Tampereen raitsikka jakaa mielipiteet edelleen – työmaa näyttää, mikä voi odottaa myös Turkua tulevien ratkaisujen jälkeen

Riitta Alakoski
Marjo Heikkilä liikkuu lastensa Seelan (vas.), Eemin, Hilman ja rattaiden kanssa edelleen mielellään Tampereen keskustassa, ja uskoo, että lopputulos palkitsee työmaa-ajan haitat.
Marjo Heikkilä liikkuu lastensa Seelan (vas.), Eemin, Hilman ja rattaiden kanssa edelleen mielellään Tampereen keskustassa, ja uskoo, että lopputulos palkitsee työmaa-ajan haitat.

Riitta Alakoski

Tampere

Toriparkkityömaan repimään Turun keskustaan on odotettavissa lisää myllerrystä, mikäli raitsikkahanke saa jatkoa. Asian käsittely on tällä hetkellä jäissä kaupunginjohtaja Minna ...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa TS Digi
1 kk maksutta.

Tilaan 1 kk 0 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (44)

Vastaa
pekko
järjetön 👎🏻
Täysin järjetön ratkaisu koko ratikka nykypäivänä ! Kallis ja meluisa !
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Turre
Vast: järjetön 👎🏻
Juu, koko Eurooppa on täynnä järjettömiä kaupunkeja jotka rakentavat raitioteitä. Vain Turussa ollaan fiksuja ja ymmärretään, että ratikka on järjetön. Nekin kaupungit joissa ratikka on ollut menestys, ovat järjettömiä. Ja ne korkeasti koulutettujen ammattilaisten, VTT:n asiantuntijoiden yms. selvitykset ovat järjettömiä. Kyllä Pekko tietää parhaiten...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
pekko
Vast: järjetön 👎🏻
Jos Euroopassa innostutaan laskemaan housuihin niin Turre myös , vai ?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Eteenpäin
Vast: järjetön 👎🏻
Kommentti supebussin puolesta tuntuu jotenkin oudolta, raitiotie tulee kuitenkin olemaan esteetön, bussit ei.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ajattelija
Vast: järjetön 👎🏻
Mitenkä raitiovaunuun kiivetään esteettömästi katutasosta?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
J
Vast: järjetön 👎🏻
Ajattelijan kannattaisi vilkaista raitiotiesuunnitelmaa, eikä elää muistejensa raitiotiekalustoa ajatellen.

Tai sitten ajattelijaa ei lainkaan haittaa se, että hän näyttää tyhmältä heitellessään tuollaisia kommentteja...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Turisti
Vast: järjetön 👎🏻
Ratikka ei ole meluisa. Eikä siihen tarvitse kavuta katutasosta. Eikä siinä huoju ympäriinsä tai saa pelätä pyörätuolin liikkumista mutkissa. Em. Asioiden takia liikkuminen Helsingissä ratikoilla on luksusta Turun busseihin verrattuna.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ajattelija
Vast: järjetön 👎🏻
HKL:n tietoa raitioliikenteen esteettömyydestä
Raitioliikenteen esteettömyyteen vaikuttavat seikat voidaan jakaa kahteen osa-alueeseen: kalustoon ja kuljettajatoimintaan liittyviin sekä pysäkki-infraan liittyviin asioihin. Kaluston osalta lattiakorkeus, luiskat, kutsunapit sekä kuljettajien toiminta ovat esteettömän liikkumisen kannalta olennaisimmat tekijät.
Pysäkki-infran osalta pysäkkikorkeus ja -kaltevuus sekä pysäkin leveys ja esteet pysäkillä muodostavat pysäkkien esteettömyyden olennaisimmat seikat. Myös pysäkkien kunnossapidolla on merkitystä esteettömän liikkumisen varmistamisessa.
Raitioliikenteen esteettömyysselvitys on saatavana sähköisenä julkaisuna.Suosittelen tutustumista.
Miten asia on erilainen verrattuna bussiin? Raitiovaunun lattia on 35 - 55 cm korkeudella!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Veeti
Vast: järjetön 👎🏻
Miksi ihmeessä nimimerkki "ajattelija" kaivelee netistä jotain HKL:n esteettömyyskuvauksia kun kyse on nimenomaan Tampereelle toteutettavasta ratikasta?

tampereenratikka.fi/vaunujen-suunnittelu-sivulla sanotaan yksiselitteisesti, että vaunun lattia on samalla tasolla pysäkkien kanssa. Esteettömyysvaatimus on Tampereen raitiotien kehitysvaiheessa asetettu erittäin korkeaksi, kynnykset sekä rako pysäkkilaiturin ja vaunun välillä saavat olla vain muutaman senttimetrin luokkaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Nettomaksaja evp.
Käykää Helsingissä ja Tallinnassa
Molemmissa on raitsikat ja molemmissa kaupungeissa on nähtävissä näiden massiivinen haitta ja olematon kuljetuskapasiteetti.

