Satamat

Finnlines tuo Naantalin satamalle kelpo näkymät, mutta "aika monta palloa on vielä ilmassa" – laivoille palkataan satoja ihmisiä

RIITTA SALMI
Pasi Haarala kertoo, että Finnlinesin uudet laivat kiinnittyvät laituriin imukuppien avulla. Imukuppeja takaapäin kuvattuna vasemmalla.
Pasi Haarala kertoo, että Finnlinesin uudet laivat kiinnittyvät laituriin imukuppien avulla. Imukuppeja takaapäin kuvattuna vasemmalla.

Naantalista liikennöimään alkavat Finnlinesin uudet laivat lisäävät todennäköisesti runsaasti tuloja Naantalin Satama Oy:lle, joka laajentuu jatkossa entistä enemmän Luonnonmaan suuntaan.

Naantalin Sat...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla saat rajattoman lukuoikeuden yli 60 piinkovan ammattilaisemme tekemään digisisältöön: reilusti paikallisjuttuja, tärkeimmät kotimaan ja ulkomaan uutiset, mahdollisuuden kuunnella juttuja, näköislehden, striimaukset ja muun videosisällön.

Tilaa digi
3 kk 5,90 €/kk

Tilaa

Yht. 17,70 €/3 kk, jonka jälkeen voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.

Kokeile digiä
1 kk 7,90 €

Kokeile

Tilaus päättyy automaattisesti.

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla saat rajattoman lukuoikeuden yli 60 piinkovan ammattilaisemme tekemään digisisältöön: reilusti paikallisjuttuja, tärkeimmät kotimaan ja ulkomaan uutiset, mahdollisuuden kuunnella juttuja, näköislehden, striimaukset ja muun videosisällön.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Tämä viestiketju on suljettu uusilta viesteiltä.

Aiemmat viestit (3)

Vanhimmat ensin
Malvik
Tämän on tiedossa ollut kehitys
Rahti viedään maanteitse ja raiteita pitkin sinne minne on helpompi mennä. Turun satama on raskaalleliikenteelle hankalan matkan päässä. Finnlines tuo laivoja Suomen lipunalle kiitettävästi, Kiitos erilaisten tukien joita varustamoille maksetaan. Näitä varustamoiden kannattavuutta parantavia tukia maksetaan monissa eu- maissa ja Alankomaat on siinä taituri ja sen seurauksena myös meiltä vietävien lastien laivaus on usein Alankomaan varustamoiden laivoilla. Tietenkin emme pysty kilpailemaan heidän kanssa avustuksilla, mutta monet paperitehtaat voisi suosia Suomen varustamotoimintaa laivausten suosimisessa kotimaista. Turku voisi rakentaa nykyisen sataman asunnoilla ja risteilyterminaali vain matkutaja aluksille. TallinkSilja on jo menettänyt raskasta rahtia ja suunta on vain alas edelleen joten pelkkä risteily ja reittimatkailu on tulevaisuutta Turun satamasta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä
Ilmoitus näkyy vain keskusteluiden moderaattoreille, eikä sitä tulla julkaisemaan.

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Markku Lehtonen
Hyvää kehitystä
On hyvä asia että Naantalin Satama kehittyy ja liikenne Turkuun vähenee. Syvä väylä perille asti eikä tarvi koko ajan ruopata, tosin Turun Airistolle läjittämät massat saattavat aiheuttaa lisätoimia tällekin hankkeelle. Tämä kehitys olisi pitänyt alkaa jo vuosikymmeniä sitten, tarkoitan ajatuksellani sitä että olisi Saaristo säästynyt rantojen ja matalimpien vesien liejuuntumiselta. Ollessani 70 luvulla ruoppaamassa Nauvon pohjoispuolella tapasin erään Yliopistotutkijan joka kertoi että kun kura pudotetaan Airistolle niin viimeinen hitunen on pohjassa 2 vuoden kuluttua ja levinnyt etelässä Hiittisten saaristoon asti, että siinä miettimistä mistä Saariston kurja tila johtuu.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä
Ilmoitus näkyy vain keskusteluiden moderaattoreille, eikä sitä tulla julkaisemaan.

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kalle
jep jep!
Ja vastaavasti hiljentävät Turun satamaa.Rahtia rekoilla on helppo tuoda Naantaliin josta ne rahat
tulee.Jääräpäisesti Turkuun suunnitellaan uutta terminaalia jota tod.näk käyttää vain se punanen
paatti tai melkein punanen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä
Ilmoitus näkyy vain keskusteluiden moderaattoreille, eikä sitä tulla julkaisemaan.

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.