Ruoan kotiinkuljettajat yhdistävät voimansa – Foodora ja Pizza-online yhdistyvät
Vuonna 2007 Suomessa perustettu kotiinkuljetuspalvelu Pizza-online yhdistyy ruoantoimituspalvelu Foodoran kanssa.
Yritykset jatkavat tammikuun lopusta alkaen yhdessä Foodoran brändin alla Suomen suurimpana alan toimijana. Uusi Foodora kattaa yli 80 kaupunkia ympäri maata.
– Ruoan tilaaminen yleistyy vuosi vuodelta ja on monelle suomalaiselle jo arkipäivää. Ala on kuitenkin suhteellisen uusi ja toimintaa pitää kehittää jatkuvasti. Yhdistämällä kaksi brändiämme voimme tarjota sekä palvelun käyttäjille että ravintoloille enemmän. Kehitystyö ja resurssit kohdennetaan yhteen brändiin, foodoraan, ja näin pystymme parantamaan käyttökokemusta ja palvelun tasoa, Foodoran Suomen markkinointijohtaja Nora Särkkä kertoo tiedotteessa.
Kotimainen Pizza-online.fi myytiin saksalaiselle Delivery Herolle vuonna 2012. Yritys on omistanut Suomessa myös Foodoran vuodesta 2015 lähtien.
– Halusimme säilyttää jo kuluttajille tutun brändin, joten mietimme pitkään näiden kahden brändin välillä. Koimme, että Pizza-online.fi yhdistetään vahvasti pizzaan, vaikka tarjoamme paljon muutakin. Olikin luonnollista valita brändiksi Foodora, markkinointijohtaja kertoo.
Pizza-onlinen käyttäjät voivat jatkaa saman sovelluksen ja tunnusten käyttöä. Sovellus päivittyy tammikuun lopulla Foodoraksi. Foodoran asiakkaat voivat jatkaa tilausten tekemistä samoilla tunnuksilla, mutta käyttö vaatii uuden sovelluksen lataamista sovelluskaupasta.
Muutos ei vaikuta konsernin Suomen työntekijöihin, joiden työt ohjautuvat jatkossa kahden brändin sijaan yhteen.