Estonian onnettomuus

Estonian tutkimuksessa ei haluta toistaa edellisvuosien virheitä – seuraavaksi aluksesta luodaan digitaalinen kopio

Laura Laaster
Viron onnettomuustutkintakeskuksen johtaja Rene Arikaksen mukaan esitutkinnan perusteella on aikaista tehdä johtopäätöksiä. Vielä tarvitaan muun muassa lisää tutkimuksia ja erilaisia simulaatioita.
Viron onnettomuustutkintakeskuksen johtaja Rene Arikaksen mukaan esitutkinnan perusteella on aikaista tehdä johtopäätöksiä. Vielä tarvitaan muun muassa lisää tutkimuksia ja erilaisia simulaatioita.

– Mielestäni esitutkinta oli onnistunut. Se oli hyvin ammattimaisesti tehty ja siinä käytettiin parasta markkinoilla olevaa laitteistoa.

Näin sanoo Viron onnettomuustutkintakeskuksen johtaja Rene Arik...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tutustun 1 kk 0 €

Haluatko lukea koko artikkelin?
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (4)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Mankala
Turhaa kaivelua
Estonian uppoamisen syy on ollut jo alusta asti selvä: keularamppi irtosi myrskyssä, koska ajettiin liian kovaa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Esko
Vast: Turhaa kaivelua
Samaa mieltä! Vaikka löytyisi joku muu syy, mitä epäilen, niin mitään ei kuitenkaan siitä opittaisi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Turhaa kaivelua tai ?
Jos ja kun vainajien omaisten mielestä tuohon uppoamiseen liittyy epäselvyyksiä (erilaisia teorioita) ja heidän mielestään asiaa ei ole tutkittu kunnolla niin ei mielestäni ole turhaa tutkia.
Tekniikka ja tutkimusvälineet ovat kehittyneet ja koska rahaa riittää niin siitä vaan.
Se tietysti on miettimisen paikka että mikä motivaatio on niillä jotka tutkimuksia tekevät.
Jotkuthan tuolla jo aiemmin kuvasivat tuota hylkyä ja tekivät ohjelman siitä.
Oli niin tai näin olisi hyvä että tuon valitettavan onnettomuuden penkominen saisi päätöksen.
Tuohan on niin nykyaikaista että esitetään kaikennäköisiä salaliittoteorioita.
Olin unohtaa. Viro, Ruotsi ja Suomi hyväksyivät tuon tutkimisen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
HANNU NIEMINEN
Vast: Turhaa kaivelua
Eräs merenkulun ammattilainen kommentoi toisessa aviisissa hänen ollessa laivaliikenteessä Itämerellä. Että aina kun Estonia kulki mennen tullen heidän tutka seurannassa, nopeus oli suurempaa kuin muilla. Kyse ilmeisesti aikatauluista, mutta se olisi pitänyt ottaa huomioon myös kovassa tuulessa. Tällä uudella tutkimuksella ilmeisesti haetaan vanhan loppuraportin muokkausta niin, että syyt oli jossain muussa kuin liian suuri nopeus myrskykeliin nähden.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.