Sunborn Princess ei mahtunut alittamaan Särkänsalmen siltaa

Sunborn Princess ei mahtunut Särkänsalmen sillan ali. TS / Jari Laurikko
Sunborn Princess ei mahtunut Särkänsalmen sillan ali. TS / Jari Laurikko

Hotellialus Sunborn Princess ei mahtunut alittamaan Särkänsalmen siltaa lauantai-iltana.

Aiemmin oli epävarmaa, jääkö alus odottamaan Särkänsalmen sillan kupeeseen veden laskemista vai mahtuuko se alittamaan sillan. Iltapäivän mittaan tulleiden tuoreempien tietojen mukaan aluksen olisi pitänyt mahtua lipumaan sillan ali, minkä jälkeen määrä oli kiinnittää irrotetut piiput takaisin katolle. Alus ei kuitenkaan mahtunut alittamaan siltaa.

Silminnäkijä kertoo Turun Sanomille, että keula kävi jo sillan alla, mutta kansirakenteet eivät todennäköisesti olisi mahtuneet. Tämän jälkeen alus hinattiin pois sillan alta.

Naantalin kylpylän edustalta matkansa aloittanut laiva lähti liikkeelle hieman ennen kolmea.

Jo puolen päivän jälkeen lauantaina paikalle oli kertynyt jo kourallinen uteliaita ohikulkijoita, jotka odottivat näkevänsä laivan lähdön rannasta. Puoli kolmen maissa ihmisiä oli kylpylän rannassa kymmenittäin, ja osa suuntasi Lammasluotoon nähdäkseen ohi lipuvan aluksen lähempää.

Jo Lammasluodon kohdalla Sunborn Princess otti takapakkia, kun toinen alusta hinanneista aluksista sai moottoriinsa köyden. Kemi I ja Minos luovuttivat vetovastuun Karhuaukon suulla Monsille ja Leonardolle.

Hotellilaiva suuntaa Naantalista Hollantiin muutostöitä varten, minkä jälkeen se sijoitetaan Lontooseen.

TS

Sunborn Princess matkalla kohti Särkänsalmen siltaa lauantaina 11.1.2014. TS / Jari Laurikko
Sunborn Princess matkalla kohti Särkänsalmen siltaa lauantaina 11.1.2014. TS / Jari Laurikko
Aamupäivällä uumoiltiin, että alus jää odottamaan Särkänsalmen sillan lähistölle, sillä se ei veden korkeuden vuoksi luultavasti mahdu kulkemaan sillan ali. Iltapäivällä arvio oli kuitenkin jo muuttunut. TS/Jari Laurikko
Aamupäivällä uumoiltiin, että alus jää odottamaan Särkänsalmen sillan lähistölle, sillä se ei veden korkeuden vuoksi luultavasti mahdu kulkemaan sillan ali. Iltapäivällä arvio oli kuitenkin jo muuttunut. TS/Jari Laurikko
Sunborn Princess matkalla kohti Särkänsalmen siltaa lauantaina 11.1.2014. TS / Jari Laurikko
Sunborn Princess matkalla kohti Särkänsalmen siltaa lauantaina 11.1.2014. TS / Jari Laurikko
Sunborn Princess lähti matkaan Naantalin kylpylän edustalta 11.1.2014. TS / Jari Laurikko
Sunborn Princess lähti matkaan Naantalin kylpylän edustalta 11.1.2014. TS / Jari Laurikko
Katso video
Katso video

Lue myös

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Ammattitaitoa?
Uutinen kertoo aika paljon hotellilaivan hinauksesta vastuussa olevien ammattitaidosta, valitettavasti.

Ihmetyttää myös ettei "laivassa" ole AIS-lähetintä, jolloin muut laivat (ja VTS) näkisivät sen ennenkuin tulee ongelmia ahtaalla väylällä. Nyt muut näkevät vain hinaajan/t

Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ammattitaitoa?
Hei, se ei ole oikea laiva, vaan "laiva" siksi se hinataankin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
moottoriinsa?
Näin hinaajia vähemmän tuntevana mietin, miten semmoinen saisi köyden moottoriinsa -mutta silti maakrapu veikkaa, ettei ole olut likikään moottoria, vaan potkurissa?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pellet asialla vai?
Kunnon vauhdilla se sieltä menee. Oikovat sitten Hollannissa isompia ryppyjä. Kas kun kukaan ei ole älynnyt lisätä painolastia. No, ei nykytolloilta voi liikoja vaatia. Mietintämyssyä kraapimaan koko sakki. Toinen hinaajista sai peräti moottoriinsa! köyden. Kohtalainen suoritus sekin. Toivottavasti huomenna pääsen mantereen puolelle, tarkoitan sitä siltaa pitkin.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hmm..
Mitenköhän vaikeaa tällaisen selvittäminen olisi ollut ensin paperilla, jos edes kansirakenteet eivät olisi mahtuneet? Hinaajakin vielä veti köyden potkuriinsa? Oliko tämä jokin isolla rahalla toteutettu vitsi?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Nykytollo
Kenties "maakrapu" on myös fysiikan ekspertti ja osaa sanoa kuinka paljon lisäpainoa tarvitaan noin isoon alukseen jotta aluksen "uppoamista" tapahtuu tarpeeksi?
Viisasta on helppo esittää jos osoittelee nimettömästi muiden avuttomuutta.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ennenkin
Allure of the Seas lisäsi vauhtia kun Isobeltin silta tuli vastaan. Sillan ja laivan väliin jäi 40 senttiä - kuulemma...
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
+44
Merivedenkorkeus +44cm, tämä seikka taisi olla epäedullista. Mahtaako hotellissa olla painolastitankkia ?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vai oikein alus
Pinnan yläpuolisilta osiltaan, tuo näyttää lähes alukselta, mutta näkisittepä sen altapäin... :D
"Asiantuntijat" täällä sanoo, että ottakaa painolastia... Minne???
Ainoa reikä mistä "proomu" ottaa vettä sisälle, on n. 30x30cm aukko josta ilmastoinnin jäähdytysvesi kulkee. Mitään painolastitankkeja tässä ei ole.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
hahaha
Juntit kyylää suu ammollaan jotai laivaa sillalta :D:D:D
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kauan ei enää oo aikkaakaan
Jos pakkaset rutosti tästä kovenee niin rupee virtapaikatkin jäätyy ja jo viikon päästä pitää ehkä jo kiskoo risteilijäpaattia jään läpi siellä Luonnonmaan toisella puolen..
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.