Meyer Turku

Video: Turun telakalla rakennettava luksusristeilijä etenee loppuvaiheeseen – kansiosat laskettiin rungon päälle "kuin Lego-palikat"

JANE ILTANEN

Royal Caribbean -varustamon Turun telakalla rakennettava uusin risteilyalus Icon of the Seas etenee rakennusvaiheensa loppumetreillle, paljastuu varustamon julkaisemasta uudesta videosta.

– Olemme nyt rakennusvaiheen palkitsevimmassa vaiheessa, kun aluksen fyysinen koko kasvaa päivä päivältä. Rakennustöissä on mukana tällä hetkellä 3 000 ihmistä päivittäin, Royal Caribbeanin suomalainen varatoimitusjohtaja Harri Kulovaara toteaa Turussa Meyerin telakalla kuvatussa videossa.

Icon of the Seasin rakentaminen alkoi kesäkuussa 2021 ja on edennyt yhtiön mukaan poikkeuksellisen nopeassa tahdissa. Rakennusvaihe on nyt 80-prosenttisesti valmis. Aluksen on määrä valmistua ensi vuonna.

Aluksen suurimmat osat on rakennettu erikseen, mikä on mahdollistanut nopean rakentamisen. Aluksen rungon päälle on nyt nostettu kahdeksan kansikerrosta "kuin Lego-palikat", videolla näytetään.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Alus on varustamon ensimmäinen LNG-alus eli se kulkee nesteytetyllä maakaasulla. Turun Sanomat kertoi viime vuoden lokakuussa, että alukseen oli tuolloin asennettu kaikkien aikojen suurimmat LNG-tankit.

Icon of the Seas on ensimmäinen varustamon kolmen Icon-aluksen kokonaisuudesta. Myös seuraavat kaksi alusta on määrä rakentaa Turussa Meyerin telakalla ja niiden valmistuminen on suunnitteilla vuosiksi 2024 ja 2026. Laivojen vetoisuus on noin 200 000 bruttotonnia, ja tilaa on noin 5 000 matkustajalle.

Katso video:

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.