Mobiilipalveluissa selviä kuluttajansuojan aukkoja

Matkapuhelinten hyötypalvelujen käyttäjän oikeusturva ja kuluttajansuoja on usein heikoilla. Kuluttajaviraston tuoreen selvityksen mukaan ongelmia löytyy niin tekstiviestipalveluista kuin wap-palveluistakin.Kuluttajansuojan kannalta keskeisin ongelma vaikuttaa olevan se, että mobiilipalvelujen hintatuntuma jää hämäräksi. Esimerkiksi tekstiviestipohjaisen uutispalvelun hinta saatetaan kertoa per viesti -hintana, mutta mitään arviota viestien lukumäärästä ei annetaYleensä mobiilipalveluja esitellään kattavimmin Internet-sivuilla, mutta surkeimmillaan saman palvelun esittelysivuilla on ratkaisevasti vanhentunutta tai ristiriitaista tietoa. Selvitys löytyy viraston Internet-sivulta www.kuluttajavirasto.fi/tietoa/internet/mobiilipalvelut_raportti.html.

Aloita keskustelu tästä jutusta



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.