Kyllä me uskomme, että näistä tuotteista tulee satojen miljoonien eurojen bisnes, Admaresin toimitusjohtaja Mikael Hedberg sanoo.

Hänen mukaansa uutisia uusista tilauksista on luvassa pikapuoliin.

Raumalla on saatu lähes valmiiksi myös toinen matalalla profiililla rakennettu hanke.

Kanadan merivoimien huolto- ja tukialukseksi muutettavaan konttilaivaan on rakennettu Raumalla kuusikerroksinen lisäosa.

Sen on tehnyt Hedbergin isän Ulf Hedbergin perustama yritys Almaco.

Sillä on Lounais-Suomessa muitakin projekteja.

Maskussa entisissä Suomi-Soffan tiloissa rakennetaan hyttejä Norjan valtiollisen öljy-yhtiön Statoilin Pohjanmeren projekteihin.

Kudos Dsign
Havainnekuva 2 500 tonnia painavasta rakennelmasta valmiina.
Havainnekuva 2 500 tonnia painavasta rakennelmasta valmiina.
Lue koko juttu Turun Sanomista tai näköislehdestä.
Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

hienoa
Tuollaista yrittäjyyttä suomi tarvitsee..en usko että aamutelkkarissa esitellyillä vokeissa veistellyillä kaarnaveneillä suomi lähtee nousuun..vaikka niihin sijoitettukin valtion rahaa startupin nimissä
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Odotellaan
Olisikohan parempi bisnis kuin kaarnaveneet?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Muistin hämäryyttä
Muistaakseni Nostokone palvelu esitti pääkonttorinsa rakentamista noilla ajatuksilla, satamaa vastapäätä.
Koska ajatus ei, toteutunut voimme vain miettiä silloisten Randellien ja kaupungin johdon kehitys ajatusta Turkuun nähden, silloinhan Turku menetti myös mylllyn alueen, joka oli tarkoitus rakentaa Turun puolelle rajaa, Raisiolle
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Komia on
Toivottavasti betonin toimittaja on löytänyt ratkaisut laatuongelmiinsa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »