Pysäköinti

Kauppiaskadulla pysäköidään kääntöympyrään ja ruutujen ulkopuolelle – pihakadulla pysytään ruodussa vain valvojien läsnä ollessa

JANE ILTANEN
Kauppiaskadun pysäköinti on edelleen paikoin laitonta, ja esimerkiksi Maariankadun ja Yliopistonkadun väliseltä osuudelta tulee usein ilmoituksia kaupungin pysäköinninvalvontaan. Torstaina iltapäivällä Kauppiaskadulle oli pysäköity asuntoauto, jonka takapää tuli reilusti jalkakäytävän puolelle.
Kauppiaskadun pysäköinti on edelleen paikoin laitonta, ja esimerkiksi Maariankadun ja Yliopistonkadun väliseltä osuudelta tulee usein ilmoituksia kaupungin pysäköinninvalvontaan. Torstaina iltapäivällä Kauppiaskadulle oli pysäköity asuntoauto, jonka takapää tuli reilusti jalkakäytävän puolelle.

Turun Kauppiaskadun pysäköinti on puhuttanut viime keväästä lähtien. Silloin suurimmat ongelmat olivat Eerikinkadun ja Linnankadun välille tehdyllä pihakadulla, mutta haasteita riitti myös torin toise...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla saat rajattoman lukuoikeuden yli 60 piinkovan ammattilaisemme tekemään digisisältöön: reilusti paikallisjuttuja, tärkeimmät kotimaan ja ulkomaan uutiset, mahdollisuuden kuunnella juttuja, näköislehden, striimaukset ja muun videosisällön.

Kokeile digiä
1 kk 7,90 €

Kokeile

Tilaus päättyy automaattisesti.

Tilaa digi
3 kk 5,90 €/kk

Tilaa

Yht. 17,70 €/3 kk, jonka jälkeen voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla saat rajattoman lukuoikeuden yli 60 piinkovan ammattilaisemme tekemään digisisältöön: reilusti paikallisjuttuja, tärkeimmät kotimaan ja ulkomaan uutiset, mahdollisuuden kuunnella juttuja, näköislehden, striimaukset ja muun videosisällön.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (24)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Pyöräilijä
Suunnittelu
Eli keskustan on täysin ala-arvoisesti suunniteltu ja toteutettu. Kävelyparatiisista tuli autoilun paratiisi jossa tärkeintä on se, että saadaan mahdollisimman paljon autoja keskustaan.

Turun liikennesuunnittelijat tulevat Turulle todella kalliiksi kun tuokin katastrofi pitää suunnitella uudestaan ja korjata. Puhumattakaan mainehaitasta jonka tuon tason valehtelu aikomuksista aiheuttaa. Valehtelu kun on alkanut ihan pormestaritasolta ja valunut joka tasolla aina virkamiehiin asti. Ja mitä olen seurannut niin asiasta päättäneet valtuutetut pesevät kätensä koska "oli niin paljon virkamiesten tekemiä muutoksia lautakunnassa ettei ehtinyt tarkastaa mitä tuli hyväksyttyä".
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Heiskalaine
Vast: Suunnittelu
Pyöräilijällä on tapansa mukaan täysin väärässä, vika ei ole suunnittelussa ja toteutuksessa vaan valvonnan puutteessa. Turku voisi aivan hyvin palkata yhden "parkkipirkko-parin" lisää pelkästään uuden torin ympärille. Nettotulos olisi taattu.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
tonitorakka
Vast: Suunnittelu
Puhut täyttä asiaa. Kauppiaskadun pohjois- ja eteläosat ovat aivan luokattoman huonosti suunniteltuja. Lisäksi kaupunki siirtää vastuuta taloyhtiöille jotka olivat huolissaan parkkipaikkojen vähenemisestä. He taisivat unohtaa, että vieressä on 600 auton parkkihalli.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Suunnittelu
Heiskalaine ei tunnista minkäänlaista suunnittelua vaikka sillä mätkittäisiin häntä 24/7. Joten se siitä hänen jutustaan.

