Britannia antaa Venäjälle huomisiltaan asti aikaa selittää ex-agentin murhayritys

Venäjä kutsui Britannian pääministerin jyrkkää puhetta "sirkusesitykseksi".

Ho
Kuvakaappaus parlamentin videoidusta kokouksesta, jossa pääministeri Theresa May pitää parhaillaan puhetta 12. maaliskuuta.
Kuvakaappaus parlamentin videoidusta kokouksesta, jossa pääministeri Theresa May pitää parhaillaan puhetta 12. maaliskuuta.

Britannian pääministeri Theresa Mayn mukaan Venäjä on erittäin todennäköisesti entisen venäläisen kaksoisagentin Sergei Skripalin, 66, ja tämän tyttären myrkytyksen takana.

Mayn mukaan Skripalien murhayrityksessä käytettiin Novichok-nimistä hermomyrkkyä, jota on valmistettu Venäjällä sotilaskäyttöön. Venäjällä on huomisiltaan asti aikaa selittää, miten kyseistä hermomyrkkyä on päätynyt Britanniaan.

– Tämä on joko Venäjän suora hyökkäys Britanniaa vastaan tai sitten Venäjä on menettänyt mahdollisesti katastrofaalisesti vahingoittavan hermomyrkyn hallinnastaan ja se on joutunut jonkun muun tahon käsiin, May sanoi puhuessaan Britannian parlamentille.

– Tämä murhayritys ei ollut rikos vain Skripaleja kohtaan, vaan Britanniaa kohtaan. Se vaaransi viattomien siviilien hengen, mitä Britannia ei voi hyväksyä maaperällään.

Britannia päättää toimista Venäjää vastaan saatuaan siltä selityksen.

– Jos emme saa uskottavaa selitystä, pidämme tätä laittomana väkivallantekona, May sanoi.

– Meidän täytyy olla valmiita mittavampiin vastatoimiin, May lisäsi todettuaan, että Britannia tukee jo Venäjän-vastaisia pakotteita.

May kiitti puheessaan Salisburyn asukkaita, jotka ovat auttaneet poliisia tutkinnassa. May myös painotti jälleen, että hän haluaa tuoda oikeuden eteen tahot, jotka ovat myrkytyksen takana.

– Emme kuitenkaan saa antaa spekulaatioiden johdattaa meitä, vaan todisteiden. Siksi poliiseille on annettu kunnolla tilaa tutkia tätä tapausta. Sadat poliisit ovat tutkineet jokaista johtolankaa löytääkseen tämän teon takana olevat tahot, May sanoi.

– Kenenkään Britanniassa ei pitäisi joutua tällaisen hyökkäyksen uhriksi, sanoi puolestaan työväenpuolueen puheenjohtaja Jeremy Corbyn.

Myös Corbyn painotti, että Britannian pitää saada tapauksesta lisää todisteita sekä Venäjältä selonteko tapahtumista.

– Meidän täytyy yrittää saada vahva keskusteluyhteys Venäjän kanssa, koskien kaikkia maidemme erimielisyyksiä. Emme voi vain katkaista keskusteluyhteyttä, antaa jännitteiden kasvaa ja muuttua mahdollisesti vaarallisemmiksi, Corbyn totesi.

Venäjän ulkoministeriö antoi vastineensa Mayn puheelle nopeasti ja kutsui sitä parlamentissa pidetyksi sirkukseksi. Asiaa kommentoi Venäjän ulkoministeriön edustaja Maria Zaharova.

Britanniassa useat korkean tason poliitikot ovat jo aiemmin vihjailleet Venäjän olleen teon takana. Esimerkiksi Britannian ulkoministeri Boris Johnson on sanonut Skripalin tapauksen muistuttavan entisen venäläisagentti Aleksandr Litvinenkon tapausta.

Litvinenko kuoli Lontoossa vuonna 2006 juotuaan myrkytettyä teetä. Britannia syytti Venäjää Litvinenkon kuolemasta.

Skripal ja hänen 33-vuotias tyttärensä löydettiin tiedottomina ostoskeskuksen penkiltä Britannian Salisburysta sunnuntaina 4. maaliskuuta. Viimeisimpien tietojen mukaan Skripal ja hänen tyttärensä ovat edelleen tehohoidossa ja kriittisessä tilassa.

Vakavia oireita sai myös ensimmäisten joukossa ostoskeskukseen tullut poliisi. Hän on jo paremmassa kunnossa ja kykenee esimerkiksi puhumaan.

Times on kertonut aiemmin, että poliisi selvittää, toiko Skripalin tytär tietämättään hermomyrkkyä Britanniaan. Tytär matkusti toissa viikolla Venäjältä Britanniaan.

Skripal on Venäjän sotilastiedustelun entinen upseeri. Hänet tuomittiin vuonna 2006 vakoilusta Britannian hyväksi. Skripal sai turvapaikan Britanniasta vuonna 2010, kun Venäjä armahti hänet vastineeksi Yhdysvaltain palauttamista venäläisagenteista.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Kommunikeaa odotellaan
Nyt sitten jäädään odottamaan kommunikeaa jossa selitetään kuinka älytön pääministeri Mayn ajatus on.
Odotukset kohdistuvat kolmeen nimimerkkiin joilla on jo ennestään kokemusta vastaavasta. Tietysti voi olla niinkin ettei nimimerkin statusta kannata pilata ja käytetään kertakäyttönimimerkkejä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
"T.S" Verifin johtajan, Paula Vannisen mukaan myrkky on voitu valmistaa laittomassa laboratoriossa Britanniassa tai sitten salakuljettaa laittomasti maahan. Hänen mukaansa myrkyn valmistaminen vaatii erityistä ammattitaitoa ja hyviä suojavarusteita. Hankkeen takana siis lienee asiantuntijat. Onko siis sittenkin niin, että hyvin varustettu ja kokenut kemisti kykynee valmistamaan tätä myrkkyä tai laimeampaa versiota siitä. Mikäli Skripal olisi myrkytetty alkuperäisellä sotilaskäyttöön tarkoitetulla Novichok myrkyllä, niin ei hän olisi ehtinyt vierailla ravintolassa ja pubissa nukahtaakseen lopulta puistonpenkille. Hän olisi tipahtanut lähes välittömästi kouristuksien alkaessa ja kuollut seuraavien minuuttien kuluessa.

Theresa Mayn mukaan kyseinen myrkky tulee Venäjän varastoista. Brittiasiantuntijoiden on pakko tietää, ettei tämä välttämättä pidä paikkaansa. Aika hätäisiä johtopäätöksiä tässä vedetään.



Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
Totesin että kommunikeaa odotellaan.
Kolmea nimimerkkiä aavistelin ja niin kävi että omissa arvioissani kärjessä ollut Kalle ehti ensimmäisenä.

Kallen viestissä on kuitenkin yksi paha puute. Hän satsaa kaikkensa siihen että myrkkyä ehkä jokin muukin osaisi valmistaa ja syyllinen olisikin juuri se joku muu.
Mutta motiivin Kalle unohti. Ei se että pystyy myrkkyä valmistamaan tarkoita sitä että pitää juuri entinen venäläisvakooja myrkyttää.
Venäjällä sen sijaan on oma kulttuurinsa kunniasta ja isänmaasta, pyhästä Äiti Venäjästä. Tuon ylläpitämiseen sopii hyvin tällainen varoituksenomainen näytös, 'missään ette ole turvassa, tilit tasataan'.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
"T.S" jos kyse ei olisi näin vakavasta asiasta, niin melkein nauraisin noille "aavistelin" kristallipallo jutuillenne. Totesin vain ettei myrkky välttämättä tulekaan Venäjän varastosta, kuten uskotellaan. Skripal oli paljastanut kymmeniä venäläisiä ja Venäjälle työskennelleitä vakoojia ja näin ollen teidän lokiikka sanoo, että myrkytyksen takana voi olla vain Kremlin, koska se sopii hyvin osaksi sen väkivaltaista kunniakulttuuria. Jälkimmäinen on kylläkin totta, vaikka sitä hieman liikaa mainostetaankin, mutta ilmeisesti nuo hätäiset johtopäätökset ovat tulleet muotiin Suomessakin.


Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
Kalle: ""T.S" jos kyse ei olisi näin vakavasta asiasta, niin melkein nauraisin noille "aavistelin" kristallipallo jutuillenne."

Noin minä kuitenkin aavistelin.
Eikä se kovin kummoisia ennustajanlahjoja vaadi että noin ennustaa. Asia on niin merkityksellinen että se pitää hoitaa. Ja tietysti pitää hoitaa sitä monelta eri kantilta, eri tyyleillä. Kolmea nimeä aavistelin; niistä toinen jo ehtikin vihjaista itsemurhaan, jatkoviestissä tuntui jo olevan siitä varma.

Kalle sitten jatkaa:
"Totesin vain ettei myrkky välttämättä tulekaan Venäjän varastosta, kuten uskotellaan."

Tuota selitystä en usko. Kalle näet kirjoitti:
" Onko siis sittenkin niin, että hyvin varustettu ja kokenut kemisti kykynee valmistamaan tätä myrkkyä tai laimeampaa versiota siitä."
Ei Kalle tuossa 'totea vain' vaan Kalle hyvin voimakkaasti esittää epäilyksen täysin ulkopuolisesta tekijästä.
Edellisessä viestissäni jo totesin että Kallen ajatuksen heikkoutena on motiivin puute. Ei Kalle vieläkään keksinyt selitystä. No ymmärrän toki miksi Kalle ei siitä mitään sano.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
"T.S" niinhän te olette monesti aavistelleet näitä asioita, kuten presidentti Trumpin Venäjä kytköksiäkin.

VX on 10 kertaa myrkyllisempää kun Sarin, ja sotilaskäyttöön luotu Novichok 5-8 kertaa myrkyllisempää kun VX, siis äärimmäisen vahvaa myrkkyä. Mikäli Skripal olisi myrkytetty tällä, ei hänellä olisi ollut aikaa kierrellä pizzeriassa ja pubissa lyyhistyäkseen lopulta puiston penkille, vaan olisi lyyhistynyt lähes välittömästi ja kuollut seuraavien minuuttien aikana.
Novichokista on yli sata versiota ja tässä tapauksessa on ilman muuta käytetty sotilaskäyttöön luodun myrkyn laimeampaa versiota, jota voidaan valmistaa laittomassa laboratoriossa, ei siis välttämättä vain Kremlissä.

En minä ole esittänyt mitään epäilyksiä täysin ulkopuolisesta tekijästä. Kyllä minä jo mainitsin, että Skripal oli paljastanut kymmeniä venäläisiä ja Venäjälle toimivia agentteja. Eikö tässä jo ole pohjaa motiiville, aivan kuten Venäjän ja Britannian välien tulehduttaminenkin on pätevä motiivi iskulle. Kuka tästä hyötyisi ja miten ?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
Mielenkiintoinen tilanne. Kalle pitää itsestään selvänä että nyt on käytetty myrkyn hidastettua versiota:
"Novichokista on yli sata versiota ja tässä tapauksessa on ilman muuta käytetty sotilaskäyttöön luodun myrkyn laimeampaa versiota, jota voidaan valmistaa laittomassa laboratoriossa, ei siis välttämättä vain Kremlissä."

Muutama viesti myöhemmin myrkky olikin jo hyvin nopeaa:
"He kävivät pubissa ja sitten aterioivat pizzeriassa, josta he poistuivat 15.45 ja löytyivät, arviolta kolme tuntia myrkytyksestä, luhistuneina puiston penkiltä 16.15. Tämä ei voi olla totta, sillä ko. Neuvostoliitossa/Venäjällä sotilaskäyttöön luotu myrkky tappaa minuuteissa."

Kallen jutuissa myrkky on joko nopeaa tai hidasta. Nopeudesta riippumatta Kallen johtopäätös on sama; Venäjä ei voi olla syyllinen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
"T.S" teillä on taipumus vääristää muiden kirjoituksia oman kantanne esille tuomiseksi, sen sijaan, että antaisitte perusteltuja argumentteja. Teille Venäjä on syyllinen, koska Boris Johnson ja Theresa May väittävät näin ja meidän on oltava heidän kanssaan samaa mieltä, koska he ovat meidän kavereita. Mikäli emme ole samaa mieltä, se tekee meistä Venäjämielisiä. Bravo.
Tapahtumien kulku huomioiden, matemaattisesti on mahdotonta, että kyseistä, minuuteissa tappavaa, sotilaskäyttöön luotua myrkkyä olisi käytetty tässä tapauksessa. Joko britit valehtelevat myrkyn koostumuksesta ja näin ollen Kremliin johtavat jäljet ovat tekaistuja tai sitten he valehtelevat tapahtumien kulusta. Joka tapauksessa he valehtelevat, mutta teille, hybridivaikuttamisen palomuuri, ei tule mieleenkään kysyä miksi.


Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
Kalle: "Teille Venäjä on syyllinen, koska Boris Johnson ja Theresa May väittävät näin ja meidän on oltava heidän kanssaan samaa mieltä, koska he ovat meidän kavereita."
Väärin, minä luon kantani aina itse. Johnson on minusta elitistinen omaa etua ajava tuuliviiri ja May niin sanotturampa ankka, joka sopivan tilaisuuden tullen vaihdetaan. En minä heitä peesaa.

Kalle: "Mikäli emme ole samaa mieltä, se tekee meistä Venäjämielisiä."
Jos minä luokittelen jonkin venäjämieliseksi niin teen sen puhtaasti kirjoitusten sisällön pohjalta. Eikä se todellakaan ole edes mitenkään vaikeaa.
Lisäapua on usein siitä että kirjoitukset sisältävät vääriä sanoja, vieraita ilmaisuja ja karkeita kielioppivirheitä.

Kalle briteistä:
"Joko britit valehtelevat myrkyn koostumuksesta ja näin ollen Kremliin johtavat jäljet ovat tekaistuja tai sitten he valehtelevat tapahtumien kulusta. Joka tapauksessa he valehtelevat,"

Mielipiteen muokkaukseen kuuluu aina toisto. Sitä Kalle harrastaa ahkerasti, kerrankin lähetti saman viestin kahdesti. Tuota brittien valehtelemista Kalle nyt toistaa jatkuvasti.
Tuo rikostutkimus on kyllä niin äärimmäisen salaista että mitään tärkeää ei julkisuuteen anneta. Kaikki nuo Kallen väitteet ovat vain puhdasta arvailua.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
"T.S" niin siis mistä kirjoituksieni sisällöstä. Siitäkö, että olen maininnut Venäjän toimivan laittomasti Ukrainassa. Sehän on varmaa, että heidän viralliset sotilaat ovat toimineet Ukrainan maaperällä. Minä en ole oikeuttanut tätä koskaan, aivan kuten en ole oikeuttanut Yhdysvaltojen toimivan samoin Syyriassa, enkä koaliition tukea terroristeille. Tämäkin on varmaa. En todellakaan halua Syyriasta uutta Irakia tai Libyaa, mutta tämähän on vaikea ymmärtää. Minulla ei ole ollut vaikeuksia tuomita ketään, teille taas on aina tuottanut ongelmia tunnustaa, ettei Yhdysvalloilla ole mitään kansainvälistä oikeutta toimilleen Syyriassa. Vastakkainasettelun ydin piilee juuri tässä.

Rikostutkimus on äärimmäisen salaista ja Kallen väitteet pelkkää arvailua... vielä 11. maaliskuuta poliisipäällikkö ilmaisi tutkimusten olevan kesken ja olevan liian aikaista osoittaa kenenkään syyllisyyttä. Britannian Ulko- ja puolustusministeri tiesivät jo viikkoa aikaisemmin syyllisen ja painostivat "liian löysää" pääministeriä Venäjän vastaisiin pakotteisiin. Näin tätä salaista ja herkkää rikostutkimusta ollaan politisoitu ja johdatettu julkisesti ja yhdensuuntaisesti ensi hetkestä alkaen ja näin se jatkuu. Aika helppo keino lakaista roskat maton alle, mutta mahdollista kun on hyviä kavereita ja kuuliaisia kannattajia.


Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
Kalle jatkaa venäläismielisyydestä:
""T.S" niin siis mistä kirjoituksieni sisällöstä. Siitäkö, että olen maininnut Venäjän toimivan laittomasti Ukrainassa."

Tuo on totta. Kalle on pariin kertaan julistanut Venäjän toimet Ukrainassa laittomiksi, ymmärrettävistä syistä.

Mutta mikä on kokonaiskuva? Kalle on vuosien mittaan ollut hyvin ahkera nimimerkki. Syyriaan liittyviä Kallen viestejä on varmaan kymmenittäin. Mutta löytyykö yhtään Kallen kirjoitusta jossa arvosteltaisiin Venäjän toimia?

Minä tein oman arvioni kokonaisuuden pohjalta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
"T.S" mm. Yhdysvaltojen sotilastiedustelupalvelun (DIA) mukaan Assadin kaatuminen johtaisi Syyrian Libanonisoitumiseen ja sodan laajenemiseen lähi- ja keski-idässä, jonka seurauksena miljoonien ihmisten massat lähtisivät liikkeelle. Eurooppaan tämä pakolaistulva vaikuttaisi siten, että se romahduttaisi sosiaalisen rakenteemme. Jo nyt sen seurauksena Ranskan, Hollanin, Saksan ja Italian poliittinen asenne on heilahtanut vankasti oikealle, puhumattakaan Itä-Euroopan maiden EU pakolaispolitiikan vastaisuudesta. Tämähän oli myös yksi vakuuttava argumentti Brexit kampanjassa. Ei tämä ole Suomessakaan positiivisesti vaikuttanut.

Mistä ihmeen kokonaisuuspohjan arvioinnista te puhutte ?

Teidän kannattamanne Syyriapolitiikka on lyhytnäköistä väkivaltapopulismia, joka nimeen omaan on jo aiheuttanut miljoonille ihmisille uskomattomia kärsimyksiä, eikä tämä kärsimys loppuisi Assadin kaaduttua, vaan siitähän se vasta alkaisikin.

Syyriassa on sodittu vuodesta 2011 alkaen. Venäjä aloitti sotilaallisen interventionsa vasta loppuvuodesta 2015, siis neljän sotavuoden jälkeen, jonka aikana Yhdysvaltojen johtama koaliitio ja Persianlahden maat tukivat täysipainoisesti kaikkiin mahdollisiin rikoksiin syyllistyneitä "maltillisia kapinallisia" ja tämän lisäksi nämä moraalisaarnaajat ovat täysin kansainvälisten sopimusten vastaisesti Syyriassa.

Mosulin valtauksessa kuoli 9000-11 000 siviiliä. Minä en syytä Yhdysvaltojen koaliitiota tästä, koska minulla ei ole ehdottaa parempaa steategiaa tavoitteen saavuttamiseksi. En myöskään syytä Venäjää Aleppon tai Ghoutan takaisin valtaamisesta. Nämä kaupungit ja maa-alueet kuuluvat Syyrialle, ei vieraiden valtion tukemille terroristeille, jihadisteille tai salafisteille.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
Kalle: ""T.S" mm. Yhdysvaltojen sotilastiedustelupalvelun (DIA) mukaan Assadin kaatuminen johtaisi Syyrian Libanonisoitumiseen ja sodan laajenemiseen..."
Viittaakohan Kalle niinkin tuoreeseen kuin vuoden 2012 DIA ennusteeseen?

Kalle: "Mistä ihmeen kokonaisuuspohjan arvioinnista te puhutte ?"
Mitenkä se Kalle nyt noin sotkee. Mistä Kalle on keksinyt sanan 'kokonaisuuspohja'?
Kysyin että mikä on kokonaiskuva Kallen viesteistä ja kirjoitin
tehneeni oman arvioni kokonaisuuden pohjalta.

Kalle: "Teidän kannattamanne Syyriapolitiikka on lyhytnäköistä väkivaltapopulismia, joka nimeen omaan on jo aiheuttanut miljoonille ihmisille uskomattomia kärsimyksiä, eikä tämä kärsimys loppuisi Assadin kaaduttua, vaan siitähän se vasta alkaisikin."
Olen ennenkin huvittuneena todennut että Kallen jutut ovat kovin usein kovin mahtipontisia. Ja kovin usein Kalle niissä antaa minulle ylettömän ison roolin, nytkin minä kuulemma kannatan jotain lyhytnäköistä väkivaltapopulistista Syyria-politiikkaa.
Mitään Syyria-politiikkaa minulla siis ei ole. Mutta kun seuraan kohtuullisen hyvin näitä keskusteluja niin olen pistänyt merkille että on selkeästi keskustelijoita joilla on selkeä agenda jota he ajavat. On niitä joilla on tavoite, ja on niitä jotka pyrkivät tapahtumia parhain päin selittämään.
Kun ikää on kertynyt niin muistan neuvostoajan kommunikeat. Niinpä avasin keskustelun venäläisagentin myrkytystapauksesta toteamalla että kommunikeaa odotellaan.
Paljon on tullut ja nyt Kalle on jo tukevasti kiinni Syyriassa, no sehän on myös yksi niistä hänelle tärkeistä asioista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
"T.S" ymmärsin kyllä jo aiemmin, että vihjailemanne "kokonaisuuden pohjalta" muodostunut kantanne ei käsitä muuta kun tyhjät kuoret. Think tank = Tyhjä vasu.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
Kalle esittää jälkiselityksen: ""T.S" ymmärsin kyllä jo aiemmin, että vihjailemanne "kokonaisuuden pohjalta" muodostunut kantanne..."

Kun minä taas näin Kallen lauseen: "Mistä ihmeen kokonaisuuspohjan arvioinnista te puhutte ?",
niin minä ajattelin että Kalle on taas vaikeuksissa suomen kielen kanssa, kuten niin usein ennenkin.

Mutta palataan takaisin tuohon kokonaisvaikutelmaan joka Kallen viesteistä syntyy. Tässä hyvin tiukkasanainen ja mahtipontinen kommentti että kuinka kehdataankin Venäjää syyttää, sotiako halutaan:
"On lähes naurettavaa väittää, että vain Venäjä voisi olla Skripalin myrkytyksen takana. Britannian on jossain vaiheessa vastattava väitteistään, sillä aivan varmasti Venäjä ei tule ottamaan askeltakaan taakse päin, eikä Britannia tule olemaan valmis sotaan, joka perustuu näin hepposiin väitteisiin."

