VR

Myös Turun ja Tampereen välistä liikennettä häirinnyt ratatyö ohi, VR:n kaukojunat pahimmillaan yli 12 tuntia myöhässä

MARTTIINA SAIRANEN
Sunnuntaina alkaneet viivästymiset junaliikenteessä jatkuivat vielä maanantainakin.
Sunnuntaina alkaneet viivästymiset junaliikenteessä jatkuivat vielä maanantainakin.

Rataliikennekeskus Fintrafficin mukaan liikenne Tampereen ja Toijalan välisellä rataosuudella olisi käynnistymässä uudelleen. Juhannusviikonlopun sillanvaihtotyö Lempäälässä, joka pysäytti junaliikenteen, on valmistunut.

Junaliikenteen palautumisessa aikataulujen mukaiseksi on kuitenkin viivettä.

Alunperin siltatyön oli tarkoitus olla valmis jo sunnuntai-iltapäivällä, mutta valmistuminen viivästyi useaan otteeseen. Sen aikana junavuoroja korvattiin Tampereen ja Toijalan välillä busseilla ja ongelmat linja-autojen saatavuuden kanssa aiheuttivat suuria viivästyksiä. Kello 11 maanantaina VR:n verkkosivujen mukaan vain 47 prosenttia sen kaukojunista kulki aikataulussa.

Yöjunat odottivat radan avautumista ja VR tiedotti maanantaiaamuna yöjunien Helsingistä Rovaniemelle olevan lähes 12 tuntia myöhässä. Kello 11 jälkeen Helsingistä Kemijärvelle kulkeva oli jopa 14 tuntia myöhässä.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Junia alettiin korvata linja-autoilla sunnuntaina kello 15.00 lähtien. Korvaukset koskivat esimerkiksi Turusta Tampereelle tai Tampereelta Turkuun junalla matkustavia.

Ratatöiden viivästymiset aiheuttivat sunnuntaina myöhästymisiä myös muualla Suomessa.

Imatran suunnalla junat kulkivat pahimmillaan jopa 2-3 tuntia jäljessä aikataulusta.

Tunnelityön suunniteltua hitaamman etenemisen takia Jämsän ja Jyväskylän välinen junaliikenne korvattiin linja-autoilla sunnuntai-illan ajan. Rataliikennekeskuksen mukaan työ saatiin valmiiksi puolenyön jälkeen, jolloin junaliikenne pääsi jatkumaan normaalisti.

Päivitetty 26.6. kello 17.32: Lisätty tietoa muun Suomen häiriöistä.

Päivitetty 27.6. kello 8.01: Lisätty ajankohtainen tieto ja päivitetty juttua.

Päivitetty 27.6. kello 11:02: Lisätty uusimmat ajankohtaiset tiedot.

Päivitetty 27.6. kello 12:12: Lisätty tieto työn valmistumisesta.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (2)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Yrittäjä-tj
oijoi
Harakka ei ehdi kommentoida tätä kun on laittamassa rahaa tililleni.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
manterelainen
Nykyinsinöörit
Tämän päivän insinööri ei kykene laskemaan vanhan sillan lujuutta. Ennen rautatiesillat rakennettiin kestämään satoja vuosia, nykylaskutavan mukaan sillan käyttöikä on parhaimmillaan ehkä 40 v.
Ei siis ihme, että vanhan sillan purkamisessa tuhraantui aikaa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.

Luitko jo nämä?