Autoilu kallistuu pian ja paljon, jos tuleva hallitus alkaa toteuttaa virkamiesten näkemyksiä

Ministeriön virkamiehet ottaisivat käyttöön kilometripohjaisen tiemaksun, mahdollistaisivat tietullit kaupunkiseuduilla ja poistaisivat oman auton käytön kannustimet.

Kari Pitkänen
Onko tämä edessä Suomessakin? Tietulleja peritään monissa Euroopan maissa, muun muassa Kroatiassa. Niissä maissa sekä autoilun verotus että yleinen veroaste on yleensä kuitenkin Suomea alhaisempi.
Onko tämä edessä Suomessakin? Tietulleja peritään monissa Euroopan maissa, muun muassa Kroatiassa. Niissä maissa sekä autoilun verotus että yleinen veroaste on yleensä kuitenkin Suomea alhaisempi.

Ilari Tapio

Liikenne- ja viestintäministeriö on julkaissut virkamiesnäkemyksen siitä, millaista liikennepolitiikkaa Suomessa tulisi harjoittaa vuosina 2019-2023.

Näkemys on tehty ilmasto edellä. Se nojaa vahvasti kestävän ja vähäpäästöisen liikenteen edistämiseen. Poliittisesti asiakirjaa ei ole käsitelty.

Jos poliitikot innostuvat toteuttamaan virkamiesten toimenpide-ehdotuksia, autoilu kallistuu pian ja paljon.

Ehdotuksiin kuuluu muiden muassa kaupunkiseutujen tiemaksujen mahdollistaminen ja kilometripohjaisen tiemaksun käyttöön ottaminen liikenteen verouudistuksen yhteydessä. Poistettavaksi virkamiehet ehdottavat vähennyksiä ja kannustimia, jotka ovat oman auton käytön osalta parempia kuin muun liikenteen.

Virkamiehet esittävät myös alueellisten tai valtakunnallisten liikenneverkon käyttömaksujen käyttöön ottamista. Kertyneet varat osoitettaisiin väyläverkon ylläpitoon ja kehittämiseen. Suuria investointeja varten perustettaisiin hankeyhtiöitä.

Julkisen liikenteen tukemisen ehdoksi virkamiehet asettaisivat tuen saajien sitoutumisen vastuulliseen ilmastopolitiikkaan.

Virkamiesnäkemyksen mukaan kilpailun avaamista tulee jatkaa. Asiakirjassa esitetään muun muassa VR-Yhtymän rautatieliikenteen operoinnin eriyttämistä eri yhtiöksi valtioneuvoston kanslian omistajaohjaukseen. Yhtymän jäljelle jäävä osa siirrettäisiin erityistehtäväyhtiönä liikenne- ja viestintäministeriön omistajaohjaukseen.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

