Kotimaa

"Se että puhumme aina dieselistä, ei ole harmaiden hiusten vika" – mynämäkeläinen Teppo Mikkola jättää SKAL ry:n puheenjohtajuuden

Riitta Salmi
SKAL ry:n väistyvä puheenjohtaja Teppo Mikkola (vas.) ja toimitusjohtaja Iiro Lehtonen muistuttavat, että diesel ei ole häviämässä ainakaan vielä mihinkään.
SKAL ry:n väistyvä puheenjohtaja Teppo Mikkola (vas.) ja toimitusjohtaja Iiro Lehtonen muistuttavat, että diesel ei ole häviämässä ainakaan vielä mihinkään.

Teppo Mikkola väistyy Suomen kuljetusalan etujärjestön SKAL ry:n puheenjohtajuuden paikalta aikana, jolloin alan tulevaisuuden näkymät ovat harvinaisen synkät. Mynämäkeläistä talousneuvos Mikkolaa ei ...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Kokeile TS digiä
1kk eurolla.
Tilaus päättyy automaattisesti.

Tutustu 1 kk 1 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (4)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Julle
Nokivasarat tulee palkita ympäristön säästäjänä🤓
SKAL Mikkola on just oikeassa. Diesel palaa vielä pitkääään kumipyörä tavaraliikenteessä. Tuntuu hyvältä, kun reaalimaailmaa valotetaan aikuisen oikeasti. Ajelen taas helpottunein mielin vm -92 nokivasaralla joka toki pitkässä juoksussa selättää uudet töpselin päässä pidettävät härpäkkeet niin kestävyydestä kun ympäristön likaantumisessa. Nääs kun uusien valmistus ja eritoten akkujen tuotanto saastuttaa luontoa enemmän kun laki sallii. Tätä ei vaan haluta avata rehellisesti. Vanhat pitkäikäiset Diesel henkilöautot taas ovat tosi ekologisia kun ne kestävät isältä pojalle näin helpottaen uuden auton valmistuksen aiheuttamaa saastekuormaa. Ehken vähän sama juttu kun Rajamäen viinatehdas siellä ei edes kukaan huomannut hävikkiä kun joku janoinen oli vetänyt oman pienen viinaputken tehtaan aitojen ulkopuolelle toki putki tuotti ilojuomaa vain omaan käyttöön.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Nokivasarat tulee palkita ympäristön säästäjänä🤓
Oliko tämä huumoria vai jotain muuta? Ilmastodenialistit saavat kiksejä oudoista asioista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kommentattori
Vast: Nokivasarat tulee palkita ympäristön säästäjänä🤓
Mankala ei ilmeisesti ymmärrä mitä eroa on luvuilla 10 ja 10000.

Auton valmistus kokonaisuudessaan vaatii valtavat määrät materiaalien louhimista ja jalostamista kemikaaleilla. Materiaaleja täytyy myös sulattaa ja muovata. Kaikki tämä kuluttaa huomattavasti energiaa ja luonnonvaroja aiheuttaen suuren ekologisen jalanjäljen. Kaivos ym. teollisuus tuottaa energiasta suuren osan fossiilisilla.

Uuden auton valmistaminen aiheuttaakin pelkästään hiilidioksidipäästöjä yhtä paljon kuin vanhalla autolla 50000-100000 km ajaminen, autosta riippuen. Todella paljon saa vähäpäästöisellä autolla ajaa ennen kuin edes sen valmistus on kuitattu. Sähkön valmistuskin tuottaa päästöjä.

Mankala tyypilliseen tapaan vaan kuittaa asian keksimällä 'vihollisesta' ilkeitä nimityksiä sen sijaan että kumoaisi väitteet tieteellisin todistein.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Nokivasarat tulee palkita ympäristön säästäjänä🤓
Uusimman teknologian tehtaalla valmistettu sähköauto on oikeasti aiheuttanut vähemmän päästöjä kuin polttomoottoriauto.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.