Finnairin koneessa Frankfurtista Helsinkiin ilmeni lennon aikana nokkatelineen vika – aiheutti suurhälytyksen, mutta kone laskeutui onnistuneesti

Finnairin kone ilmoitti lennon aikana, että koneen nokkatelineessä on vikaa. Kyseessä on sentyyppinen vika, josta tehdään prosessinmukaisesti aina hälytys. Kuvan kone ei liity tapaukseen (arkistokuva).
Finnairin kone ilmoitti lennon aikana, että koneen nokkatelineessä on vikaa. Kyseessä on sentyyppinen vika, josta tehdään prosessinmukaisesti aina hälytys. Kuvan kone ei liity tapaukseen (arkistokuva).

Tanja Nuotio

Suurhälytyksen Helsinki-Vantaan lentokentälle aiheutti myöhään keskiviikkoiltana Finnairin kone, joka oli tulossa Frankfurtista Helsinkiin.

Finnairin viestintäpäällikkö Suvi Aaltonen kertoo Lännen Medialle, että kone ilmoitti lennon aikana, että koneen nokkatelineessä on vikaa.

– Mutta kone laskeutui onnistuneesti Helsinki-Vantaan lentokentälle. Kyseessä on sentyyppinen vika, josta tehdään prosessinmukaisesti aina hälytys, Aaltonen toteaa.

Kyseessä oli Finnairin lento AY1416 Frankfurtista Helsinkiin. Aaltosen mukaan koneessa oli 166 matkustajaa ja lisäksi miehistön jäsenet. Kone laskeutui ajallaan ja normaalisti.

STT uutisoi, että Helsinki-Vantaan lentoasemalla oli myöhään keskiviikkona suurhälytys. STT:n mukaan pelastuslaitos sai ilmoituksen puoli yhdentoista aikaan illalla. Paikalle lähetettiin useita pelastuslaitoksen yksiköitä.

– Yhdentoista aikaan pelastuslaitos kertoi, että mahdollisen vaaran kohteeksi joutunut kone laskeutui turvallisesti. Pelastuslaitos ei suostunut yöllä kommentoimaan tarkemmin, minkälaisesta vaarasta tai minkä lentoyhtiön koneesta oli kyse, STT kertoo.

Suvi Aaltonen huomauttaa, että turvallisuus on Finnairille ja koko lentoalalle ykkösasia.

– Sitä varten tällaisiin asioihin valmistaudutaan ja ne otetaan aina tosissaan, hän viittaa suurhälytykseen.

Finnairin kone on nyt mennyt selvitykseen ja huoltoon. Aaltosen mukaan sen jälkeen tiedetään enemmän, mistä on ollut kyse.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.