autoilu
on yhtä verottamista sitten ihmetellään vanhaa autokantaa ihmiset ajetaan nurkkaan kaikilla maksuilla ja sitten pitäisi joustaa palkoissakin huh huh ei lainkaan fantastista
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: autoilu
Näiden tämän päivän virkamiesten esityksiä kuunnellessa. uskon sittenkin kolmannen sukupuolen olemassaoloon.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: autoilu
Ei ihmisiä ajeta nurkkaan vaan ohjataan tekemään vastuullisia valintoja. Vain pinttyneisiin tapoihin jääneet jäärät kokevat sen nurkkaan ajamisena.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Eliitin etuja ajava ministeriö
Tarkoitus on tehdä autoilusta niin kallista, että vain rikkailla ministeriön virkamiehillä itsellään on varaa ajella autolla.
-Kaikille muille tarjotaan ei oota.
Lopetan työnteon kokonaan, jos autoilun hintaa nostetaan.
Samalla loppuu veron maksaminen valtiolle.
-Autoilua verotetaan jo 8 miljardia vuodessa, 15% valtion budjetista, silti raha ei riitä tienpitoon, mutta "pakolaisille" riittää.
Lopputulema: Suomalaisilta autot pois ja tilalle 35 000 tulijaa per vuosi.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Eliitin etuja ajava ministeriö
Aiot siis kostoksi ryhtyä valtion elätettäväksi? Sinuako nyt pitäisi sääliä, kun elelisit minun verorahoillani?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Eliitin etuja ajava ministeriö
Tarkoitus on saada ihmiset tekemään vastuullisempia valintoja.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lunta tupaan ja jäitä porstuaan
Ei näitä montaa tällaista ehdotusta enää tarvita, niin persut nappaa 25 prosentin kannatuksen vaaleissa. Miksi täällä kannattaa autoilua vaikeuttaa ja kallistaa, kun Intiassa saa mopoilla kahvat kaakossa?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Lunta tupaan ja jäitä porstuaan
Muuta Intiaan jos sen maan ilmanlaatua kaipaat. Älä tuputa pakokaasujasi muille.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Lunta tupaan ja jäitä porstuaan
Älä syydä rahojasi Intiaan juoksemalla halpojen hintojen perässä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ryöstön suunnittelu päällä
Ne ylimääräiset 6 - 7 miljardia mitä jo nyt on lypsetty eivät siis riittäisi kattamaan autoilun kuluja? Eli kokonaisuudessaan me maksamme yli 8 mrd. € joista vain alle 20 % käytetään liikenteen hyväksi. Kyllä pitäisi ministeriöitten keksiä jokin muu rahasampo valtion pohjattomien menokiintiöitten kattamiseksi. Ehkä me suomalaiset olemme kesyjä kuin varpuset kylminä emmekä ajattele todellista riistoa juuri meihin itseemme kohdistettuina. Mutta olemme olleet tyhmiä kuin vasemman jalan saappaat kun näin jatkuu ja uhkakuvia enemmästä edelleen on ilmassa. Siis mikään ei riitä!
Pitää nyt kansalaiskeskustelun myötä ryhdistäytyä ainakin vaaleissa ja tarkastaa omat etumme mitä tuskin mitään heikäläisten vaaoissa painavat. Toisena on uhkakuva Ranskan mallista..., ehkä!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ryöstön suunnittelu päällä
Eivät riitä. Pari miljardia puuttuu vuosittain kun käytetään WHO:n tutkijoiden laskelmaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ryöstön suunnittelu päällä
Ei rahalla saada terveellistä elinympäristöä vaan teoilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Paluu
Paluu hevostalouteen seuraa tästä,ja sekin varmaan tässä maassa tapetaan heti.Maan talous kuolee näillä jutuilla varmasti.Viissaat ja ne ketkä pääsee muuttaa pois.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Paluu
Saksalaiset autot saastuttaa jo uutena enemmän kuin 30-vuotta vanha japsi .
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Paluu
Ilmastonmuutoksen "torjunnan" merkeissähän on tarkoitus tappaa päästöjen takia maastamme lehmänkantturatkin ja laittaa kansa viherdietille. Tosin Intiassa käyskentelee muutama miljoona pyhää lehmää, mutta so what?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sitten pitää lopettaa työt
Ei siinä oikeen vaihtoehtoja ole kuin lopettaa työt. Näyttää noilla tuilla elävän hienosti kun varaa käydä baareissakin ja ei tarvii asumiskustannuksista huolehtia. Ei tarvii edes säästellä sähköä eikä lämpöä talvella
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Sitten pitää lopettaa työt
Et taida ihan elää samassa maailmassa kuin me muut.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
realismi puuttuu
"Kertyneet varat osoitettaisiin väyläverkon ylläpitoon ja kehittämiseen."
Jos nyt otetaan autoilijoilta 8mrd ja laitetaan tieverkkoon 1mrd, voisko tuosta 7mrd laittaa tieverkkoon enemmän? Autoilu on Suomessa jo maailman kalleinta ja pitkät etäisyydet ei helpota. 2h bussissa istuminen ei ole hyvinvointia.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: realismi puuttuu
Tieverkko on kallista ylläpitää. Edullisempaa olisi kehittää rautatieverkosto sille tasolle jolla sen kuuluisi olla.

Totta kaksi tuntia bussissa ei ole hyvinvointia. Yksi tunti junassa on.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: realismi puuttuu
Ei hätää, tietyömaille ja rakennuksille pieniä vihreitä miehiä ajamaan pieniä vihreitä sähköautoja. Peräkärryyn kottikärryllinen vihreätä sepeliä Kiinasta. Dieselgeneraattorit puksuttamaan vihreätä sähköä kauas työmaan portin ulkopuolelle. Tai ostetaan vihreätä venäläistä ydinvoimaa. Siistiä!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: autoilu
Kyllä näin on. Yhteiskuntajärjestelmämme ei ole taloudellisesti kestävä, verotus on maailmanennätysluokkaa mutta rahasta on pulaa miltei kaikkialla. Tämä on tyypillistä sosialismille.

