Tallink Silja

Pohjoismainen investointipankki lainaa 100 miljoonaa koronapandemian takia vaikeuksiin ajautuneelle Tallink Siljalle

Arttu Laitala

Pohjoismaiden Investointipankki (NIB) lainaa 100 miljoonaa varustamoyhtiö Tallink Silja Oy:lle. Laina auttaa varustamoa selviytymään koronapandemian aiheuttamasta taloudellisesta ahdingosta. Suomen valtio on antanut 90 miljoonan osuudelle lainasta takauksen. Valtiontakauksen takana on halu turvata kriittisen tärkeä rahtiliikenne.

Tallink Silja on virolaisen Tallink Gruppin tytäryhtiö. Tallink kuljetti viime vuonna Suomen, Viron, Latvian ja Ruotsin välisillä reiteillä lähes 10 miljoonaa matkustajaa ja 380 000 kuljetusyksikköä.

– Tallink on alueella merkittävä työllistäjä, ja sillä on tärkeä tehtävä työntekijöiden ja rahdin kuljettajana. NIB:n myöntämä laina luokitellaan tukilainaksi, jolla lievitetään koronaviruspandemian vaikutuksia infrastuktuurin kannalta tärkeille yrityksille. Sillä tuetaan Tallinkin toimintojen jatkuvuutta näinä vaikeina aikoina ja tulevaisuudessa, NIB:n toimitusjohtaja Henrik Normann sanoo tiedotteessa.

Koronaviruspandemian vuoksi määrätyillä matkustusrajoituksilla ja rajojen sulkemisilla on ollut vakavia negatiivisia vaikutuksia Tallinkin toimintaan vuonna 2020. Tämän seurauksena yhtiön matkustajamäärä ja liikevaihto ovat vähentyneet huomattavasti. Lainan tarkoituksena on vahvistaa yhtiön maksuvalmiustilannetta heikentyneissä markkinaolosuhteissa.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (3)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Rainer Kryssi
Keplottelua
Ihmettelin otsikkoa, koska Viro ei ole pohjoismaiden investointipankin jäsen. Asia siis kierrettiin antamalla laina suomalaiselle tytäryhtiölle, joka juuri on potkimassa pois suomalaista maahenkilöstöä. Noilla laivoillahan suomalaisia työntekijöita ei ole vuosiin ollut kuin kourallinen. Eli me veronmaksajat lahjoitamme virolaiselle laivayhtiölle 90 milljoonaa. Tallink ei tule koskaan sitä takaisin maksamaan, Suomen tytäryhtiö vain nurin niin ei tarvi maksaa...
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Keplottelua
Kyllä minuakin tämä kuvio vähän ihmetyttää. Se nyt on selvä, että varustamo hakee kaikkea tukea mitä suinkin voi saada. mutta miksi juuri pohjoismainen investointipankki sitä tukee? Kun varustamot nauttivat suuria tukia jatkuvasti ja normaalioloissakin, mikä saa luulemaan, että tämä olisi esim. kannattava investointi? Kryssi taitaa arvata oikein.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Juha-Matti Martikainen
Vast: Keplottelua
Olisiko myös syytä hieman tarkastella mihin kaikkialle mukavuuslippumaihin ko toimijan eri alukset ovat rekisteröity? Ei ainakaan Suomeen, eikä edes Viroon?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.