Turku on toisaalla kunnostautunut muutenkin umpisurkean pyöräily- ja jalankulkuinfran suunnittelussa ja toteutuksessa. Uusin pyörätie ja jalkakäytävä Lemminkäisenkadulla on aivan liian kapea jo heti kättelyssä. Eli pyörätien olisi tarvinnut olla noin 1,5x nykyisen levyinen liikennemääriin nähden ja jalkakäytävän 2x levyinen. Mutta roskaa suunniteltiin ja vielä huonommin toteutettiin. Se kun kaivettiin heti auki koska rakentajan ammattitaidolla kaadot menivät väärin. Ja koska kyse on yhden korttelin matkasta, no, loput ko. katuosuudesta on vielä surkeampaa suunnittelua ja toteutusta eikä kaupunki ole tekemässä asialle yhtään mitään koska on sitonut sen väylän uudistamisen raitiotiehen.

Eli Turku on päättäjiä ja virkamiehiä myöten 100%:nen autokaupunki. Ja tulee siihen kaatumaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Suunnittelu
"Eli Turku on päättäjiä ja virkamiehiä myöten 100%:nen autokaupunki. Ja tulee siihen kaatumaan."
Olen eri mieltä, aktiiviväestö äänestää jaloillaan, (lue autoillaan), lähikuntiin koska Turku on mm. autoiluvastainen kaupunki. Moni käy kuitenkin edelleen töissä, harrastuksissa, kaupoissa ja käyttävät muita palveluita autoillen, mutta maksavat veronsa muualle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Suunnittelu
Heiskalaine: "Pyöräilijällä on tapansa mukaan täysin väärässä, vika ei ole suunnittelussa ja toteutuksessa vaan valvonnan puutteessa. "

Tapojensa mukaan Heiskalaine unohti yhden olennaisen asian, eli autoilijoiden haluttomuude. noudattaa sääntöjä.
Kalliiksi se kävisi jos ainoa keino pitää kurittomat autoilijat ruodussa olisi valvonnan lisääminen.
Ei meillä sellaiseen ole syytä varoja tuhlata. Pitää voida edellyttä myös autoilijoilta sääntöjen noudattamista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
iÅboriginaali
Vast: Suunnittelu
@T. S: Kiteytit hyvin itsestään selvän asi. Ei ne parkki -pirkotkaan ihan ilmsisia ole. Luka maksaa heidän palkkansa kaikkine sivukuluineen? Kaupunki. Kuka maksaa kaupunjpn toiminnan? Veronmaksajat. Ketkä ovdt beronmaksajia? Sitä kannattaakin pohtia...

Ja tiedoksi: Olen tehnyt suunnitteluhommia n. 35 vuotta, joten ihan tietämätön ole ja siksi(kin) tuo kaupungin "touhuilu" vähän kummastuttaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Heiskalaine
Vast: Suunnittelu
TS, valvonta tuottaa enemmän kuin kuluttaa. Rahan menettämisen pelko on paras kouluttaja. Pyöräilijän kommentti jääköön omaan vähäpätöiseen arvoonsa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Suunnittelu
ArvoTasa ei ole tainnut tietää että syy autoilun takkuamiselle Turussa ei ole se, että Turku olisi autoiluvastainen kaupunki vaan juuri se, mitä sanoin. Eli autokaupunki ei ole toiminut missään päin maailmaa. Autoilijat eivät ole ruuhkien uhreja vaan sen aktiivisia aiheuttajia. Ja kun autoilijoiden määrä kasvaa, on selvää että tilaa ei ole kaikille autoilijoille. Ja rakentamalla ruuhkaväylille lisää niitä kaistoja pahennetaan ruuhkia niillä kaduilla jonne kaistoja ei voida enempää rakentaa.

On siis ihan autoilijoidenkin etu että autoilun määrää alennetaan. Pyöräilijöitä mahtuu moninkertainen määrä autoilijoihin nähden ja jalankulkijoita vielä enemmän. Pyörällä kuitenkin pääsee autoa nopeammin aina kun autoilijat ovat sen ruuhkan aiheuttaneet, paitsi kun autoilijat lähtevät toteuttamaan fantasioitaan ja estämään pyöräilijän tekemää ohitusta jonossa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Suunnittelu
@Heiskalainen
"vika ei ole suunnittelussa ja toteutuksessa vaan valvonnan puutteessa."

Eiköhän se varsinainen vika kuitenkin ole autoilijoissa jotka eivät vaan viitsi noudattaa liikennesääntöjä.

