Tietyöt

Teitä päällystetään tänä vuonna merkittävästi vähemmän – Varsinais-Suomessa pienemmät tiet jäävät kokonaan päällystämättä: "Toivomme ymmärrystä"

VEIKKO WAHLROOS
Tänä vuonna pienillä teillä päästään lähinnä tekemään paikkaustöitä, mutta vilkasliikenteiset tiet pystytään pitämään kunnossa.
Tänä vuonna pienillä teillä päästään lähinnä tekemään paikkaustöitä, mutta vilkasliikenteiset tiet pystytään pitämään kunnossa.

Maanteiden päällystystyöt käynnistyvät jälleen vapun aikoihin eteläisestä Suomesta alkaen.

– Luultavasti vapun tienoilla pääsemme aloittamaan ensimmäiset päällystystyöt täällä Varsinais-Suomessa, kert...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla saat rajattoman lukuoikeuden yli 60 piinkovan ammattilaisemme tekemään digisisältöön: reilusti paikallisjuttuja, tärkeimmät kotimaan ja ulkomaan uutiset, mahdollisuuden kuunnella juttuja, näköislehden, striimaukset ja muun videosisällön.

Tilaa digi
3 kk 5,90 €/kk

Tilaa

Yht. 17,70 €/3 kk, jonka jälkeen voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.

Kokeile digiä
1 kk 7,90 €

Kokeile

Tilaus päättyy automaattisesti.

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla saat rajattoman lukuoikeuden yli 60 piinkovan ammattilaisemme tekemään digisisältöön: reilusti paikallisjuttuja, tärkeimmät kotimaan ja ulkomaan uutiset, mahdollisuuden kuunnella juttuja, näköislehden, striimaukset ja muun videosisällön.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Tämä viestiketju on suljettu uusilta viesteiltä.

Aiemmat viestit (3)

Vanhimmat ensin
Ari Hyvönen
Joo
Tottakai me kansalaiset ymmärrämme. Bryssel tarvitsee rahamme etelän maiden tiestön, maatalouden, sähkölaskujen ym maksamiseen joten ihan iloisella mielellä ajelemme kuoppaisilla teillä. Ja pitää toki muistaa, että kun Suomessa autoilu loppuu mitä vihreää tavoitetta huonot tietkin edesauttaa niin maailma pelastuu. Olemme maailman onnellisimpia muiden rahoittajia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä
Ilmoitus näkyy vain keskusteluiden moderaattoreille, eikä sitä tulla julkaisemaan.

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vessis
Naantalin jalostamo
Yhden asian olen oppinut markkinoista: jos Suomen valtio myy jotain - se on alihintaan ja aiheuttaa kansalaisille eli valtiolle valtavia lisälaskuja. Jos Suomen hallitus jättää jonkin kaupallisen päätöksen tekemättä (Naantalin jalostamon lopetus) vedoten siihen, etteivät voi pääomistajana vaikuttaa yrityksen toimintaan (tilanne, mitä yksikään itseään kunnioittava osakkeenomistaja ei sallisi itselleen), siitä seuraa taas valtava kustannuserä valtiolle eli kansalle. Jos Caruna olisi edelleen Fortum sähkönsiirto, valtio saisi siitä muutaman sata miljoonaa tuottoa vuodessa, vaikka olisi pitänyt tuoton vaatimattomassa 8%:ssa, mitä siis pidettiin liian pienenä ja siksi myynnin perusteena. Jos Naantalin jalostamo olisi pidetty pystyssä, meillä olisi huomattavan paljon nykyistä halvempaa bitumia tarjolla, sen sijaan, että nyt tuemme Alankomaiden taloutta ostaessamme sitä tänne valtion omistaman firman perustettua sinne toisen vastaavan puljun. Tämä on suurin yksittäinen syy sille, että tiestön korjauksia tehdään niin vähän. Lyhyesti: Hyvät poliittiset päättäjät, tehkää aina päinvastoin kuin pidätte järkevänä, se todennäköisesti on oikea ratkaisu pidemmällä aikavälillä ja kuka tahansa vaalit voittaakin, jättäkää myymättä valtion omaisuutta, se ei ole koskaan kannattanut eikä tule kannattamaan näin pienen markkina-alueen maassa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä
Ilmoitus näkyy vain keskusteluiden moderaattoreille, eikä sitä tulla julkaisemaan.

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pertti Isoheiko
Suurin syy
Tiet ovat järkyttävän huonokuntoisia kun autoilijoilta nyhdetyt 8-miljardia haaskataan turhuuteen/hulluuteen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä
Ilmoitus näkyy vain keskusteluiden moderaattoreille, eikä sitä tulla julkaisemaan.

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.