Polttoaineet

Moni hidastelee liikenteessä leikatakseen bensakuluja – pitäisikö hallituksen laskea nopeusrajoituksia energiakriisin selättämiseksi?

TIMO ANNANPALO
Ajonopeudella voi vaikuttaa omaan polttoaineen kulutukseen. Suurin osa autoista kuluttaa kahdeksankympin vauhdissa vähemmän kuin satasessa.
Ajonopeudella voi vaikuttaa omaan polttoaineen kulutukseen. Suurin osa autoista kuluttaa kahdeksankympin vauhdissa vähemmän kuin satasessa.

Kesäloman tuhansien ajokilometrien aikana Suomen liikenteestä on pystynyt tekemään mielenkiintoisen havainnon.

Vapaaehtoisen alinopeuden ajaminen vaikuttaa lisääntyneen ja kaahailu sekä yllättävät ohit...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.

Tilaa 1. kk 1,90 €

1. kuukausi vain 1,90 €, jonka jälkeen tilaus jatkuu normaalihintaan. Voit perua tilauksen, milloin haluat.
Oletko jo käyttänyt tarjouksen? Tilaa tästä

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (24)

Vanhimmat ensin
Vastaa
yxxy
Hevosvoimia ei kannata kaiken aikaa rallattaa, mutta...
Tiestömme on monin paokoin tukkoinen määrättyinä kellonaikoina. Tuolloin kaipaisi tasaista ajonopeutta mikä olisi edullinen niin ajan- käytön kuin kulutuksen suhteen. Useasti noina aikoina liikenne ns. matelee ja tätä pahentaa vielä jatkuvasti vaihtuvat nopeusrajoitukset. Mutta tarkoitushakuinen alinopeuden käyttö, se tuntuu pahalta kokonaisliikennettä ajatellen. Eikö voisi päätyä mikäli mahdollista, ajoon kellonaikoihin jolloin ei ruuhkia ole.

Jatkuva nopeudenkäytön vaihtelu syö polttoainetta, että tasanopeuksin kohtuukyydein pääsee kevemmällä kukkarolla.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Ari Hyvönen
No
Bensan hinta on keinotekoisesti verotuksella nykyisen korkea, veroa on reilu 60 % joten kansalaisten kiusaamista ei tarvitse jatkaa nopeusrajoituksilla vaan hallituksen tulee alkaa ajaa omien kansalaistemme etua ja alentaa veroa. Rahaa löytyy kyllä kuten mm keväinen yli 6 miljardin lahjoitus ns eu:n elvytysrahastoon osoittaa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: No
Uusi Stubb siellä kommentoimassa... Bensan hinnasta alle 40% on veroa nykyhinnalla. 60% veron osuuteen tarvitaan n. 1,5€/l hinta.

Bensan ja dieselin verotusta tulee kiristää, edes se korkeimmalla käynyt hinta kun ei vaikuttanut autoiluun.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: No
Bensiinin verotuksen alentaminen ei välttämättä edes johda hinnan alennuksiin, sillä hyöty valuu öljyn tuottajille ja jakelijoille. VM on laskenut, että 5 snt alennus jakeluhinnassa tarkoittaisi noin 0,8 mrd €:n veron menetyksiä. Nyt bensiinin hinta on laskenut yli 20 snt, kun jakeluvelvoitetta vähennettiin. Oletko Arska tätä huomannut? Suomi ei ole lahjoittanut yhtään euroa mihinkään. EU-jäsenyydestä Suomi hyötyy tutkimusten mukaan yli 18 mrd€ joka vuosi!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ajattelija
Vast: No
Minkähän tutkimuksen Herra Mankala? "Suomi maksoi viime vuonna EU:lle 781 miljoonaa euroa enemmän kuin sai sieltä tuloja. " Suora lainaus valtioneuvoston sivuilta.
Enkä ole eu:ta vastaan mutta en silti ymmärrä miksi kokoajan lykkäämme rahaa sinne lisää? Italia on täysin velkaantunut eli pitäisi pistää kuriin mutta kun ei.
Ja pyöräilijä pieni korjaus Dieselin hinnasta neljäkymmentä prosenttia on veroa bensan hinnasta 47 prosenttia on veroa. Dieselin hinnasta pitää muistaa että kaikki raskasliikenne kulkee dieselillä joten jos sen hinta nousee nousee myös kaikkien tuotteiden hinta kaupoissa. Toiseksi jos poistettaisiin uusiutuvalta dieseliltä verot niin alkaisi raskaliikenne kulkemaan puhtaasti? Pelkästään valmistevero näissä 43 - 31 senttiä plus alv 24% verottomasta hinnasta. Eikös oli paljon fiksumpaa ajaa nykyisellä kalusttolla puhtaasti kuin investoida ja rakentaa kokoajan uutta? Uuden tekeminen syö myös luonnonvaroja ja tuottaa päästöjä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: No
A: olen tätä tutkimusta lukemattomat kerrat näillä palstoilla aiemmin siteerannut. Nyt puhutaan eri asioista. Sinä puhut ns. nettomaksamisesta ja minä viittaan makrotalouden hyötyihin, jotka nähdään yli 7 % korkeampanan bruttokansantuotteena kuin ilman EU jäsenyyttä olisi saavutettu. Kaikki jäsenmaat, joiden BKT on EU keskiarvon yläpuolella ovat ns. nettomaksajia (jäsenmaksut ym. ovat korkeampia kuin EU:sta suoraan takaisin tuleva rahavirta), mutta saavat muuten mittavat taloudelliset hyödyt jäsenyydestään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Muumimamma
Vast: No
Pääsi taas Tarinalta sama vale.Suomi on siis hyötynyt 27 vuoden EU aikana noin 500 miljardia euroa?Ja p*****.Suomi on maksanut 27 vuodessa noin 17 miljardia euroa ENEMMÄN kuin on saanut sieltä takaisin.Velkaa on otettu jo 140 miljardia vuoden lopussa.Vastuut on kasvanut noin 60 miljardiin euroon.Satojen miljardien sosiaali pakettia suunnitellaan.Yhteinen velka lisääntyy ja korot nousee kilpaa energian kanssa.Ei sellaista tutkimusta/laskelmaa mistään löydy.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: No
”EU-KOMISSION vuonna 2019 julkaisema tutkimus arvioi, että EU:n
sisämarkkinoiden aikaansaama tullien poistaminen ja muiden kaupan esteiden
vähentämisen hyöty Suomen bkt:lle on 7,7 prosenttia vuodessa. Vuonna 2019 Suomen bkt
oli 240,6 miljardia ja hyöty EU:n sisämarkkinoista siis noin 18,5 miljardia euroa. [...]
EU-jäsenyys toi noin neljän miljardin euron nettomaksuosuuden elvytysrahastoon.
Määrä on kuitenkin hyvin pieni suhteessa EU:n sisämarkkinoiden hyötyyn.” (HS,
Tervala, J. 15.2.2021.) Tutkimus on tämä: https://ec.europa.eu/info/sites/default/files/economy-finance/dp094_en.pdf