Liikenteestä kerätään veroja 8 miljardia ja takaisin investoidaan alle miljardi. Sähkövero on 30-kertainen esim. Ruotsiin nähden ja kolminkertaistettu 2000-luvulla. Sitten vielä Rinne esittää sähköverkkojen sosialisoimista uudeksi vieläkin tehokkaammaksi lypsylehmäksi valtiolle. Eläkkeisiin menee neljännes palkoista ja niistä rahastoidaan vain alle kolmasosa, joille saadaan niillekin vain puolet markkinatuotosta koska rahoilla tehdään politiikkaa. On myönnettävä tosiasia, tulonsiirtoihin ja suureen julkiseen talouteen perustuva järjestelmämme hukkaa hyvinvointia.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: autoilu
"Pena" Sosialismille tuskin on tyypillistä, että viime vuonna maksettiin osinkoina ennätykselliset 16 miljardia euroa. Yhä suurempi osa työn tuottavuudesta valuu osakkeenomistajien laariin, eikä tarvitse tehdä muuta kuin makailla ja plarata paksua osakesalkkuaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: autoilu
Että näin: kyllä se on sosialismille tyypillistä, että voittoja ei kannata sijoittaa liiketoimintaan (koneisiin, tutkimukseen, työntekijöihin) koska se ei niihin sijoitettuna tuota. Suurin syy tähän tuottamattomuuteen on verotuksen kuristava vaikutus kaikkeen. Siksi suomalaiset suuret pörssiyritykset eivät ole 2000-luvulla juurikaan kasvaneet, eivät ainakaan Suomen markkinoilla eivätkä juuri investoineetkaan. Näivettyvät pikkuhiljaa kuten koko kansantalous. Mikäli uskot autuuden koittavan osakkeita omistamalla, niitä voi vapaasti ostaa pörssistä. Sosialismia taas ei pääse pakoon edes kumiveneellä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: autoilu
2000-luvun järjestelmä on kokoomuksen aikaansaannosta. Ihanko oikeasti Pena väität että kokoomus on sosialistipuolue?

Kokoomus nimittäin on yritystukien takana. Miksi yritys investoisi tuottavaan toimintaan kun se saa rahat takuuosinkoihin ilmaiseksi valtiolta?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: autoilu
Kyllä, Kokoomus on sosialistipuolue kuten muutkin valtapuolueet. Kansalaisista suurin osa on tehty niin tulonsiirroista riippuvaisiksi, että valtaa ei saa lupaamatta lisää etuuksia. Yritystuilla pyritään kannustamaan yrityksiä juurikin investoimaan kotimaahan ja kompensoimaan heikkoa yhteiskuntamme kilpailukykyisyyttä. Siltikin yrityksiimme sijoittaminen ei ulkomaisia kiinnosta huonon tuottavuuden vuoksi ja Helsingin pörssin viisi suurinta sijoittajaa ovatkin kotimaisia eläkeyhtiöitä. Tästä johtuen eläkerahoille saadaan alle puolet markkinatuotosta. Yhteiskuntajärjestelmämme siis takaa kaikkien näivettymisen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hei
Luuleeko päättäjät, että täällä näilläkään kustannuksilla enää turhaan ajellaan? Maailma ei pelastu vaikka kaikki suomalaiset lopettaisivat töissä käynnin, jotta ei tulisi siitä omasta Toyotasta tai Kiasta saasteita ilmakehään.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaus on PS
Kun äänestää PS-ehdokasta jää tämäkin kauhukuva toteutumatta!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vastaus on PS
Voi olla, mutta moni muu kauhukuva toteutuu.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vastaus on PS
Äänestä persuja niin saat: Kikyä (persujen puoltama), aktiivimallia, maakuntahimmeliä sekä kokoomuksen markkinasotea että leikkauksia niin koulutukseen kuin perusturvaan. Sekä luonnollisesti lisää veroluonteisia maksuja kuten eläkemaksuja joita siirretään työnantajalta työntekijän maksettavaksi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vastaus on PS
"Antsu49". Älä anna pelolle valtaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.