Parkkialueet

Parkkihallien valtakunta – Turun Sanomat testasi, saako auton kaupungin uusilla asuinalueilla pysäköityä muualle kuin halliin

JORI LIIMATAINEN
Eeva Kantoluoto (vas.) pysäytti autonsa työmaan viereen, koska ei tiennyt, minne vieraat saavat parkkeerata. Hänen poikansa Semi Kantoluoto (oik.) asuu Herttuankulmassa.
Eeva Kantoluoto (vas.) pysäytti autonsa työmaan viereen, koska ei tiennyt, minne vieraat saavat parkkeerata. Hänen poikansa Semi Kantoluoto (oik.) asuu Herttuankulmassa.

Turun uusilla asuinalueilla Telakkarannassa, Etelärannassa ja Herttuankulmassa on haastavaa pysäköidä.Turun Sanomat sai asiasta vinkin reilun vuoden ajan Telakkarannassa asuneelta lukijalta. Hän halua...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.

Tilaa 1. kk 1,90 €

1. kuukausi vain 1,90 €, jonka jälkeen tilaus jatkuu normaalihintaan. Voit perua tilauksen, milloin haluat.
Oletko jo käyttänyt tarjouksen? Tilaa tästä

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (57)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Koo_Mikko
Voi kyynel
Ei keskustassa kuulu ollakaan parkkipaikkoja ainakaan maksuttomia, kaupunkitila on kallista ja auton säilyttämiseen sitä on turha tuhlata. Jos haluaa ilmaisia parkkipaikkoja voi muuttaa vaikka maaseudulle. Ei keskustan palvelujen ääressä sitäpaitsi tarvitse autoa mihinkään.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Voi kyynel
Muuttamiskehoituskortti vedetty esiin, voisitko itse puolestasi siirtyä pyöräilemään maaseudulle tai ajelemaan ratikalla niihin kaupunkeihin missä ne ovat valmiina?. Kaupungeissa tarvitaan autoja, nyt ja tulevaisuudessa, niitä tarvitsevat sekä työssäkävijät että asukkaat. Monet joutuvat työpäivän aikanakin lähtemään eri syistä liikenteeseen, eikä niitä käyntejä pysty tai ole järkevää hoitaa julkisilla, sama koskee muuta asiointia. Mikäli kaupunki jatkaa autoilijoiden rahastamista ja kaikinpuolista vaikeuttamista, näkyy se hyvin pian yrityspakona keskustasta. Edes vähän realismia kommentteihin ideologisen hölynpölyn sijaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
zmrzlina
Vast: Voi kyynel
Miksi muualla maailmassa kävelykeskustoihin riittää yrityksiä mutta Turussa autoilun vaikeuttaminen johtaa yrityspakoon? Eivätkös kesäkadun yrityksetkin kiitelleet kokeilua, vaikka se oletettavasti lisäsi kävelyä? Tietysti yhden liikkumismuodon hankaloittaminen ei välttämättä ole järkevää, jos kaupunki ei samalla kehitä muita vaihtoehtoja vastaamaan paremmin asukkaiden tarpeisiin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Voi kyynel
Ovatko nämä artikkelissa mainitut asuialueet mielestänne keskustaa? Minusta eivät ole, pelkkää rahastusta ja haitantekoa on myös esimerkiksi maksullinen paikoitus koko alueella kirkolta Tuomaansillalle, edes viikonloput eivät ole ilmaisia.
Kaupungin keskustassa on paljon muitakin yrityksiä kuin viihtyisiä kahviloita ja ravintoloita, joihin työtekijöiden ja asiakkaiden olisi päästävä helposti ilman ylimääräisiä kuluja, puhumattakaan asukkaista ja heidän vieraistaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Voi kyynel
ArvoTasa luulee että muut eivät olisi jo osanneet järjestää elämäänsä sillä tavalla, että jos parkkipaikkoja ei ole, kuljetaan muilla tavoilla. Sitä se tekee kun ideologia menee kaiken muun edelle, autolla on ideologinen pakko päästä kulkemaan lähikauppaan 200m päähän ja auto nyt vain on saatava ilmaisparkkiin ajoradalle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Voi kyynel
Kyllä ne on pyöräilijät joiden pitää päästä aivan palveluiden lähelle kulkuneuvollaan olipa käytössä pyörä tai auto, koska ovat pyöräillessään tottuneen niin tekemään. Jo pelkkä vauhdikkaan ajon pysäyttäminen liikennevaloissa aiheuttaa itkupotkuraivarit ja valitusryöpyn, puhumattakaan liikennesääntöjen noudattamisesta, no, eihän niistä tosin rangaistakkaan.
Esitänkin että pyörät pitää vastaisuudessa jättää palveluista vähintään yhtä kauaksi kuin autot ja pientä korvausta katutilan käytöstä kaupungin tyhjenevään kassaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Pohjola
Mitä ihmettä taas?
Pysäköinnin kuuluukin maksaa kupunkialueella. Tosi tehotonta tilankäyttöä käyttää kaupunkitila autoille ja on aivan älytöntä, että se on ilmaista. Turussa on aivan liikaa ilmaisia pysäköintipaikkoja tosi lähelläkin keskustaa. Jos ei halua maksaa pysäköinnistä, voi siirtyä julkiseen liikenteeseen tai polkupyörään.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Mitä ihmettä taas?
Vielä kun saataisiin pyöräilijätkin maksutalkoisiin edes vähän kaupunkitilan käytöstään ja muista ilmaispalveluistaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Mitä ihmettä taas?
Hei ArvoTasa, pyöräilijä tässä (ei sillä, on mulla autokin, mutta se ei nyt tähän kysymykseen liity). Voisitko kertoa missä kohtaa veroilmoitusta voisin kertoa että olen pyöräilijä ettei tarvitsisi maksaa veroja?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Mitä ihmettä taas?
Pyöräilijöillä ei ole mm. pysäköinti-, katsastusmaksuja, erillistä pyöräveroa tai vakuutusmaksuja jne, jne.
Sen sijaan heille järjestetään ilmaisia huoltopaikkoja, todella kalliita ja vähälle käytölle jääviä kaupunkipyöriä, uusia pyöräteitä, erillistä talvikunnossapitoa osalle pyöräteistä ja kaikki tämä perusverotuksella, tuotot kaupungille ja valtiolle tasan 0€, mutta valitusta sitäkin enemmän.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Mitä ihmettä taas?
ArvoTasa ei näytä tietävän asiasta muuta kuin sen, mikä on pinnalla.