Ja tässä sitten perin tyypillinen harhautusjuttu, täysin epärealistinen ja sillä vain pyritään hämäämään:
"Tämä on aika villiä spekulointia, kuitenkin... Skripalin veljentytär on sitä mieltä, ettei isku kohdistunut enoon, vaan kohdistui Yuliaan ja iskun takana olisi Yulian tulevan aviomiehen äiti, joka on korkea arvoinen turvallisuusviranomainen. Hän vastusti jyrkästi poikansa ja maanpetturin tyttären avioliittoa. Tämä johtolanka ei välttämättä johda mihinkään, mutta on kuitenkin ihan tutkimisen arvoinen asia."
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
"T.S" lisää "Kallen harhaanjohtavaa tietoa"... poliisin mukaan tutkimukset saattavat kestää kuukausia.

Daily Mail Online, Mar 24th 2018

... senior source in the intelligence agencies told The Telegraphe they "convinced" the poison was hidden in the luggage. Police are now said to be working on the theorie the Novichok was concealed in an items of clothes, a gift or cosmetics. It means according the paper, that 33-year-old was a deliberate target in order to get at her father.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
Jokin aika sitten Kalle kehui kuinka hän sana sanalta lainasi jotain uutista.
Mutta jotain outoa noissa Kallen sitaateissa on. Tässä viimeisimmässä Kalle kirjoittaa 'theorie', lehdessä kuitenkin on 'theory'. Ja kun aiheena oli Cambridge Analytica ja Trumpin kampanja niin Kalle käytti systemaattisesti sanaa 'campagne', oikea olisi ollut 'campaign'.
Kovin erikoista siis tuo Kallen tapa käydä muokkaamassa siteeraamiaan tekstejä.

Mutta väärän tulkinnan Kalle nyt tekee sanoista: "It means according the paper, that 33-year-old was a deliberate target in order to get at her father."
( Tuo lainaus on muuten epätarkka, Kalle on poistanut siitä kaksi sanaa )
Kallehan esitti että iskun kohde ei olisikaan ollut isä vaan tytär. Tuossa lehdessä taas todetaan että tytär valittiin kohteeksi jonka kautta päästäisiin kiinni isään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
"T.S" kova tuntuu olevan vimma vääristellä kirjoituksiani. Ihmettelen mutta en ole yllättynyt.

Niinhän tuossa sanotaan, että tytärtä pyrittiin käyttämään välikätenä isän tappamiseksi ja sekin, ettei vielä varmuudella tiedetä tekotapaa, jolla Skripalit myrkytettiin. Se kuitenkin tiedetään, että käytetty myrkky oli Novichokia ja syyllinen on Putin ja näin ollen vastatoimeksi 28 venäläisen diplomaattivakoojan verkosto karkoitettiin maasta.
Skripalin myrkytys oikeutti Britannian laukaisemaan vakoojien karkoitusohjelman ja Novichokin käyttö takasi briteille kansainvälisen tuen. Theresa Mayn mukaan on vain kaksi mahdollista selitystä. Joko Venäjä on iskun takana tai sitten rikollisilla tahoilla on ollut mahdollisuus päästä myrkkyihin käsiksi, mikä aikoinaan mahdollisti Litvinenkon myrkyttämisen Venäläisellä poloniumilla.
Euroopan uuden voimamiehen Boris Johnsonin mukaan myrkytykselle on vain yksi selitys. Edelleen hänen mukaansa Skripalin ja Litvinenkon tapaukset muistuttavat toisiaan ja niinhän ne muistuttavatkin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
Eihän tuossa T.S:llä ole mitään vimmaa vääristellä kirjoituksiasi, vaan näyttää kuinka sinä vääristelet muiden kirjoituksia "lainauksissasi". Ja kyllä, sana lainaukset on tarkoituksella lainausmerkeissä, koska et näytä niitä lainauksiasi tekevän rehellisesti...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
Sanotaan että hyökkäys on paras puolustus. Sitä Kalle nyt yrittää: ""T.S" kova tuntuu olevan vimma vääristellä kirjoituksiani. Ihmettelen mutta en ole yllättynyt."

Mutta tyhjin käsin Kalle hyökkää. Mitään en ole vääristellyt vaan hyvin tarkkaan siteerannut Kallea.
On kiistämätön tosiasia että Kalle muokkaa siteeraamiaan tekstejä, muuttaa sanoja ja jättää niitä pois. Ehkä erikoisin tapaus oli kun Kalle kahteen kertaan muokkasi erään artikkelin otsikkoa, poisti avainsanan. Kaikki tuo on edelleen
nähtävissä kun lukee nuo keskustelut.
Se on sitten Kallen asia että kertooko hän meille miksi hän tekstejä manipuloi.
Nyt Kalle on valinnut sen linjan että pyrkii hyökkäämällä pääsemään eroon hänelle kiusallisesta asiasta.

