Onnettomuudet

Äkkijarrutukset ja hälytysvalojen välke vei kuorma-auton ojaan Saaristotiellä

MARIKA LEMPÄÄ

Paraisten Saaristotiellä sattui liikenneonnettomuus tiistaiaamulla kello yhdeksän jälkeen. Merkittäviä henkilövahinkoja ei onnettomuudessa tapahtunut.

Päivystävä palomestari Roni Sillanmäki kertoo, että pelastuslaitoksen yksikkö oli menossa toiselle tehtävälle Airistolle hälytysvalot päällä.

Paloautoa vastaan oli ajanut vastapäisellä kaistalla henkilöauto, joka oli pelastuslaitoksen auton nähdessään äkillisesti jarruttanut.

Henkilöauton takana oli kulkenut kuorma-auto, joka joutui myös jarruttamaan voimakkaasti.

Kuorma-auto päätyi rytäkässä ojaan kallelleen.

Hinausauto vei vaurioituneen kuorma-auton pois ja pelastuslaitos ohjasi liikennettä onnettomuuspaikassa tiistaiaamulla.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (20)

Vanhimmat ensin
Vastaa
ts-tunnus
Turvaväli?
Ja olikohan kuorma-auton edessä riittävä turvaväli? Jos oli, niin miksi "joutui" (omituinen sanavalinta uutisessa) jarruttamaan äkisti?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ajattelija
Vast: Turvaväli?
Turvaväli taisi olla puutteellinen ja henkiöauton kuljettaja ei ilmeisesti ollut kuullut uudesta ohjeesta hälytysajossa olevan auton kohdattaessa kytke hätävilkut ja pidä sama nopeus eli älä hidasta jarruta taikka kiihdytä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
vexi
Vast: Turvaväli?
Valitettavasti monen, varsinkin vanhemman autokuskin reaktio on lyödä jarrut pohjaan , kun jotain odottamatonta, jota hänen aivonsa eivät heti pysty analysoimaan, tapahtuu
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
KeppanA
mitä??
Mikä se ojaan ajon syy olikaan, jarrutus ja vilkkuvat valot aiheuttajina, ei hemmetissä, oliko auto liikkeellä ilman kuljettajaa??
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: mitä??
Hetken kun seuraa niin ainoa johtopäätös on että suurin osa autoista liikkuu tuolla ilman kuljettajaa.

Toki jos kuljettajalla tarkoitetaan henkilöä, joka pitää ohjauspyörästä kiinni, niin jokaisessa on sellainen. Mutta, jos sillä tarkoitetaan henkilöä joka seuraa liikennettä ja sovittaa auton liikkumisen sääntöjen ja muun liikenteen mukaiseksi. niin...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: mitä??
...on ainoastaan nimimerkki Pyöräilijä itse, niinkö?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: mitä??
Tasa tuntee varmasti henkilön nimeltä Freud. Eli alitajuntansa teki taas tepposensa ArvoTasalle. Jostain syystä hän assosioi minut ainoaksi mainituksi kuljettajaksi. Ei siis todellakaan itseään ja vain itsensä puolesta hän on pätevä puhumaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: mitä??
Pyöräilijä: En todellakaan tunne, kyseinen herra ei ollut aikalaisia mutta tiedän kyllä hänet.
Teillä autoilun vastustajilla on ikävä tapa vihjailla joka kommenteissanne etteivät autoilijat osaa ajaa tai välitä liikennesäännöistä jopa bussikuskit maalittaa teitä ja vieläpä poliisikin on puolueellinen yms. Väitän että autokoulun käyneet, aktiivisesti autoilevat tuntevat ja noudattavat liikennesääntöjä paremmin kuin pelkästään pyöräilevät ja jalankulkijat, mutu ja autoviha ei riitä tekemään teistä parempia liikenteessä.
Mitä tulee kyseiseen tapaukseen virkavalta selvittää syyn tähänkin onnettomuuteen. Liikenteessä ei kuitenkaan pitäisi käyttäytyä ennalta arvaamattomasti, vaikka sellainen oikeus olisikin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: mitä??
Tasa esittää taas väitteen jolle ei löydy tukea yhtään mistään. Enemmänkin päinvastaista löytyy sieltä, mistä asiaa on tutkittu. Eli Tanskasta ja hollannista. Autoilijat rikkovat sääntöjä 4 kertaa useammin kuin pyöräilijät, yleensä ajavat ylinopeudella. Pyöräilijöiden suurin osuus liittyy jalkakäytävällä pyöräilyyn alueilla joissa pyöräteitä ei ole.

