Muu vesiliikennettä palveleva toiminta

Fintraffic esti 21 mahdollista alusten karilleajoa

TONI KOSKINEN
Fintrafficin meriliikenteenohjauksella estettiin viime vuonna 21 mahdollista alusten karilleajoa. Alukset olivat suuntaamassa kohti matalikkoa, mutta muuttivat suuntaansa Fintrafficin yhteydenoton jälkeen.
Fintrafficin meriliikenteenohjauksella estettiin viime vuonna 21 mahdollista alusten karilleajoa. Alukset olivat suuntaamassa kohti matalikkoa, mutta muuttivat suuntaansa Fintrafficin yhteydenoton jälkeen.

Fintraffic esti meriliikenteenohjauksellaan 21 mahdollista alusten karilleajoa viime vuonna. Asia käy ilmi vastavalmistuneessa meriliikenteenohjauksen karilleajon estojen vuositilastoinnista, tiedottaa Fintraffic.

Fintrafficin meriliikenteenohjauksen tehtävä on taata merenkulun sujuvuus ja turvallisuus Suomen rannikolla ja sen läheisyydessä olevilla kansainvälisillä merialueilla, sekä Saimaan syväväylällä.

21 estetystä karilleajosta 18 estettiin Suomen rannikkoalueella ja kolme Suomen vastuulle kuuluvien kansainvälisten merialueiden valvonta-alueella. Kaikissa oli kyse tilanteista, joissa alus oli suuntaamassa kohti matalikkoa, mutta muutti sitten kurssia Fintrafficin yhteydenotosta. Meriliikennekeskus antoi lisäksi kuudesti navigointiapua, jolla varmistettiin alusten turvallinen kulku väyläalueella.

– Huolehdimme meriliikennekeskuksissamme alusliikenteen, kuten rahtialusten ja matkustajalaivojen turvallisesta kulusta ympäri vuorokauden, vuoden kaikkina päivinä, sanoo Fintrafficin meriliikenteenohjauksesta operatiivinen johtaja Sari Talja.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Fintrafficin meriliikenteenohjaus varmistaa Suomen meriväylilllä ulkomaankaupan ja kotimaan vesiliikenteen häiriöttömän toiminnan. Se pyrkii varmentamaan merenkulun turvallisuuden lisäksi merenkulun kilpailukykyä ja älykkään meriliikenteen syntyä.

Fintrafficin mukaan se tekee kehitystyötä varsinkin liikenteenohjauksessa ja -hallinnassa, minkä lisäksi yhtiö kehittää uusia palvelumalleja esimerkiksi tieto- ja tilannekuvapalveluihin. Se kehittää ja ylläpitää myös yhtä maailman laajimmista meriliikenteen ohjauksen järjestelmistä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta

Huomio! Turun Sanomien keskustelupalstan säännöt ovat uudistuneet. Tavoitteena on parantaa moderointia siten, että kommentit ehditään käsitellä nykyistä nopeammin. Uudistus ei vaikuta lehden mielipidesivun toimintaan. Tutustu uusiin käytäntöihin täällä.

Otsikko
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun. Tehdään yhdessä Turun Sanomien keskustelupalstasta paikka, jossa on mukava keskustella asiallisesti kiinnostavista aiheista.

Keskusteltavaksi avattavaista jutuista päättää Turun Sanomien toimitus. Kaikista jutuista ei voi keskustella. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea tai poistaa aiemmin avoinna olleen keskusteluketjun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme vahvasti oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Toisen ihmisen nimellä tai valheellisesti jonkun tahon edustajana esiintyminen on kiellettyä.

Kaikki viestit tarkastetaan ennen julkaisua. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja moderoidaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22 muun työn ohessa. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Verkkokeskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Viestien julkaisusta päättää toimitus oman harkintansa mukaan. Emme ehdi vastamaan yksittäisten kommenttien julkaisua tai julkaisematta jättämistä koskeviin tiedusteluihin.

Jos kommenttiketjuun on mielestäsi lipsahtanut sääntöjen vastainen tai muutoin epäasiallinen viesti, ilmoita asiattomasta viestistä keskustelussa. Toimitus päättää, onko ilmoitus aiheellinen.

Jos jutussa on virhe, kerro siitä suoraan toimitukselle, älä keskusteluketjussa. Saamme tiedon näin nopeammin ja voimme korjata virheen. Virheistä voit kertoa sähköpostitse osoitteeseen ts.verkkotoimitus@ts.fi.

Toimitus voi käyttää keskustelupalstalle tulleita viestejä esimerkiksi aihetta käsittelevän jatkojutun julkaisun yhteydessä.

Päivän aikana avautuneet keskustelut sulkeutuvat oletuksena klo 23. Toimitus voi avata paljon kommentteja keränneitä juttuja uudelleen keskusteltavaksi seuraavana päivänä.

Julkaistavaksi valittavien viestien on noudatettava seuraavia sääntöjä:

  • Lue juttu ja kommentoi vain sen aihetta. Älä yritä vaihtaa aihetta.
  • Älä kommentoi itse keskustelua tai toisten kommentteja. Muiden keskustelijoiden kirjoitustyyliä tai henkilöä käsitteleviä viestejä ei hyväksytä.
  • Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia, väkivaltaan tai muuhun laittomaan toimintaan yllyttäviä tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista.
  • Muista hyvät tavat, älä huuda, kiroile tai käytä epäkohteliaita nimityksiä. Älä ilakoi toisten vastoinkäymisillä tai pilkkaa ketään. Suhtaudu muihin keskustelijoihin kunnioittavasti. Ole kriittinen asiallisesti.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Älä jaa epämääräisiä huhuja tai perustelematonta mutuilua.
  • Viestisi kuuluu viedä keskustelua eteenpäin: Älä toista samaa asiaa, jonka joku muu on jo todennut. Älä jankuta tai kirjoita perustelemattomia negatiivisia heittoja.
  • Kirjoita napakasti, todella pitkä viesti saattaa jäädä julkaisematta.
  • Voit liittää kommenttiisi teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.​