Toinen Kallelle tyypillinen toimintamalli on että hän heittää koepalloja, ja jos ei mene läpi niin hän hylkää asian.
Tuossa ylempänä Kalle kovasti vetoaa erään DIA:n raporttiin. USA:ssa on yli kymmenen keskenään kilpailevaa tiedusteluelintä, DIA yksi niistä.
Kysyin Kallelta että mahtoiko hän nyt vuonna 2018 vedota johonkin DIA:n kuusi vuotta vanhaan paperiin, paperiin joka ei ollut mikään hallinnon ohjelmapaperi vaan pikemminkin tilanneanalyysi.
No Kallehan katsoi viisaammaksi oitis unohtaa asian.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
"T.S" antamastani lauseesta puuttuivat "pilkku", "to" ja "the" eivätkä nämä muuta lauseen asiallista sisältöä millään tavalla. Ja mikäli teillä oli mahdollisuus tarkastaa tämä seikka, niin sehän tarkoittaa sitä, että antamillani hakusanoilla löysitte kyseisen artikkelin, josta jokainen voi saada käsityksen tapahtumista.
Viimeksi yrititte samaa temppua mm. koska olin tehnyt kirjoitusvirheen journalistin nimessä ja niinhän te teitte itsekin samaisen virheen. Ero lienee vain siinä, että muiden tahojen tekemä kirjoitusvirhe on asioiden vääristelyä, kun taas omista pyritään vaikenemaan. Vastakkainasettelun ydin on juuri tässä, ettei toisille suoda sitä minkä itselleen oikeuttaa.

Pyritte vääristämään kirjoituksiani mm. DIA:n raporttia koskevan kirjoitukseni johdosta. Lainasitte minua ja unohditte itse, että mainitsin "mm. Yhdysvaltojen sotilastiedustelupalvelun (DIA)..." jätittekö tarkoituksella mainitsematta, etten vedonnut vain ja ainoastaan ko. raporttiin, jonka johdonmukaisuutta pyritte vähättelemään. Itse ajattelin kyseessä olleen epähuomion, mutta nyt huomaan erehtyneeni.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
Kalle: ""T.S" antamastani lauseesta puuttuivat "pilkku", "to" ja "the" eivätkä nämä muuta lauseen asiallista sisältöä millään tavalla."
Eivät ne merkitystä muuta, mutta se ei ollutkaan pointtini.
Sinä Kalle muutat theoryn theorieksi, campaignin campagneksi ja jätät sanoja pois. Pointti on siinä että miksi sinä teet näitä muokkauksiasi. Se olisi kiva tietää.

Kalle: "Viimeksi yrititte samaa temppua mm. koska olin tehnyt kirjoitusvirheen journalistin nimessä ja niinhän te teitte itsekin samaisen virheen. Ero lienee vain siinä, että muiden tahojen tekemä kirjoitusvirhe on asioiden vääristelyä, kun taas omista pyritään vaikenemaan."
Niinhän siinä kävi että kirjoitin nimen väärin. Satuin kirjoittamaan kosketusnäytöllä ja väliin tulee virheitä. Minulle se kävi kerran, Kalle puolestaan kirjoitti nimen joka kertaa väärin. Mutta kirjoittajan nimihän oli sivuseikka. Pääasia oli Kallen ilmoittama lehtiartikkelin nimi. Kahteen kertaan Kalle sen antoi ja molemmilla kerroilla Kalle poisti siitä avainsanan.

Kalle: "Pyritte vääristämään kirjoituksiani mm. DIA:n raporttia koskevan kirjoitukseni johdosta."
Oikeastaan minä olen nyt yrittänyt selvittää että vetoaako Kalle vuonna 2018 vuodelta 2012 peräisin olevaan yhden tiedusteluelimen arvioon. Yllättävän vaikeaa tuntuu tuohon vastaaminen olevan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
"T.S." ennen kaikkea pyritte vähättelemään Yhdysvaltojen armeijan tiedustelupalvelun laatimaa raporttia ja siihen sortui Obamakin suosimalla keskustiedustelupalvelua. Meidän onneksemme on vielä olemassa kenraali Martin Dempseyn kaltaisia harkitsevia vaikuttajia, ilman tätä henkeä Suomeenkin valuneiden pakolaisten luku ilmaistaisiin nyt kuusi numeroisina, eikä tämä arvio perustu vain ja ainoastaan ko. raporttiin.

Irakin 2003 invaasiosta alkaen alueellinen yleistilanne on jatkanut laskua tasaisesti pahempaan suuntaan vuosi vuodelta.
Gaddafin kuoltua Tripolin demokraattiseksi sotilaskuvernööriksi nimettiin Qatarin tukema Abdelhakim Belhaj, alias Abu Abdallah al-Sadek. Perinteellisesti hänet tunnetaan Libyan Al-Qaidan johtajana.
Syyrian merkittävintä Assadin vastaista opposiitiota hallitsee Qatarin tukemat muslimiveljekset ja Al-Qaida, lisäksi siihen kuuluu Saudi-Arabian tukemia ryhmiä, kuten Jaych al-Islam, joka mm. on loistanut Al-Nusran ja ISIS:n rinnalla suoritetussa yhteishyökkäyksessä Adraan loppuvuodesta 2013 vuonna. Mikäli Assadin vastaista opposiitiota tukevilla mailla ei ole parempaa tarjolla, niin kannattaisi lopettaa tämä pakkodemokratian vienti sinne missä se ei toimi.

Sivuutatte oleellisen ja pyritte tarttumaan lähes mitättömiin seikkoihin.
Katsokaa hakusanoilla: Independent 19 July 2017: The massacre of Mosul... Aleppo ja Ghouta lienevät sittenkin ihan pikku juttuja tuon rinnalla...

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
Kalle:
""T.S." ennen kaikkea pyritte vähättelemään Yhdysvaltojen armeijan tiedustelupalvelun laatimaa raporttia..."

Olen tässä kerta toisensa jälkeen kysynyt Kallelta että vetoaako hän vuonna 2018 johonkin vuoden 2012 raporttiin?
Kerta toisensa jälkeen Kalle on jättänyt vastaamatta.

Jatkossa sitten voidaan käsitellä raportin merkityksellisyyttä. Tällä hetkellä näyttää kuitenkin siltä että kyse on tyypilisestä Kallen hämäyksestä.

