Kauppakeskus Skanssin kävijämäärät ja myynti kasvoivat
Kauppakeskus Skanssin myynti- ja kävijämäärät kasvoivat edelleen vuonna 2013. Skanssissa kävi viime vuonna 3,3 miljoonaa asiakasta.
Kauppakeskuksen myynti kasvoi 119,4 miljoonaan euroon. Vuonna 2012 kävijöitä oli 3,2 miljoonaa, ja myynti oli 113,5 miljoonaa euroa. Myynti ja kävijäluvut kasvoivat noin viisi prosenttia edellisvuoteen verrattuna.
Taloustutkimuksen kauppakeskukselle tekemän asiakastutkimuksen mukaan Skanssi on vakiinnuttanut markkina-alueensa.
Skanssi teetti marraskuussa 2013 Taloustutkimus Oy:llä laajan asiakastutkimuksen. Skanssissa asiakkaista 98 prosenttia on tyytyväisiä tai täysin tyytyväisiä erityisen hyvään asiakaspalveluun. Asiakkaita miellyttää myös erityisesti asioinnin helppous, pysäköintimahdollisuudet sekä siisteys ja viihtyisyys.
– Skanssi on selkeästi saavuttanut vakaan aseman varsinaissuomalaisessa kauppakeskusmarkkinassa. Skanssilla on paljon kanta-asiakkaita ja hyvä liike- ja palvelutarjonta. Vaikka yleinen taloustilanne on alavireinen, olemme erittäin hyvissä asemissa: Skanssin alue kehittyy koko ajan, ja sekä asiakkaat että vuokralaiset ovat kiinnostuneita alueesta, Kauppakeskus Skanssin toimitusjohtaja Liisa Nikkanen toteaa.
Skanssin teot ympäristöystävällisyyden ja energiatehokkuuden lisäämiseksi jatkuivat viime vuonna. Skanssi valjasti ensimmäisenä suomalaisena kauppakeskuksena aurinkopaneelit oman energiansa tuottamiseen. Kauppakeskuksen katolle asennettu aurinkovoimala on Suomen 5. suurin. Paneelien avulla tuotetaan vuodessa kauppakeskuksen mainosvalojen tarvitsema energiamäärä.
TS