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: No
"The Single Market has boosted trade flows within the EU through the elimination of trade tariffs and reduction in non-tariff barriers, and so raised output and domestic demand. The opening-up of domestic economies has also increased competition, reduced mark-ups and lowered prices. The combined impact of these two channels is found to have raised EU GDP by 8-9% on average in the long run." EU jäsenmaissa BKT on keskimäärin 8-9 % korkeampi kuin ilman jäsenyyttä. Ja lisäksi: "The macroeconomic benefits of the Single Market exceed the trade and competition effects highlighted here. The focus has been on free movement in goods and services, while we are silent about the gains from free movement of capital and persons." https://ec.europa.eu/info/sites/default/files/economy-finance/dp094_en.pdf. Ei siis ihme, että EU:n jäseneksi on edelleen kovaa pyrkyä. Suomessa EU:n tuomia hyötyjä ei ymmärrä kuin vain noin 14 % kansasta ja he vaativat eroa EU:sta (EVA:n kysely v. 2019). Tämä kansan osuus on koko ajan pienenemässä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Muumimamma
Vast: No
Tarina unohtaa täysin ne haitat,joita EU aiheuttaa.Apupaketit,vastuut,yhteinen velka,energiakriisi ym.ym.Ja sellaista kristallipalloa ei ole missään,eikä kellään,josta näkisi tulevaisuuteen.Joten ei voi tietää hyödyistä mitään,kun ei tiedetä haittojakaan.Väite,että JOKA vuosi Suomi hyötyy 18miljardia euro on TÄYSIN höpöhöpöä.Olet kyllä tyhmenpi kuin olen luullut,jos tuohon uskot.Missä on se 500 miljardia euron "hyöty",kun velkaa otetaan joka vuosi lisää entistä enemmän.Eikä komissio ole mitään tutkinut.Se oli komission tilaama ja maksama tutkimus,joka komissio julkaisi.Mitään laskelmia ei ole julkaistu,eikä julkaista,koska sellaisia EI OLE OLEMASSAKAAN.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: No
Helle on näköjään sokaissut MM:n. Edellä on kerrottu taloustutkimuksen tulokset ja mistä tutkimus löytyy. Tutkimusraportin lukeminen ja ymmärtäminen jää lukijan vastuulle. Jos sitten on eri mieltä, pitää esittää asialliset perustelut ja tutkimukset, joissa on jotain muuta todistettu. Ei tuollainen räyhääminen ja toisten haukkuminen mihinkään johda.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Jokke Kinnilä
Jaa
Kyl ketutti kun reissulla niitä 90 ajajia jotka muka säästää, onneksi oli paljon tyhjiä suoria ja cruisella 115 km/h eikä tarvii olla tien tukkeena
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mietiskelijä
Vast: Jaa
Kannattais panna siihen cruiseen 113, todennäköisesti säästäisit ylinopeussakoissa. Tai sitten sinulla on poikkeuksellisen suuri mittarivirhe. (115-3-4=108, sakkoraja 107)
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Sillai
Ei kannata omalla autolla ajaa,
Jätä auto kotiin ja hyppää bussiin tai junasn tai ota pyörä, mikäli ei ole varaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Laissa on myös pykälä sakottamisoikeudesta, mikäli ajaa huomattavasti alle nopeusrajotuksia. Lisäksi moottoritiellä hiljaa ajavat aiheuttavat vaaratilanteita.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Paavo Manninen
Vast: Ei kannata omalla autolla ajaa,
Moottoritiellä vaaratilanteita luovat ylinopeutta ajavat. Ja tietenkin edellä ajavan puskurissa roikkuvat.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Ei kannata omalla autolla ajaa,
Moottoriteillä hiljaa ajavat eivät aiheuta vaaratilanteita koska ohittaminen on helppoa. Vaaratilanteita sen sijaan aiheuttavat, kuten todettua, turvavälien noudattamatta jättäminen, ylinopeus ja ohituksen jälkeen liian nopea palaaminen oikealle kaistalle, vaikka edessä olisi kilometri tolkulla vapaata kaistaa.
Mistä tämä ajotapa on tullut, ehkä formuloista tai tietokoneautopeleistä?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää

Luitko jo nämä?