Elokuvateatterin avautuminen siivitti kauppakeskus Myllyn kesän ennätyslukemiin
Raision kauppakeskus Mylly rikkoi jälleen omia ennätyksiään kesä-heinäkuun kävijämäärissä ja myynnissä. Kesäkuun myynti kasvoi kauppakeskuksessa lähes kymmenen prosenttia 21,8 miljoonaan euroon ja heinkuun myynti reilut kuusi prosenttia 22 miljoonaan euroon.
Kävijämäärä nousi kesäkuussa kahdeksan prosenttia 400 000:een ja heinäkuussa seitsemän prosenttia 500 000 kävijään.
Toimitusjohtaja Mari Hantula kuvailee kesää tiedotteessa uskomattoman onnistuneeksi.
– Hyvien kävijä- ja myyntilukujen lisäksi keskiostoksemme oli kesäkuussa 50,23 euroa. Tämä on ensimmäinen kerta, kun keskiostos kipuaa yli 50 euron muulloin kuin joulukuussa, hän sanoo.
Kovien kasvulukujen taustalla on etenkin toukokuussa avautunut Finnkinon elokuvateatteri, joka on tuonut Myllyyn niin kävijöitä kuin rahaakin.
Mari Hantulan mukaan hyvä suunta on jatkunut kuitenkin koko kevään jo ennen elokuvateatterin avautumista.
– Näyttää siltä, että asiakkaat ovat palanneet kauppakeskukseen. Vuoden 2019 kesä-heinäkuun kävijämääräluvuista jäimme enää kolme prosenttia.
Kauppakeskus Myllyyn on kesän aikana avautunut muun muassa Hao Tea. Syksyn aikana kauppakeskukseen tulee lisäksi Makian myymälä.