Eli polkupyörän pysäköinnin maksullisuu,s samalla neliöhinnalla kuin mitä se on autoille tehty, ei ole kannattavaa vaan perintäkulut ylittäisivät saadut maksut.

Polkupyörää ei tarvitse katsastaa koska kuka tahansa tietää että ajokelvottomalla pyörällä ei pitkälle pääse. Eikä se ajokelvoton pyörä ole muille vaaraksi, toisin kuin ajokelvoton auto.

Pyörävero on olemassa, se on samansuuruinen kuin vastaavat päästöt tuottavan auton verot ovat per kg.

Vakuutuksen taas on todella moni pyöräilijä hankkinut. Eli jokainen, jolla on kotivakuutuksessa vastuuvakuutus. Sieltä ne pyöräilijän vastuulla olevat kulut menevät.

Kaupunkipyörät eivät ole suunnattu pyöräilijöille koska pyöräilijöillä on jo se oma polkupyörä.

Kaikki pyörätiet mitä on tehty, on tehty sitä varten että autoilla on enemmän tilaa. Siksi pyörätiet eivät todellisuudessa edes ole suunniteltu pyöräilyyn vaan vain siihen, että pyöräilijöillä olisi juridinen vlelvollisuus olla Muualla(TM) kuin autojen tiellä ajoradalla.

Eikä pyöräteillä ole mitään erillistä talvikunnossapitoa, valtaosassa pyöräteitä talvikunnossapito on täysin riittämätöntä, uusi harjasuolattu reitti on riittävän hyvin hoidettu, sen sijaan sen laajennettu harjattu mutta suolaamaton reitti oli viime talvena valtaosan ajasta täysin luokattomassa kunnossa.

