Julkinen talous

VM:stä rysähti: purkaisi suurten ratahankkeiden hankeyhtiöt ja keskeyttäisi suunnittelun, myös ammatillisesta koulutuksesta säästettäisiin

JUHA PAJU-HEIKKILÄ
Keskustan johtaman valtiovarainministeriön meno- ja rakennekartoituksen mukaan suurista ratahankkeista voitaisiin luopua. Se olisi isku Turun tunnin junalle.
Keskustan johtaman valtiovarainministeriön meno- ja rakennekartoituksen mukaan suurista ratahankkeista voitaisiin luopua. Se olisi isku Turun tunnin junalle.

Valtiovarainministeriön meno- ja rakennekartoituksen mukaan Suomessa kannattaisi keskeyttää suurten ratahankkeiden, kuten Turun tunnin junan, suunnittelu ja purkaa jo ratahankkeita varten perustetut h...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla saat rajattoman lukuoikeuden yli 60 piinkovan ammattilaisemme tekemään digisisältöön: reilusti paikallisjuttuja, tärkeimmät kotimaan ja ulkomaan uutiset, mahdollisuuden kuunnella juttuja, näköislehden, striimaukset ja muun videosisällön.

Tilaa digi
3 kk 5,90 €/kk

Tilaa

Yht. 17,70 €/3 kk, jonka jälkeen voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.

Kokeile digiä
1 kk 7,90 €

Kokeile

Tilaus päättyy automaattisesti.

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla saat rajattoman lukuoikeuden yli 60 piinkovan ammattilaisemme tekemään digisisältöön: reilusti paikallisjuttuja, tärkeimmät kotimaan ja ulkomaan uutiset, mahdollisuuden kuunnella juttuja, näköislehden, striimaukset ja muun videosisällön.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Tämä viestiketju on suljettu uusilta viesteiltä.

Aiemmat viestit (12)

Vanhimmat ensin
Jackalope
rataverkko matkustajan kokemana
Tärkein junailua parantava asia olisi enemmän yhteyksiä ja parempi netti. Sillä matkan kestolla ei ole niin väliä, jos vaihtoehtona löytyy yhteys vaikka 30 minuutin välein Tre ja Hki. Ja sen netin pitää toimia.

Kannattiko muuten purkaa tuo Aurajoen ratasilta? Siihen ei ole muuten tullut rahoituspäätöksiä enempää. Saivat purettua, mutta uuteen ei olekaan rahaa koska "tunnin junaa" ei taida tulla edes suunnitellusti 2040-luvulla? Kukaan ei tietty tästä ylläty.

Täällä tehdää sutta ja sekundaa, jos jotain tehdään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Onko liian vaativaa
Pienelläkin ajatustyöskentelyllä voi päätellä monia yhtälöitä.
Virkahenkilöt ja Suomen hallinto on keskitetty Helsinkiin joten .......
Olemmeko jotenkin liian sivussa asioista kun asumme Varsinais-Suomessa?
Kauanko kesti että saimme moottoritien TURKU - Helsinki.
Kauanko kestää että saamme junayhteyden TURKU - Helsinki.
Tarkoitan kunnollisen.
Miettikää asiaa poliittisesti.
Onko Etelä-Suomi Keskustapuolueen vaikuttavuusalue.
Jos ei ole niin miksi välittää siitä mitä nuo sanovat. Mehän päätämme.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Economicus
Häkämiehen kommentit
Kyllä taitaa Häkämiehellä olla itsellä mennyt sekaisin investoinnin ja käyttömenojen käsitteet. Tämä raideinvestointi olisi koko taloudellisen käyttöikänsä negatiivinen sijoitetun pääoman tuotolla mitaten. Investoinnin poistot ja rahoituskulut tulisivat rasittamaan koko pitoaikansa hankeyhtiön tuloslaskelmaa raskaasti. Tämän negatiivisuuden joutuvat puolestaan hankeyhtiön omistajat (valtio ja kunnat) kattamaan vuosittaisilla subventioilla. Tämän subvention joutuvat puolestaan veronmaksajat viime kädessä rahoittamaan. Ja kuten tiedämmä, valtiontalous on jo nyt suurissa vaikeuksissa ja vuositainen alijäämä on niin suuri, että kohta mikään taho ei saa sitä hallintaan. Eli aivan oikea ja järkevä linjaus VM:n virkamiehiltä!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Asko Ojala
Vast: Häkämiehen kommentit
Kaikki tie- ja infrahankkeet on tappiollisia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Verumexeat
Vast: Häkämiehen kommentit
👍
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Häkämiehen kommentit
Arvon Economicus: Kirjoitat silkkaa sitä mutta fiksusti.
Pisteet tulevat kuitenkin kääntäen verrannolisetamisesta.
Tehdään tai ei tehdä uutta raideyhteyttä niin aina on kyse vero-orjien rahoista.
Häkämies kirjoitti asiasta omalla nimellään.
Entä nimimerkki Economicus. Tai minä itse.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
kuha
Vast: Häkämiehen kommentit ovat oikeita
Salo-Lohja-Espoo oikoradan vaihtoehto on pistää Rantaradan junaliikenne kokonaan poikki vuosiksi, siksi aikaa kun kaksoisraideosuudet, vanhan raiteen tuenta/peruskorjaus ja tunneleiden vahvistamiset sekä uudet tunnelit on saatu valmiiksi. Kokonaiskustannukset ylittävät oikorata-vaihtoehdon, mutta jättäisi uudet hyödyt ja tuotot saamatta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jussi-55
Keskusta menee taaksepäin
Vaali slogan on eteenpäin mutta teot vievät meitä Varsinais-Suomessa taaksepäin. Punkalaitumelle tulevat uudet asfaltit myös pienelle kylätielle, jo puretun rautatiesillan tilalle ei rahoja samoin ei Kirjalansalmen sillalle, tulee 10 tn painorajoitus eli uutta ei tarvita. Keskusta turvaa rauhalliset asuinalueet maaseudulle, asukkaat kaikkoavat kaupunkeihin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
credo
Vast: Keskusta menee taaksepäin
Och vad menar RKP ; " ei Kirjalansalmen sillalle ". ja Sandra Berqvist ja Paraisten kaupunki .
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.