Sinänsä voi olla että ainoa lääke tähän on lisävalvonta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
zmrzlina
Vast: Suunnittelu
Jos torin ympärillä olisi pari parkkipirkkoa päivystämässä koko päivän, eikö se ennen pitkää vähentäisi parkkisakoista tulevaa tuottoa autoilijoiden pysäköidessä muualle? Minulle kerrotaan, että autoilu on valtavan kallista, joten tuskin kovin moni haluaa päivittäistä lisää sen kustannuksiin sakkojen muodossa. Mutta autojen pysäköidessä muualle, pirkot eivät enää tuokaan nettotuloa, jolloin heitä pitää siirtää muualle, jolloin autot palaavat torille, jne.

@Arvo Mitäs kävelijät ja pyöräilijät sitten ovat, jos eivät aktiiviväestöä?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Suunnittelu
Asiasta on tehty ihan ohje. Eli miten tällaisesta toiminnasta päästään eroon tai ainakin haittoja vähennettyä. Ehdottomasti paras keino on toiminnan estäminen fyysisesti. Valvonta ja valistus on toiseksi huonoin ja kaikkein huonoin on toiminna uhrien ohjeistaminen kulkemaan muualla ja käyttämään suojavarusteita.

Mutta nyt siis oli kyse tuosta parhaimmasta tavasta. Eli suunnittelusta ja toteutuksesta jolla autoilijoilta otetaan pois mahdollisuus toimia lainvastaisesti. Turun suunnittelu tehdään tasan päinvastoin. Eli autoilijat infralla oikein ohjaamalla ohjataan toimimaan väärin ja sitten suunnittelun ja toteutuksen valvonta laiminlyödään koska autoilijoita ei pidä rangaista eikä syyllistää. Mitään ajoesteitäkään ei voi laittaa koska "talvikunnossapito" tarpeettoman suurella kalustolla vaikeutuu.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Yrittäjä
Vast: Suunnittelu
En nyt sanoisi, että suunnittelu on ihan päin honkia, kun keskustan alueella ja ainakin n. 3km säteellä pyörällä liikkuu ilman mitään ongelmia ajoradalla. Kävellen pääsee näppärästi paikasta toiseen, ja kyllä autollakin, toki ajonopeudet ovat varsin matalia, että jopa omalla rauhallisella pyöräily tahdilla usein saman matkan menee pyörällä nopeammin. Pyörätiet jotenkin hölmöjä, kun siinä ajoradan reunassa on niin helppo pyöräillä, sitä ei voi kukaan kiistää, joka oikeasti keskustassa pyöräilee. Kadunvarsipaikkoja kyllä tarvitaan jatkossakin, ja mikäs niissä olisi vikana. Elämäkin on helpompaa, kun ei murehdi kaikista pikkuasioista niin paljoa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Suunnittelu
Heiskalaine vastaa: "TS, valvonta tuottaa enemmän kuin kuluttaa. Rahan menettämisen pelko on paras kouluttaja."

Ilmeisesti tämä oli tarkoitettu minulle T.S. eikä Turun Sanomille TS. Heiskalaine kuitenkin edelleen on linjalla että autoilijoilta ei voisi edellyttää sääntöjen noudattamista.
Uutisessa on kyse joka tapauksessa ihan määrätystä pienestä alueesta joka vaatisi jatkuvaa valvontaa. Tuskin tuosta mitään tuottoa saataisiin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
iÅboriginaali
Kameravalvonta?
Mites olisi kameravalvontan"haastaville" paikoille ja sakkolappu postissa rikkomuksen tehneille? Vai vaatiiko sekin jonkun perustuslain kohdan muuttamista?

