Kuluttajat suivaantuneet eurokorotuksista

Kuluttajajärjestöihin on euron alkutaipaleen aikana sadellut kuluttajien valituksia euroon siirtymisen vaikutuksista hintoihin. Kuluttajat katsovat, että ylisuuria hinnankorotuksia on tehty etenkin palveluihin ja pienyrityksissä.- Selvästi eniten kuluttajat ovat kimpaantuneet ylisuurista hinnankorotuksista ja epämääräisistä pyöristyksistä, kuvailee Suomen Kuluttajaliiton pääsihteeri Sinikka Turunen.Liian suurilta tuntuvia hinnankorotuksia on raportoitu etenkin palvelupuolelta sekä pienyrittäjien liikkeistä, eikä niinkään isojen ketjujen päivittäistavaraliikkeistä. Kuluttajien mielestä euron myötä esimerkiksi moni parturi-kampaamo ja ravintola on muuntanut hinnastoaan kohtuuttoman yläkanttiin.Vaikka moni pienyrittäjä perinteisesti vuodenvaihteessa hintojaan tarkistaisikin, euron myötä on tehty jopa 20 prosentin korotuksia.

Aloita keskustelu tästä jutusta



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.