Annas kun arvaan, ei koske Suomea koska se ei ole pyöräilyantagonistin mielestä kivaa... :D

Ja KVG jos haluat todisteita.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: mitä??
Pyöräilijä: Aivan oikein, ei minua suuremmin kiinnosta miten ulkomailla liikenne sujuu.
Voisihan noista tutkimuksista vetää senkin johtopäätöksen että ko. maissa pyöräilijät ovat lainkuuliaisempia ja fiksumpia kuin Suomessa tai ainakin Turussa tai ainakin kuin muutamat kommentoijat.
TS kirjasi muutama vuosi sitten lyhyen ajan kevyenliikenteen rikkomuksia torin ympäristössä, niitähän oli todella runsaasti, samoin esiintyy poliisien harvinaisissa kevyen liikenteen ratsioissa. Määriä on vaikea vertailla kun pyöräilijät selviävät yleensä rikkeistään korkeintaan soo-soo-huomautuksella. Ymmärrän hyvin vaatimukset etuajo-oikeutetuista pyöräväylistä, silloinhan ei tarvitsisi muista liikkujista eikä juuri liikennesäännöistäkään välittää yhtään, no varmaan sitten pyöräilijät purkaisivat agressionsa ja katkeruutensa toisiinsa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: mitä??
"Voisihan noista tutkimuksista vetää senkin johtopäätöksen ". Vain jos Mutu on todiste jostainkin. Muuten niistä ei voi vetää muuta johtopäätöstä Suomen osalta kuin sen, mitä tutkimuksessa on esitetty.

Nythän esim. Helsingissä on kuvattu STOP-merkin noudattamista autoilijoiden osalta eräässä paikassa, 5% noudatti. Kun kerran viittasit Turussa yhteen paikkaan.

Ja Tasa kertoi myös että miksi valittaa kun joku haluaa pyöräilyväylän etuajo-oikeutetuksi, sehän tarkoittaa että autoilijan pitäisi väistää eikä se nyt vain käy koska silloinhan tarvitsisi välittää autoillessa muista liikkujista ja liikennesäännöistäkin. Eikä se ole autoillessa kivaa koska muuthan siinä loukkaavat jos eteen tulevat.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: mitä??
Kun katsoo näitä eri kommenttiketjuja, määrä-vaihtoehdon kautta, niissä on nimimerkki Pyöräilijä on edustettuna vahvasti, lähes aina samoilla jargoneilla, eivätkä ne pääty ennen kuin saa kirjoittaa viimeisen kommenttinsa. Muutamassa, todella hyvin harvassa kommentissa, missä on ihan itsekin huomannut olevansa jälleen kerran täysin väärässä, lopettaa kommentoimisensa syvään hiljaisuuteen. Ei myönnä mitään, saati että esittäisi pahoittelunsa.
Jotta tämä ketju ei jatku, lopetan osaltani tähän, mutta mieti kannattaako noita ilkeämielisiä avauksia aina jatkaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: mitä??
Kiinnostuksen vuoksi, mikä oli se paikka Helsingissä, jossa vain 5 % noudatti Stop-merkkiä? En ole koskaan eläissäni nähnyt tuollaista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: mitä??
Tasa ei nyt vain osaa olla oikeassa. Ja kuten aina hän kertoi taas ihan itse itsestään ja omista teoistaan. Joista aina syyttelee kuitenkin muita. Mutta hienoa jos hän osaa lopettaa, tosissaan oleva lopettaisi ilman julistusta, kuten minä olen tehnyt. Tietysti sitten se viimeisen sana julistaja kuvittelee että hän oli oikeassa koska sai viimeisen sanan. Eipä se siltikään sitä ole hänen osaltaan koskaan tarkoittanut, aina on ollut väärässä vaikka olisi viimeisen sanan saanutkin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Heiskalaine
Vast: mitä??
Pyöräilijä ei ole koskaan ollut oikeassa eli kääntäen, on aina ollut väärässä. Period.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: mitä??
Vai on Heiskalaisella sellainen aika kuukaudesta taas. Kauan olit vaiti ja taas onnistuit vain alittamaan jopa itsesi.