Kiskot teissä haittaavat kaksipyöräistä liikennettä, jota nyt pitäisi suosia. Muualla kiskot vievät väylät itselleen kaikilta muilta ja näkymä on aina sama.
Autot, eli kustantajat istuvat ruuhkissa samalla kuin vääriin paikkoihin vievät kiskot ammottavat vieressä tyhjyyttään. Seuraava raitsikka on jonkun kilometrin päässä ja sitä seuraava myös. Toisella puolella autoja kulkee harvakseltaan busseja omilla kaistoillaan. Niissä siirretty henkilö/h on jollain tolalla mutta aivan liian vähäinen jotta niille tarvitsisi antaa nykyisiä määriä omia kaistoja.

Raideliikenne maan päällä sopii kaupunkien väliseen liikenteeseen, ei muualle.

Tulevaisuuden joukkoliikenne on pienissä, itseohjautuvissa yksiköissä, ei nivelbusseissa tai kaupunkijunissa. Älkää turhaan hajottako Turkua kalliilla virheinvestoinneilla kun tulevaisuuden ratkaisut ovat jo kokeilussa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Aleksi
Vast: Käykää Helsingissä ja Tallinnassa
Käykää mieluummin Aarhusissa, Bergenissä, Nottinghamissa, tai jossain muussa kaupungissa jossa on moderni raitiotie. Tai odottakaa Tampereen uuden raitiotien valmistumista..

Helsingin tai Tallinnan raitiotiet eivät ole hyvä esimrekki tehokkaasta nykyaikaisesta raitiotieverkosta.

Sähköbusseissa on kysymys vain käyttövoimasta. Raitiotiessä puolestaan on kyse tehokkuudesta, esteettömyydestä sekä kaupunkiympäritön kokonaisvaltaisesta uudistamisesta. Näitä aisioita ei saada sähköbusseilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Nettomaksaja evp.
Vast: Käykää Helsingissä ja Tallinnassa
Järkevämpää olisi ollut rakentaa teitä tyhjien raitioteiden sijaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Turusen pyssy
Raitiovaunuista kansanäänestys Turussa
Kyllä kansa tietää! Tässä kohtaa on asiaa syytä kysyä niiltä, jotka tietävät. Tähän astisten gallupien valossa peli kyllä näyttää selvältä: ei raitioteille. Niitä ei enää turkulaisten parkkittukaan perhe kestä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Turre
Vast: Raitiovaunuista kansanäänestys Turussa
Sopii. Mutta kansanäänestyksen ehtona on sitten niiden selvitysten lukeminen, jotka perustuvat alan ammattilaisten jo vuosia tekemiin selvityksiin ja kansainvälisiin kokemuksiin. Ennen kansanäänestystä tentti. jossa testataan onko ymmärtänyt lukemansa.

Turun kaikkien aikoien tärkeintä, vuosikymmeniä kaupungin kehitykseen ja kilpailukykyyn vaikuttavaa päätöstä ei tehdä mutu-fiiliksellä vaan faktoihin perustuen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Turusen pyssy
Vast: Raitiovaunuista kansanäänestys Turussa
Sama vaatimus myös kaupungin virkamiehille ja poliitikoille. Luetun ja kuullun ymmärtämiskokeeseen se päätös sitten kaatuisi. Kukahan sen uskaltaa järjestää?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Andy
Vast: Raitiovaunuista kansanäänestys Turussa
Arvoisa " Turre ".

Lievästi sanottuna aika omituinen ulostulo. Tuntuu siltä, että et ole itse ollenkaan ymmärtänyt kansanäänestyksen " ideaa ".

Ideahan on, että jokainen äänestää omista lähtökohdistaan
tuntemustensa, tietojensa, toiveidensa ja elämänkokemuksensa pohjalta ja tulos on sitten sitä mainostamaasi faktaa.

Sinun kirjoituksesi mukaan tulee sellaiseen lopputulokseen, että vain raitiotiemyönteinen äänestystulos kelpaa ja on ainut oikea.

Erittäin omituista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa Pasa
Vast: Raitiovaunuista kansanäänestys Turussa
Juuri tuosta syystä kansanäänestyksiä ei tule järjestää.

