Uutiset

Otkes on käynnistänyt tutkinnan merivartioston onnettomuudesta Loviisassa – hylky nostetaan tällä viikolla

Merivartija menehtyi vartiolaiva Turvan partioveneen upottua.
Merivartija menehtyi vartiolaiva Turvan partioveneen upottua.

Onnettomuustutkintakeskus Otkes on käynnistänyt varsinaisen tutkinnan juhannuspäivänä 20.6. Loviisassa tapahtuneesta onnettomuudesta, jossa Rajavartiolaitoksen partiovene sai pohjakosketuksen ja upposi. Aluksessa oli kolmen hengen miehistö. Yksi miehistön jäsenistä kuoli ja kaksi pelastui.

Otkes on tehnyt kuulemisia sunnuntaina ja maanantaina, sekä tehnyt tutkinnan kannalta oleellisia järjestelyjä sunnuntaista lähtien. Tutkintaryhmä on nimetty.

Hylyn nosto suoritetaan viranomaisyhteistyönä tällä viikolla. Otkes pyytää yleisöä olla menemättä hylyn uppoamispaikalle tai sen lähistölle nostotyön sujuvuuden takia. Onnettomuuspaikka on maantieteelliseltä sijainniltaan haasteellinen ja nostoon osallistujat tarvitsevat tilaa. Esimerkiksi veneiden muodostamista aalloista voi aiheutua haittaa ja vaaraa.

Tulevina viikkoina Otkes tulee tekemään hylyn tutkintaa, purkamaan tallenteita, sekä tekemään muuta tutkintatyötä. Kotimaan lausuntokierros on kuukauden mittainen. Tutkinta pyritään saamaan valmiiksi kahdeksan kuukauden tavoiteajassa, jonka jälkeen julkaistaan tutkintaselostus.

Lue lisää: Pääministeri Marin esitti osanottonsa merivartijan kuolemasta – partiovene upposi juhannuspäivän iltana

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vanhimmat ensin
Vastaa
JMS
Uppoamissyy
Siinähän tuo YLE:n kuvamateriaalista kävikin varsin selväksi, jetti on ihme kyllä vielä rungossa kiinni, mutta styyrpuurin puolen pohjassa, juuri ennen jetin vedenottoaukkoa, on liki metrin mittainen repeymä.
Konetila on täyttynyt minuuteissa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.