Kalle jatkaa:
"Irakin 2003 invaasiosta alkaen alueellinen yleistilanne on jatkanut laskua tasaisesti pahempaan suuntaan vuosi vuodelta.
Gaddafin kuoltua Tripolin demokraattiseksi sotilaskuvernööriksi nimettiin Qatarin tukema Abdelhakim Belhaj, alias Abu Abdallah al-Sadek. Perinteellisesti hänet tunnetaan Libyan Al-Qaidan johtajana.
Syyrian merkittävintä Assadin vastaista opposiitiota hallitsee Qatarin tukemat muslimiveljekset ja Al-Qaida,..."

Aiheena on venäläismiehen myrkytys. Ja Kalle kertaa vuodesta 2003 lähtien Lähi-Idän sodat. Mutta kuten olen ennenkin sanonut niin ne ovat myös Kallen agendaan kuuluvia aiheita ja siksi Kalle nekin aina vetää mukaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Joko....?
SWIFT
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
selityksen saanee
Putin varmaankin syyttää tästäkin järkyttävästä rikoksesta tsetseenejä,juutalaisia,tataareja,ukrainalaisia tai muita,vaan ei sitä syyllistä eli itseään. Sääli venäläisiä kun joutuvat elämään hirmuhallitsijan vainon ja valvonnan alla,jälleen kerran. Sääli myös maailmaa joka ei ole turvassa niin kauan kuin hirviöt saavat jatkaa vallassa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaisku myrkynkylväjälle
Lontoon rakeita vaan tonneittain Kremliin niin eiköhän Putinin sirkus hiljene.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hirvittävää
Edellinen venäläisten teko, joka järkytti yhtä suuresti kuin tämä, oli vuoden 1983 syyskuussa tapahtunut Korean Airlinesin lento 007:n ampuminen raa'asti alas vuoden 1983 syyskuun ensimmäisenä päivänä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hirvittävää
Pitäisi YLE:n näyttää uudelleen BBC:n dokumentti kyseisestä lennosta.Lentokoneen ohjaamossa oli käynyt tuntematon "huoltomies"kun ohjaamo oli tyhjä.Kukaan ei tunnistanut ko.henkilöä.Korealaiset lentäjät lensivät täsmälleen mittarien näytön mukaan,joka oli täysin eri reitti todellisuudessa.Eli tämä "tuntematon" muutti asetuksia niin että Jumbo 007 lensi suoraan Neuvostoliiton ohjusasemien yli ja niiden oli laitettava tutkat,joiden taajuus pidettiin salassa,päälle.Tietysti oli sattumaa että USA:n vakoilusatelliitti lensi samaan aikaan yli mitaten tutkataajuksia.Terroristivaltio USA on yksin syyllinen kuolonuhreista laskiessaan sen varaan ettei N-L pudota siviilikonetta joka "eksyi" tuntemattomasta syystä oikeasta reitistä ja 007 oli vain "sattumalta" Korean Jumbon tunnus
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tai muuten mitä?
Tulee väkisinkin mieleen Speden sketsi, jossa Neuvostoliiton edustajat hokivat "mitä sitten?".
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kyllä pulputin
porukka selityksiä keksii ja syyllinenhän on tietenkin kapitalistinen maailma. Kremlin sirkus ja pellet.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Valmistus maa kertoo tekijän?
Olisivat käyttäneet kiinalaista veistä tai amerikkalaista luotia niin syy olisi mennyt muille?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Valmistus maa kertoo tekijän?
Vaan jos eivät halunneet syyn menevän muille?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Davai
Kyllä venäjä on surkea suurvalta. Pullistelee laittomin keinoin ulospäin ja pitää kansaansa kyhyydessä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Davai
Onpa hyvä, kun joku tietää asoiden todellisen laidan. Onneksi olkoon!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kommunikeaa odotellaan
"T.S" ... Independent 19. July 2017 : The massacre of Mosul 40 000 feared dead in battle to take back city from ISIS as scale of civilian casualties revelead... en ilmeisesti ole paljon arvostellut koaliitionkaan aiheuttamia siviiliuhreja... niin mutta Assad ja Venäjä Aleppossa ja Ghoutassa. Ei mitään muttia. Venäjä koaliitio hoiti likaisentyön Aleppossa ja Ghoutassa ja Yhdysvaltojen koaliitio toimi samoin Mosulissa ja Raggassa. Se, että vastakkainasettelijat Syrian Observatory for Human Rights ja "T.S" vaikenevat koaliition toimista, ei muuta tapahtumien kulkua miksikään.

"Kalle" sitä ja Trump tätä... Sara A. Carter: Former DNI James Clapper allegedly leaked to CNN investigation revealed.

Brexit ja Yhdysvaltojen vaalit... Carole Cadwalladr: The great British Brexit robbery: How our democracy was hijacked.

Libyan sota 2011...
Naton puheenjohtaja, Rasmunssen: Vakuutan, että Nato toimi tarkasti YK:n mandaattia noudattaen.
Britannian puolustusministeri, Liam Fox: Vahvistan, että Nato tarjosi kapinallisille tietoa ja tiedusteluvälineitä eversti Gaddafin paikantamiseksi... haamu panssarivaunu kolonnasta puhumattakaan.

Stoltenberg: Naton koneet käyttävät transpondereita Itämerellä, mutta saattaa olla etteivät yksittäisten Nato maiden koneet käytä.