Ja tuotot kaupungille ovat paljon suuremmat kuin mitä se 0€. Tämä ihan sillä, että pyöräilijä sentään asuu Turussa ja maksaa veronsa tänne. Tämän lisäksi pyöräilijä ihan todistetusti liikkuu ja liikunta vähentää sairaanhoitokuluja. Eli tuottaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Mitä ihmettä taas?
Mm. Matti Vanhanen on jo arvioinut millä liikenteen verotuotot voitaisiin korvata ja päätynyt pohdinnoissaan ns. päästöttömän liikenteen ja kevytajoneuvojen, so. polkupyörät, sähköpotkulaudat yms., liittämisestä myös verotuksen piiriin. Jokainen joka vähänkään ymmärtää taloudesta tietää että tämä on välttämätöntä. Prosessi pitääkin aloittaa niin pian kuin mahdollista, koska rekisteröinneissä ja muissa järjestelyissä kuluu aikaa. Ja tokihan pyöräilijät mielelläänkin ideologiansa mukaisesti haluavat osallistua myös taloudellisesti maailman ja talouden pelalastamiseen.
Me kaikki kotivakuutuksenottajat maksamme pyöräilijöiden huolimattomuudesta yli 11 miljoonaa euroa vuosittain, siksi erillinen vakuutus pitää olla, kuten muissakin kulkuneuvoissa.
Terveyshyödyt on vain mutuilua, autoilijat tietenkin liikkuvat ja kuntoilevat myös kukin omalla tavallaan. Todella suuret terveydenhuollonkustannukset sen sijaan tulevat polkupyöräilijöiden ja potkulautailijoiden törttöilystä, koska humalassa ajosta eikä muustakaan piittaamattomuudesta liikenteessä käytännössä rangaista.
Parkkimaksujen kerääminen ei ole sen ongelmallisempaa kuin autojenkaan, maksuautomaatteihin ja sovellutuksiin pieni ohjelmistomuutos ja kevytajoneuvoon pakollinen tunniste.
Turkulaiset autoilijat maksavat myös veronsa, mutta mikään ei tunnu riittävän.
Kaupunkipyörät joutavatkin pois jos ne ovatkin autoilijoille tarkoitettu, olenkin aiemmin ehdottanut että kyseisellä summalla hankittaisiin pyöriä vähävaraisille ja sitäpaitsi pyörällä ajava tai taluttava on aina pyöräilijä.
Eikö harjaaminen ja harjasuolaus ole erillistä palvelua? Minusta se nimenomaan on, odotankin milloin vaaditaan läämmitettäviä väyliä tai punaista mattoa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Mitä ihmettä taas?
ArvoTasa on näköjään aina ajastaan jäljessä. Vanhasen ehdotus kun on että liikenteessä tulisi kannustaa käyttämään vähäpäästöisiä kulkutapoja. Eli jalankulku #1, pyöräily #2 ja joukkoliikenne #3. Ihan saastuttamisjärjestyksessä. Autoilusta pitää rangaista koska myös sähköautot kuluttavat luonnonvaroja ja tuottavat tiepölynä paikallisia päästöjä. Mutta sitä bensa-autoilua sitten pitää rangaista vielä kovemmin jotta siirtyvät vähäpäästöisempiin tapoihin, mieluiten noihin 1-3.

Toisaalta Vanhanen myös esitti että bensaverosta pitää luopua ja ottaa tilalle kilometrivero joka olisi pienin maaseudulla. Eli teki esityksen joka on täysin ristiriidassa päästövähennysten kanssa.

Mutta huoli pois ArvoTasa, pyöräilijää verotetaan jo nyt kunnallisveron kautta kokonaisuudessaan paljon rankemmin kuin autoilijaa kun mukaan huomioidaan tienkäyttäjän aiheuttamat menot ja veroista vastikkeeksi saatu infra.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
TurkuRaide
Nykyaikaa
Näinhän sen kuuluu ollakin, että kaupungin uudet asuinalueet eivät ole ihan samaa autokaupunkikaaosta. Toivottavasti keskustankin alueella alettaisiin päästä Turun epämiellyttävästä autokaupunki ajattelusta eroon ja vähennettäisiin kadunvarsipysäköintiä useilla alueilla. Invapaikkoja ja yksittäisiä lyhytaikaispysäköintejä tulee säilyttää, mutta kaupungin ei tule tarjota ilmaiseksi tilaa kaduiltaan ihmisille peltilehmiensä makuuttamiseen. Sitten kun vielä raitiotie tulee Herttuankulmankin alueelle, niin joukkoliikenneyhteydet paranevat huomattavasti.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Nykyaikaa
Onko raitiotiepäätös jo tehty, tosin siihenhän tällä tahallisella autoilun vaikeuttamisella pyritäänkin... onneksi meillä on vielä äänioikeus.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
ArvoTasa
Ideologista hivutusta
Tätä ideologista hivutusta ja kiusantekoa on jatkunut jo pitkään. Kaupungin pitäisi näyttää esimerkkiä ja poistaa ensimmäiseksi omien työtekijöiden ja luottamushenkilöiden parkkipaikat, näin ehkä silmät avautuisivat arkitodellisuuteen. Kunnianhimoinen pyrkimys hiilineutraliuteen etuajassa vetovoimahankevelkaantumisineen on päätösten taustalla, no, ympäristökunnat kiittävät.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Ideologista hivutusta
Samaa mieltä, vuosikymmeniä on kaupunkia ideologisesti hivutettu pelkästään autoilijoiden etu mielessä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää

Luitko jo nämä?