Kyselyt

Mitä toiveita sinulla on paikallisjunaliikenteen suhteen? Varsinaissuomalaisten mielipiteitä kerätään kyselyllä

ARKISTO / LENNART HOLMBERG
Tämänhetkisten suunnitelmien mukaan lähijunaliikenne käynnistettäisiin vanhalla VR:n kalustolla.
Tämänhetkisten suunnitelmien mukaan lähijunaliikenne käynnistettäisiin vanhalla VR:n kalustolla.

Varsinais-Suomen liitto ja Valonia selvittävät varsinaissuomalaisten sekä muiden alueella liikkuvien toiveita paikallisjunaliikenteen palvelutasosta. Potentiaalisten matkustajien toiveita aiotaan hyödyntää paikallisjunaliikenteen asemien sekä junien suunnittelussa. Varsinais-Suomen liiton ja Valonian mukaan kerättävä tieto hyödyttää niin radanvarsikuntia kuin mahdollisia tulevia liikennöitsijöitä ja palveluntarjoajia.

– Asemien ja junien suunnittelussa on hyvä huomioida matkustajien tarpeet mahdollisimman hyvin alusta lähtien. Pienet juna-asemat eivät tarvitse valtavia investointeja rakennuksiin, vaan seisakkeen ja peruspalveluita, jotta matkasta saadaan sujuva. Myös junien palvelutasotavoitteita on hyvä miettiä erikseen juuri alueemme paikallisjunaliikenteeseen sopivaksi, sanoo tiedotteessa Varsinais-Suomen liiton erikoissuunnittelija Salla Murmann.

Kysely on avoinna 30. kesäkuuta asti osoitteessa varsinais-suomi.fi/paikallisjunakysely. Kyselyyn voivat vastata kaikki, jotka asuvat tai liikkuvat esimerkiksi työn, vapaa-ajan asunnon, opintojen tai matkailun vuoksi Varsinais-Suomen radanvarsikuntien alueella.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vanhimmat ensin
Vastaa
lipsanen
Ihalan seisake
Miksi asemaverkosto on niin harva, ettei se palvele ketään? Ei tässä olla mtiään pikajunaa rakentamassa, vaan joukkoliikennettä. Luulisi olevan esimerkiksi Raisionkin etu, että yksityisautoliikenne vähenee ja saavutettavuus paranee.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.