Brexit-äänestyksen tulos olisi ollut tyystin erilainen, jos kaikki tänään ihmiselle annettu tieto olisi kerrottu jo ennen äänestystä. Tunteella, toiveilla ja elämänkokemuksella äänestäminen tulee briteille todella kalliiksi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
kärrypolku-asemakaava
Onneksi meillä Turussa
on massit tyhjät! Rahat on kylvetty kaikenlaiseen muuhun "tarpeelliseen" ja lisäksi liikenneväylät on jo kavennettu kaikenmaailman istutuksilla ja keskikorokkeilla niin ettei sekaan enää mahdu ratikkakiskoja tai pyöräilykaistoja.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Sivusta seuraaja
Savun hälvettyä
Jos kuopan jälkeen revitään kadut auki ja laitetaan raiteet, niin se on hyvästi keskustan bisnekselle. Nyt jo autoilevat kaupunkilaiset ovat löytäneet kauppakeskukset ja yhden katon alla ostamisen - sille tielle jäävät.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Tiplu
Järki käteen päätäjät.
Kyllä raitsikka on hyvä ratkaisu jos ei ole muuhun mahdollisuutta. Toiseksi on hyvä seurata tulos mitä Tampereella tapahtuu ja riittääkö verrata kyseiseen hankintaan. Kuinka paljon taloja pitää purkaa ja kuinka paljon keskustaa pitää sulkea kaikelta muulta liikenteeltä. Tehkää tästä uhkakuva selvitys ,ennen kun hosutte taas. On tässä Turussa selvitty vuosikymmeniä ilman ratikkaa ja satoja muita kaupunkeja kun on sähköpussit keksitty ja kilometrejä jo miljoonia.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Näinon
Vast: Järki käteen päätäjät.
Valtaosassa Euroopan kaupungeissa, jotka ovat Turun kokoluokkaa, ei ole ratikkaa, eikä ole tulossakaaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
satunnainen turkulainen
Ei enää raitiotietä Turkuun!
Ei raitiovaunuja Turkuun! Kun ne on kertaalleen purettu, antaa olla niin. Nykyiset kuntapäättäjät eivät tarvitse itselleen monumenttia, josta turkulaiset muistavat heidät suruttomina tuhlareina.

Täältä keskustasta karkotetaan muuten viimeisetkin ihmiset ja liiketoiminnat raitiotierakentamisella. Ensin rakennetaan törkykalliit kiskot ja johdinjärjestelmä, kunnes huomataan että suunnitelmat meni vähän pieleen ja siirretään kiskoja kulkemaan eri reittiä. Tuolloin hinta on jo pompsahtanut vähintään kolminkertaiseksi alkuperäisestä budjetista ja kaupunki on edelleen yhtenä isona remonttityömaana. Sitten jos raitiotie joskus saataisiinkin ”valmiiksi”, pienikin liikennehäiriö ruuhkauttaa liikenteen, jolloin ensin pitkiin aikoihin ei kulje ainoatakaan ratikkaa ja sitten niitä tulee monta peräkkäin - ja matkustajat kiittävät.

Ottakaa nyt jo järki käteen. Lisää sähköbusseja liikenteeseen. Ne eivät tarvitse kiskoja eikä johtimia ja sähköbussien reittiä voi muuttaa hetkessä koska tahansa. Ennen kaikkea ne tulevat veronmaksajille huomattavasti halvemmiksi kuin raitiovaunut. Mistä juolahtikin mieleeni, että harkitsemattomilla, kalliilla ja tarpeettomilla investoinneilla ne veronmaksajat muuttavat aika nopeasti kehyskuntiin, kuten varmaan arvoisat kuntapäättäjätkin lienevät jo huomanneet.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Andy
Järki käteen päättäjät.
Lehdistä on saatu lukea viimeaikoina Turun kaupungin kotihoidon valtavista henkilöstävajauksista. Syy, huono ja muita kuntia alhaisempi palkkaus.

Kaupunki kertoo palkkojen korottamisen maksavan kymmeniä miljoonia, joten siihen ei ole varaa.

Samaan aikaan Turun päättäjät ajavat n. 500 miljoonaa maksavaa raitiotieratkaisua. Aivan sekopäistä touhua.

Arvoisat päättäjät, ajatelkaa, jos pystytte, mutta asiat tärkeysjärjestykseen.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Veeti
Tuskin enää jakaa..
Toki Tampereellakin on edelleen sellaisia, jotka jääräpäisesti ovat raitiotietä vastaan, mutta tuskimpa se mitenkään vahvasti enää "jakaa Tampereen kaupunkia". Oma tuntumani on että ihmisten suhtautuminen on positiivisen odottavainen - kohta päästään menemään ratikalla.

Se näkyy mm. siitä miten moni on käynyt katsomassa ratikan makettia tai kun esimerkiksi Tampere-päivänä moni kokeili resiina-ajoa raitiotiekiskoilla.

Pahimmat rakennustyömaat ovat tosiasiassa takanapäin, ja vaikka työmaa-aitoja on vielä kaikkialla, monessa paikassa on joko valmista tai ollaan viimeistelyvaiheessa. Näkyy miten raititotien rakentaminen on silmin nähden kohentanut kaupunkiympäristöä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Joopa joo
Vast: Tuskin enää jakaa..
Hyvä logiikka. Minä esim. uskon, että kaikki suomalaiset hyväksyvät maataloustukipolitiikkamme. Se näkyy siinä, kun olen käynyt maatalousnäyttelyssä, ja siellä oli paljon ihmisiä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
E. Inari
Turkuun jättikaaos
Tampereella myllätään keskustaa huomattavasti Turun suunnitelmaa vähemmän. Valtaosa kiskoista vedetään lähiön rakentamisen aikana varatulle moottoritielinjaukselle.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.