Tusk: Rikosoikeudellisista syistä EU ei voi asettaa lisäpakotteita Venäjälle, mutta yksittäiset EU maat voivat... amerikkalaisittain sanottuna tämä on bull shittiä. Joko Venäjä on syyllistynyt Skripalin myrkytykseen ja heille asetetaan sen mukaisesti pakotteita, tai sitten eivät ole ja tämä kaikki on pelkkää poliittista potaskaa. Yksi asia kuitenkin on varmaa. Novitshokilla myrkytetty Skripal olisi uupunut lähes välittömästi myrkytyksen seurauksena, ei kolmea tuntia myöhemmin.




Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Kommunikeaa odotellaan
"Kalle" Eikö sinua kyllästyttää tuo "hiekkalaatikko" keskustelu, jossa ei ole päätä eikä häntää. Todellisuudessa asiota tutkitaan aivan toisella logiikalla, johon sinä pyrit antamaan omia ratkaisuja myrkytys asioissa ja Syyrian sisällissodan kysymyksissä, ym. myissa.
Olen huomannut että kovin paljon kirjoittelet toisten kirjoittamia artikkeleitä, antaen sellaisen käsityksen, että ajatukset olisivat sinun omiasi. Kohteliaisuuteen kuuluu ilmoittaa kenen kirjoituksia lainataan. Alkuperäisen artikkelin kirjoittaja voi tulla loukatuksi ja voi saattaa vastuuseen alkuperäisen kirjoituksen manipuloinnista.
Kalle, jätä käsittelemisesi asioiden tulkitseminen ammatti ihmisten päänvaivaksi, koska et kuitenkaan voi vaikuttaa yhdenkään ongelman ratkaisuun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Kommunikeaa odotellaan
"Leevi" Annoin "sinulle" kolme lähdettä, joista sinä tarkistit vain yhden sisällön ja teit tämän perusteella hätiköidyn johtopäätöksen, että minä muuttelen muiden kirjoituksia mieleni mukaisesti.
Olen myös neuvonut Netanjahua neuvottelemaan Syyrian kanssa Golanista ja pyrkimään näin muuttamaan laittoman lailliseksi. Päivä pari sitten YK äänesti viisi Israelin toimia tuomitsevaa resoluutiota. Kukahan tässä leikkii hiekkalaatikossa ja millä oikeudella.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Kommunikeaa odotellaan
Kalle: "Olen myös neuvonut Netanjahua neuvottelemaan Syyrian kanssa Golanista ja pyrkimään näin muuttamaan laittoman lailliseksi."

Mitä Netanjahu vastasi, miten suhtautui neuvoihisi?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Kommunikeaa odotellaan
"Kalle" "Olen myös neuvonut Netanjahua neuvottelemaan
Syyrian kanssa Golanista ja pyrkimään muuttamaan laittoman lailliseksi".

Tiedustelen samaa kuin T.S.:kin. Mitä Netanjahu sinulle
vastasi, miten suhtautui neuvoihisi???

Tunnetko että sinä voit jotenkin ohjailla ja antaa Nejanjahulle neuvoja asioiden oikeellisuudesta ja kuinka
asioiden oikeesti pitäisi olla. Netanjahua sinun ei kannata
lähteä neuvomaan ja yleensä Israelin tekemiä päätöksiä arvostelemaan. Israelissa osataan tehdä oikeita päätöksiä,
joten meidän ei kannata lähteä neuvomaan. Siinä vain joutuu naurunalaiseksi. Tarkoitan juuri tätä käytyä keskustelutasoa taholtasi "leikkiä hiekkalaatikossa".

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Kommunikeaa odotellaan
"Leevi" kyllä voin antaa Netanjahulle neuvoja enkä siksi, että tuntisin itseni paremmaksi kun muutkaan suomalaiset, vaan siksi, että meidän oikeudenmukaisuuden taju on mailman korkealuokkaisinta tasoa. Emme halua sotaa ja olemme valmiit käyttämään kaiken diplomaattisen älymme välttyäkseemme sodalta.
Israel loukkaa Syyriaa Golanilla ja pyrkii kaikin mahdollisin tavoin saamaan Iranin talouspakotteiden alaisuuteen. Yhdysvallat tukevat tätä EU:kin vastaista politiikkaa. Israelille olisi paljon hyödyllisempää neuvotella Syyrian kanssa toimistaan Golanilla ja lopettaa Etelä-Syyrian "kapinallisten" epäsuora tukeminen. Näin ollen Syyrian hallituksen joukot pääsevät ottamaan rintamavastuun Golanin vastaisella rajalla ja tämä vetäisi Iranin tukemilta shiia jihadisteilta maton alta.
Israel saa 1/3 tarvitsemastaan makeasta vedestä Golanin vuoristosta. Syyriakin kärsii kuivuudesta ja tarvitsee tätä vettä. On tyhmää väittää, että Assad olisi uhka Israelin turvallisuudelle vain siksi, että hän pyrkii palauttamaan maalleen kuuluvat ja kansalleen elintärkeät alueet. Mitä kansat tekevät politiikoilla, joilla ei ole kykyä neuvotella asioista ?
Minulla on paljon sympatiaa Israelia kohtaan ja paljon kunnioitusta Israelin sotilaalliseen kykyyn toimia, mutta sanottava on, että heiltä on unohtunut oleellinen seikka. Voimankäyttö on järkevää vain silloin, kun kaikki poliittiset keinot on käytetty ja ne ovat osoittautuneet turhiksi.
Israelilla on Hamaksensa ja Hizbollahinsa, Syyrialla Al-Qaidansa, Venäjällä uzbekkinsa ja Kiinalla uiguurinsa. Yhteinen vihollinen ja prioriteetti ei ole Assad, Putin tai Xi Jinping, vaan se on salafisli/terrorismi.
Kuten aikaisemmin mainitsin turvatakuista... montako venäläistä diplomaattia Israel on karkoittamassa, ja mikäli ei yhtään, niin miksi?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.