Onhan tuo suunnittelu mennyt täysin metsään ko. kadunpätkillä. Ironista on sekin, että kauppatorin parkkiliolan yksi tarkoitus oli saada mm. autot pois pois lähikaduilta. Tosin parkkiluolasta on todella pitkä matka kauppatorin lähistölle ja kaiken lisäksi pysäköinti parkkiluolassa on maksullista.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Kameravalvonta?
Onko sinulta jäänyt huomaamatta se, mitä torilla on kaksi vuotta kaivettu? Eli se Toriparkki? Se kun on kirjaimellisesti sen kauppatorin alla ja matka sen mukainen. Ja siltikään Turun päättäjät eivät saaneet niitä pysäköintipaikkoja vähennettyä lupaamaansa määrää vaan juhlivat kun keksivät että voivat ottaa jalankulkijoilta tilaa autoille kääntämällä parkkipaikat kadun suuntaisista poikittaisiksi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
iÅboriginaali
Vast: Kameravalvonta?
@Pyöräilijä: Onko sinulta jäänyt lukematta kommenttini loppuun asti, ja ajatuksella? Juuri samoja ajatuksia esitän kuin sinäkin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Rautalanka
Vast: Kameravalvonta?
Mitä se haittaa, että pysäköinti parkkiluolassa on maksullista? Autoilijalla on kyllä varaa maksaa pysäköinnistä, jos on ollut varaa ostaa autokin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Kameravalvonta?
Toriparkki ei ole luola ja kadunvarsipysäköinti on jutun paikalla kalliimpaa kuin siellä hallissa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Suppo
Parempaa valvontaa
Onko näiden pysäköinnin valvojien oltava näkyvillä ? Paremmin saisivat väärin pysäköivät kiinni, kun olisivat vähän sivummalla.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
S.F.
Keskusta on yhtä liikennekaaosta
"Kauppiaskadulla pysäköidään kääntöympyrään ja ruutujen ulkopuolelle"
- Tuo on vain yksi ilmentymä paljon laajemmasta ongelmasta. Turun keskusta muistuttaa autoilijoiden piittaamattomuudessa yhä enemmän lähinnä jotain Lähi-idän kaupunkia. Kun tähän lisätään vielä sotkulautailijoiden sekoilut, niin ei ole ihme, jos yhä useampi tolkun ihminen suuntaa katseensa keskustan sijasta Myllyyn tai Skanssiin.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hansu
Vast: Keskusta on yhtä liikennekaaosta
Jospa kaikki yrittäisivät toimia sääntöjä noudattaen ja järki mukana. Autot välttäisivät turhaa pyörimistä parkkipaikkaa etsien ja menisivät toriparkkiin, pyöräilijät pysyisivät ajoradalla, eivätkä poukkoilisi välillä jalkakäytävällä, välillä vasten liikennettä ajaen ja jalankulkijatkin noudattaisivat oikeanpuoleista liikennettä niin jalkakäytävillä kuin varsinkin suojateillä eivätkä lähtisi enää punaisella ylittämään katua, jolloin valoissa seisova auto, joka on kääntymässä joutuu tukkimaan liikennettä ja ajamaan lopulta päin punaista. Onneksi se on sallittua, koska risteyksestä kuuluu poistua. Ja jos kävelisimme tai pyöräilisimme itse hakemaan noutoruokamme, olisi niitä , usein vain yhtä pitsaa tai hampurilaista kuljettavia, ruokalähettejä (joista suurin osa kulkee autolla) vähemmän pyörimässä ja mitä hullumpia pysäköintejä tekemässä.
Lisäksi suosittelen kaikille kulkjoille, moottorilla tai ilman, perehtymistä pihakadun liikennesääntöihin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Keskusta on yhtä liikennekaaosta
Nyt on jo sen verran taas tapahtunut että pyöräilijä ei ole turvassa ajoradalla. Jopa Helsingin poliisi kohdistaa liikenneraivoa pyöräilijöihin ja keksii sääntöjä omasta päästään kun luulee että poliisiin joku pyöräilijä vielä luottaisi. Eli poliisi eräässä tapauksessa Helsingissä väitti pyöräilijän rikkoneen lakia mutta vaikka autossa oli kamera, eivät siltikään antaneet sitä sakkoa ao. pyöräilijälle koska tiesivät puhuvansa pötyä ja että videolta olisi näkynyt kun poliisi tahallisesti9 vaaransi pyöräilijän turvallisuuden.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Keskusta on yhtä liikennekaaosta
Kyllä tuo poliisienkin, puhumattakaan bussikuskeista, kävelijöistä, lastenrattaiden työntelijöistä, potkulautailijoista, koirien taluttajista, autoilijoista tai jopa toisista pyöräilijöistä, on lopetettava tuo nimimerkki Pyöräilijän törkeä kohtelu liikenteessä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.