S-ryhmän myynti kasvoi yhdeksän prosenttia alkuvuonna
S-ryhmän tammi-kesäkuun veroton vähittäismyynti oli 6 419 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua yhdeksän prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna. Market-kaupan veroton vähittäismyynti oli 4 639,5 miljoonaa euroa.
Vaikka korona-ajan kysyntäpiikki on tasaantunut, ylitti tammi-kesäkuun myynti market-kaupassa edelleen selvästi koronaa edeltävän vuoden 2019 tason.
Vauhdikkainta palautuminen korona-ajasta oli matkailu- ja ravitsemiskaupassa, jonka myynti kasvoi lähes 90 prosenttia tammi-kesäkuussa edelliseen vuoteen verrattuna. S-ryhmän hotellien ja ravintoloiden myynti lähti keväällä kasvuun, ja touko-kesäkuussa saavutettiin jo lähes vuoden 2019 taso.
Yleisötapahtumien, ammatillisten konferenssien ja muiden työtapahtumien käynnistymisen myötä hotelleissa oli liikkeellä runsaasti sekä työ- että vapaa-ajan matkustajia. Vastaavasti kokous- ja tilauskauppa kävi ravintoloissa vilkkaasti.
Liikennekaupassa myynti kasvoi tammi-kesäkuussa 37 prosenttia. S-ryhmän tavaratalo- ja erikoisliikekaupan myynti kasvoi tammi-kesäkuussa lähes 16 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.