Yrityskaupat

Turkulainen Rajupaja hankkii toisen tapahtumatuotantoyhtiön – Broadway Finlandin osto vahvistaa yhtiön asemaa etenkin pääkaupunkiseudulla

RIITTA SALMI
Vuonna 2014 perustettu Rajupaja on tehnyt nopeaa kasvua. Arkistokuvassa yhtiön yrittäjät Sami Tarkia (vas.) ja Jussi Mäkelä helmikuussa 2018.
Vuonna 2014 perustettu Rajupaja on tehnyt nopeaa kasvua. Arkistokuvassa yhtiön yrittäjät Sami Tarkia (vas.) ja Jussi Mäkelä helmikuussa 2018.

Turkulaislähtöinen tapahtumatekniikkayhtiö Rajupaja Oy ostaa kilpailijansa Broadway Finland Oy:n. Kaupalla yhtiö vahvistaa asemaansa pääkaupunkiseudun tapahtumatuotantobisneksessä sekä tapahtumien kalustuksessa ja visualisoinnissa. Kauppa vahvistaa myös entisestään Rajupajan asemaa yhtenä maan suurimmista tapahtuma-alan toimijoista.

Kaupan myötä myös Broadway Finlandin aputoiminimi Hokkuspokkus siirtyy Rajupajan omistukseen. Yhtiön tapahtumatekniikan toiminnot siirtyvät Rajupajan brändin alle, kun taas tapahtumien visuaaliseen tuotantoon keskittynyt Hokkuspokkus-brändi jatkaa toimintaansa ennallaan. Kalusto- ja palveluvalikoiman laajentuminen mahdollistaa yhtiöiden mukaan niille entistä suurempien kokonaisuuksien toteutukset.

– Tämä kauppa auttaa meitä vahvistamaan asemaamme yhtenä johtavana tapahtumatekniikan toimittajana pääkaupunkiseudulla ja koko Suomessa, sanoo Rajupajan toimitusjohtaja Jani Rokala yhtiöiden tiedotteessa.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Rajupaja työllistää tällä hetkellä vakituisesti noin 50 henkilöä. Broadway Finlandin alaisuudessa puolestaan työskentelee 11 henkilöä. Rajupajan liikevaihto oli tuoreimpien tilinpäätöstietojen mukaan 3,8 miljoonaa euroa vuonna 2021 ja liikevoitto 73 000 euroa. Broadway Finlandin vastaavat luvut puolestaan olivat 0,9 miljoonaa euroa ja 177 000 euroa.

Rajupaja kuuluu kuvatuotantoihin ja suoriin lähetyksiin erikoistuneen Rajulive Oy:n sekä tapahtumakalusteita ja -somisteita toimittavan Lounais-Suomen Vuokrakaluste Oy:n kanssa samaan konserniin.

Lue myös:

Tapahtuma-ala kärsii tekijä- ja kalustopulasta – alan ammattilaisten mielestä luotettavia toimijoita on liian vähän

Turkulainen Rajulive ostaa toisen videotuottajan Lumo Creativen – korona kiihdytti yrityksen kovaan kasvuun

Saako kuritettu tapahtuma-ala vihdoin huippukautensa? Turkulaistaustainen Rajupaja kasvoi yrityskaupalla maan suurimpien joukkoon