Nythän Heiskalaisen mielestä on väärä väite väittää että kärkikolmion takaa tulevien pitäisi väistää muita. Niin, koska sen olen todennut ja se on nyt Heiskalaisen mielestä väärin koska en ole oikeassa. Jatka vain :D
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: mitä??
Pyöräilijä: "Enemmänkin päinvastaista löytyy sieltä, mistä asiaa on tutkittu. Eli Tanskasta ja hollannista. Autoilijat rikkovat sääntöjä 4 kertaa useammin kuin pyöräilijät, yleensä ajavat ylinopeudella."

No onpa vakuuttava todiste Pyöräilijältä.
Lienee itsestään selvää että ylinopeusratsioissa saadaan kiinni autoilijoita, harvemmin pyöräilijät tutkaan narahtavat.

Pyöräilijä: "Pyöräilijöiden suurin osuus liittyy jalkakäytävällä pyöräilyyn alueilla joissa pyöräteitä ei ole."
Tarkoittaako Pyöräilijä että sääntöjä saa rikkoa ja muiden turvallisuuden vaarantaa jos ei ole pyörätietä?

Viestinsä lopussa Pyöräilijä käyttää nuorison suosikki-ilmaisua 'KVG'.
No tuo kuvaa erinomaisesti sitä ylimielistä ja halveksuvaa tapaa jolla Pyöräilijä suhtautuu muihin keskustelijoihin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: mitä??
T.S. "Tarkoittaako Pyöräilijä että". Miksi tarkoittaisi? Sinä yrität laittaa sanoja toisten suuhun, asia josta olet valheellisesti moittinut muita mutta kuitenkin jostain syystä katsot että itselläsi olisi oikeus tehdä asioita joista muita valheellisesti haukut. Toki sopii 'argumentaatioosi' joka on aina ollut täysin asiatonta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: mitä??
" Toki sopii 'argumentaatioosi' joka on aina ollut täysin asiatonta."

Noin kirjoittaa nimimerkki Pyöräilijä.
Fillaristihan on varsinainen kokemusasiantuntija tuolla asiatonta-alueella.

"Kiinnostuksen vuoksi, mikä oli se paikka Helsingissä, jossa vain 5 % noudatti Stop-merkkiä?"
Pyöräilijä esitti väitteen ja siitä kysyttiin. Asiallisesti.
Kolme kommenttia tuon jälkeen nimimerkiltä Pyöräilijä.
Jotenkin tavanomaista että väitteeseen ei vastata vaan keskitytään muihin asioihin.
Eli lähinnä omaan pätemiseen ja muiden halveeraamiseen.

"Nythän Heiskalaisen mielestä on väärä väite väittää että kärkikolmion takaa tulevien pitäisi väistää muita. Niin, koska sen olen todennut ja se on nyt Heiskalaisen mielestä väärin koska en ole oikeassa. Jatka vain :D"

Tuo oli jälleen kerran esimerkki miten Pyöräilijä kerta kerran jälkeen yrittää päteä.
Minä en havainnut ja tuskin muutkaan lukijat eivät havainneet tuollaista väitetyn.
Jostain syystä aina Pyöräilijä kirjoittaa asiattomuuksia eikä pysy asiassa.
Tässäkin uutisessa aihe on kuorma-auton ojaanajo saaristotiellä.
Tavanomainen aihe Pyöräilijän ristiretkeen toisten solvaamiseen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: mitä??
Kysyin asian selventämiseksi: "Tarkoittaako Pyöräilijä että sääntöjä saa rikkoa ja muiden turvallisuuden vaarantaa jos ei ole pyörätietä?"

Ja Pyöräilijä kommentoi: "Miksi tarkoittaisi? Sinä yrität laittaa sanoja toisten suuhun, asia josta olet valheellisesti moittinut muita mutta kuitenkin jostain syystä katsot että itselläsi olisi oikeus tehdä asioita joista muita valheellisesti haukut."

Eli Pyöräilijä ei vastannut ihan aitoon kysymykseen vaan sortui taas henkilökohtaisuuksiin.
Mitään sanoja en Pyöräilijän suuhun laittanut vaan esitin kysymyksen.

No joka tapauksessa Pyöräilijä siis kirjoitti: "Pyöräilijöiden suurin osuus liittyy jalkakäytävällä pyöräilyyn alueilla joissa pyöräteitä ei ole."

Ja nyt sitten selvisi ettei Pyöräilijä itsekään tiedä mitä tuolla tarkoitti.

Minun tulkintani on että tuo kuulostaa vähän kuin synninpäästöltä, lakia voi rikkoa, jalkakäytävällä pyöräillä ja muiden turvallisuuden vaarantaa jos ei ole pyörätietä.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.